Zobacz pełną wersję : Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie
AndrzejXM
02-06-2016, 11:16
Znalezc bylo latwo. To sa oznaczenia chinskiej normy EFUP (Environment Friendly Use Period) czy przez ile lat produkt bedzie przyjazny dla srodowiska. Po tym czasie niebezpieczne substancje moga wydobywac sie z produktu... Tu (aparaty, obiektywy) bardziej pewnie chodzi o jakies procesy w tworzywach sztucznych uzytych do budowy...
Znalezc bylo latwo. To sa oznaczenia chinskiej normy EFUP (Environment Friendly Use Period) czy przez ile lat produkt bedzie przyjazny dla srodowiska. Po tym czasie niebezpieczne substancje moga wydobywac sie z produktu... Tu (aparaty, obiektywy) bardziej pewnie chodzi o jakies procesy w tworzywach sztucznych uzytych do budowy...
Trudno, po 10 latach trzeba będzie robić zdjęcia z maseczką ochronną.
pan.kolega
02-06-2016, 11:29
Opakowanie zawiera ogniwa Ni-Cd nadające się do recyklingu?
Niestety, obiektywy nie mają baterii, a poza tym to jest kółko nie trójkąt.
Pewnie chodzi o to, że po 10 latach ma prawo nie działać :mrgreen:
Spotkałem też wyjaśnienie, że użyty materiał został już zrecyklingowany co najmniej 10 razy, co ma zachęcić do kupna osoby ekologicznie motywowane.
--- Kolejny post ---
Znalezc bylo latwo. To sa oznaczenia chinskiej normy EFUP (Environment Friendly Use Period) czy przez ile lat produkt bedzie przyjazny dla srodowiska. Po tym czasie niebezpieczne substancje moga wydobywac sie z produktu... Tu (aparaty, obiektywy) bardziej pewnie chodzi o jakies procesy w tworzywach sztucznych uzytych do budowy...
Odpowiedź prawidłowa. Gratulacje, wygrałeś 20 USD.
michalab
02-06-2016, 15:06
bardziej pewnie chodzi o jakies procesy w tworzywach sztucznych uzytych do budowy...
Bardziej pewnie chodzi, o to żeby ograniczyć czas życia produktu do 10 lat. To i tak dużo, spodziewałbym się redukcji tej liczby w nowych produktach.
Witajcie ! Nie za bardzo orientuję się w temacie lamp ogólnie. Nigdy nie miałem okazji kupować ani potrzeby. Teraz jednak chciałbym się w takową zaopatrzyć. Niekoniecznie zależy mi na nowej. Jaki model ? Jakie parametry ? Na co szczególnie zwrócić uwagę ? Proszę najlepiej o podanie jakiś konkretnych modeli, które będą kompatybilne z tym body. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Eberloth
26-06-2016, 18:36
430ex ii
macmathys
26-06-2016, 18:56
Jaki budżet? Za niecałe 800zł masz teraz nową 430ex III.
430ex ii
Jest jakaś alternatywa czy to jedyny model pasujący najlepiej ?
Jest jakaś alternatywa czy to jedyny model pasujący najlepiej ?
Lampy błyskowe Speedlite - Canon Polska (http://www.canon.pl/for_home/product_finder/cameras/speedlite_flash/)
to tylko z systemowych, są jeszcze lampy innych producentów
Jaki budżet? Za niecałe 800zł masz teraz nową 430ex III.
Bardziej patrzę na jakieś używki,,, nie potrzebuję nowej. Myślę, że połowa z tego. Jeśli to w ogóle możliwe?!
Dla porządku info jak Sony ;) ocenia 80D:
Canon EOS 80D sensor review: Dynamic performer - DxOMark (http://www.dxomark.com/Reviews/Canon-EOS-80D-sensor-review-Dynamic-performer)
Dla porządku info jak Sony ;) ocenia 80D:
Canon EOS 80D sensor review: Dynamic performer - DxOMark (http://www.dxomark.com/Reviews/Canon-EOS-80D-sensor-review-Dynamic-performer)
no jest lepiej (o 1EV) niż zwykle czyli nadal brakuje 1EV do konkurencji ale mz i tak jest nieźle.
Witajcie !
Czy ten model lampy będzie współpracował z canonem 80D - YonGnuo YN-468II E-TTL ?
Całkiem przyzwoita recenzja:
Review – Canon EOS 80D (http://www.canonrumors.com/reviews/review-canon-eos-80d/#ixzz4D4SA61Mv)
Oczywiście dla tych, którzy jeszcze widzą sens używania APS-C ;)
Wygląda na to że Canon wypuścił na prawdę fajne body z ładnym obrazkiem.
Właśnie zagościł u mnie na dłużej :). W moim plecaku będzie rywalizować o miejsce z Sony A6300. Oba w zestawie z 100-400 II + 1.4 TC III.
Pierwsze wrażenia po kilku godzinach obcowania całkiem pozytywne. Wydaje się działać szybciej (zwłaszcza AF) niż 70d, bardziej jak 7d2. Również dźwięk migawki i lustra inny, bardziej wytłumiony. Reszta wyjdzie w praniu...
Hmmmm... No więc, ogólnie to aparat niby fajny jest, AF nie ma żadnego porównania do 70d i w ogóle ;) Ale na razie jest jeden problem: nie podoba mi się obrazek. Szumy trochę za duże na wysokich ISO i kolory jakieś takie nie-canonowe. Za bardzo w niebieski-fiolet podkolorowane. Co ciekawe, tę samą kolorystykę widzę również w Canonie M10. No nic, może się jeszcze przyzwyczaję. Na plus jeszcze może to, że jednak te 24MPx daje z ostrymi szkłami wyraźnie więcej detalu niż 70d.
... kolory jakieś takie nie-canonowe. Za bardzo w niebieski-fiolet podkolorowane.
Jak otworzę obrazek ( z netu) w DPP to przelatując po stylach kolor nieba zmienia się dramatycznie a cała reszta kolorów raczej umiarkowanie. Coś jest na rzeczy z tym niebieskim.
... ... kolory jakieś takie nie-canonowe. Za bardzo w niebieski-fiolet podkolorowane. ...
Może zrób sobie odpowiedni profil kolorów w którym ściągniesz ten "niebieski-fiolet" i nie będzie problemu ;)
... kolory jakieś takie nie-canonowe. Za bardzo w niebieski-fiolet podkolorowane. Co ciekawe, tę samą kolorystykę widzę również w Canonie M10.
W nowych wersjach oprogramowania dla procesorów DIGIC Canon (wreszcie!) przestał podbijać czerwienie - może stąd masz takie wrażenia?
zdRAWki
W nowych wersjach oprogramowania dla procesorów DIGIC Canon (wreszcie!) przestał podbijać czerwienie - może stąd masz takie wrażenia?
zdRAWki
Całkiem możliwe.
Z zaskoczeniem "odkryłem" dzisiaj przypadkiem, że 80d może "zdalnie" (apka Camera Connect) nagrywać filmy.
Kontynuując monolog dotyczący niezbyt (na razie) intensywnego użytkowania 80d ;): jeśli ktoś używał w poprzednich puszkach Quick mode podczas ustawiania ostrości w trybie LV, to w 80d już go nie użyje...
Co to było "quick mode" w Live View? Może się czegoś nauczę z Twojego prawie-monologu...
EDIT: Właśnie doczytałem - Quick Mode to kłapnięcie lustrem - złapanie ostrości na sensorach - kłapnięcie ponowne.
zdRAWki
hej, mam pytanie do posiadaczy tytułowego korpusu. Szukam następcy mojego 50D, jako wsparcia dla 5dmkII - priorytet ostrość/szczegółowość obrazka (fotografia produktowa, food, krajobraz), szybkość af nie jest priorytetem, gdyż i tak większość zdjęć robię na mf+statyw. W testach rozdzielczość znalezionych w necie widać zdecydowaną przewagę konkurencji - a jak Wy ją oceniacie w praktyce?
Pozdrawiam
70d zupełnie wystarczy przy wymienionych zastosowaniach. W praktyce różnice ostrości pomiędzy poszczególnymi korpusami są pomijalne. Jeśli gdzieś doszukiwałbym się jakiejś różnicy, to w DR co teoretycznie mogłoby Ci się przydać w krajobrazie. Moim zdaniem też jednak nie są to zbyt duże różnice, a pomiędzy 70d i 80d mniejsze niż np. pomiędzy 80d i a6300.
Dzięki Jotes. Czy ktoś z Was się przesiadł z 50/70D na 80tke? Czy poza technicznymi sprawami (np. większą ilością punktów af i +4mp) widać różnicę na zdjęciach?
Owszem, przesiadłem się, lecz nie dla różnic w obrazku. Pod tym względem chyba większy sens ma przesiadka z 50d na 70d niż z 70d na 80d. W tej chwili widzę dwie różnice pomiędzy 70d i 80d. Po pierwsze, cienie w 80d na niskich ISO są wyraźnie mniej zaszumione niż w 70d i to jest na pewno różnica na plus. Z drugiej strony na wysokich ISO szumu w 80d jakby przybywa szybciej niestety niż w 70d, ale to może być konsekwencja zbyt częstego oglądania powiększeń 100%. W tej kwestii nie wyrobiłem sobie jeszcze ostatecznie zdania. Ale jakby co, to ostrzegałem ;)
Aha, różnicę pomiędzy 20 i 24 w ilości detalu też widać, ale w sytuacjach "granicznych" i z ostrym szkłem. W typowej fotografii raczej bez znaczenia.
Ja pracuje tylko na 100% wielkości pliku, więc detale i szumy mają dla mnie duże znaczenie:)
Dzięki Jotes. Czy ktoś z Was się przesiadł z 50/70D na 80tke? Czy poza technicznymi sprawami (np. większą ilością punktów af i +4mp) widać różnicę na zdjęciach?
Ja zakończyłem przygodę z aps-c na etapie 40d,50d. Używałem go równolegle z 5dmk2, i różnica w obrazku była dla mnie na tyle duża, że praktycznie 50d leżała w torbie jako zapas. I nie chodzi mi tu o różnicę w plastyce pomiędzy apsc a ff a pracę z rawem pod względem koloru, kontrastu itp. Ciężko było uzyskać podobny efekt jak z 5d2 pomimo robienia zdjęć w tym samym czasie tymi samymi szkłami. Po zakupie 80d widzę znaczną poprawę pod względem obrazka, używam dużo częściej w duecie z 5dmk3. Można więcej wyciągnąć z RAWa przy niskim iso, odchylany ekran z szybkim af live view również fajnie się sprawdza. Dla mnie fajne uzupełnienie do pełnej klatki. Jeśli przesiadasz się z 50d to będziesz mega zadowolony.
Dziękuję za wasze opinie:) Mam do niego C10-22, a resztę obiektywów na ff (24-1054, 16-35/4, itd). Jest sens brać zestaw z kitem 18-55/18-135 stm? Różnica w cenie z/bez jest niewielka, a coś czytałem, że jakość kitów się bardzo poprawiła. Od kilku lat robię praktycznie tylko 5dmkII, więc wypadłem z obiegu jeśli chodzi o obiektywy cropowe.
Ja akurat mam 70D ale z kitem 18-55STM. Bardzo dobre szkiełko, optycznie takie samo jak 15-85USM oczywiście z wyjątkiem zakresu ogniskowych. Jeśli do przewidywanych zastosowań nie przeszkadza ciemnica 3.5-5.6 to brać - mały, lekki, niewiele miejsca zajmie w torbie a przy foceniu np. krajobrazu przydać się może bardzo. 18-135STM znam tylko z opinii i testów i te są również bardzo pozytywne. Pytanie czy przy już posiadanej szklarni potrzebujesz obiektywów o takim świetle i takim zakresie ogniskowych?
A jak się sprawuje kółko do wyboru punktów af w porównaniu do joysticka (jeśli chodzi o szybkość ustawienia konkretnego pola)?
Witam, na tym forum jestem nowy i zwracam się do Was z zapytaniem, czy ktoś uzywa 80d z ob. Tamron 17-50 VC. Zakupiłem taki zestaw oczywiście oddzielnie i okazała się, że w obiektywie w trybie LV i podczas filmowania nie działa stabilizacja,pomimo jej włączenia. Obiektyw został wysłany do Tamrona do serwisu i odpowiedź jest taka, że producent nie gwarantuje poprawności działania sprzętu podczas filmowania, obiektyw słuzy do robienia zdjęć, ale tryb LV to jest tryb robienia zdjęć. Wgrany mam w obiektyw najnowszy soft ale to nic nie pomoglo. Obiektyw zapiąłem do 6d (oczywiście winieta, ale nie o to chodzi)i stabilizacja działa podczas LV i video, czyli jakaś blokada 80D. Sprawa zakończyła się że oddalem obiektyw do sklepu i zamieniłem na sigmę 17-50 OS, czekam na paczkę, mama tylko nadzieję, że ten zestaw zadziała.
Z pewnością obrazek będzie lepszy od Tamrona.
Niestety, obawiam się, że stabilizacja to tylko początek problemów. Następny będzie AF. W szczególności do puszek Canona z dual pixel nie należy raczej kupować Sigm lub Tamronów. No chyba, że się nie zamierza używać. A szkoda, bo 80d jest chyba pierwszą puszką Canona, gdzie AF w LV i podczas filmowania jest więcej niż przydatny.
Witam ponownie, Sigma dotarła i powiem, że przepowiednia "jotes25" nie potwierdza się,stabilizacja dziala (także podczas LV i filmu) i Af też bardzo ładnie chodzi. Sigma ma mniejszy obrót pierścienia AF, wydaje się że szybciej trafia w punkt wskazany na monitorze nie ma tendencji do myszkowania. Tak więc pozostaje się cieszyć, że coś dziala i nie muszę kupować drogich szkiel canona.
Witam ponownie, Sigma dotarła i powiem, że przepowiednia "jotes25" nie potwierdza się,stabilizacja dziala (także podczas LV i filmu) i Af też bardzo ładnie chodzi. Sigma ma mniejszy obrót pierścienia AF, wydaje się że szybciej trafia w punkt wskazany na monitorze nie ma tendencji do myszkowania. Tak więc pozostaje się cieszyć, że coś dziala i nie muszę kupować drogich szkiel canona.
To się cieszę :) A jak działa AF w LV i podczas filmowania?
To się cieszę :) A jak działa AF w LV i podczas filmowania?
Z tego co zauważyłem to dziala "zaje..." porównując do mojego 6d to ogromna przepaść. Filmowanie jest bajeczne, dotykam ekranu i już nastawione, bajka.
Witam!
Mimo, że zaglądam tu czasami, a Canonów używam od wielu lat, to jest to mój pierwszy postu tutaj, więc dobry wieczór :)
Zastanawiam się mocno nad 80D, ale różne testy (optyczne.pl) i komentarze pod nimi nie zachęcają do jego zakupu.
Aktualnie mam 550D, z którym najczęściej używam Tamrona 17-50 2.8 SP VC. Aparat kupiłem zaraz po premierze, więc mam go już ponad 6 lat i z jednej strony trochę z nim przeżyłem, a z drugiej coraz bardziej irytują mnie jego ograniczenia.
Myślę nad 80D. Szczególnie (w porównaniu z 550D)zależy mi na:
-górnym wyświetlaczu
-bardziej szczegółowym obrazku
-szybkim i pewnym AF (!)
-dynamice tonalnej
-niskich szumach do ISO3200 włącznie
-lepszej ergonomii
-wydajnym akumulatorze
Fotografuję głównie architekturę, plenery, raczej spokojne kadry, często ciemne wnętrza, fotki nocne, statyw (urbex, itp.)
Myślałem przyszłościowo nad FF, ale mam niechęć do używek, nowe trochę kosztują, nawet dziadek 6D, z którego korzystałem i zasadniczo nie byłem zachwycony tym, co z siebie wypluwał.
Chciałbym pozostać przy APS-C, ale różne opinie o matrycy 80D mnie trochę skołowały. Miałem przez jakiś czas 70D i o ile ergonomia i szybkość AF mi się podobały, to osiągi matrycy były dla mnie na poziomie rozciągniętego 550D...
Teraz jest cashback i body byłoby za 4000, czy warto?
Na początek chciałbym zostać przy 17-50 jako główne szkło, mam nadzieję, że dobrze będzie pracować z 80D (z 70D działało szybko i pewnie).
Pozdrawiam! :)
Zastanawiam się mocno nad 80D, ale różne testy (optyczne.pl) i komentarze pod nimi nie zachęcają do jego zakupu.
...
Chciałbym pozostać przy APS-C, ale różne opinie o matrycy 80D mnie trochę skołowały.
A może zamiast czytać testy takie jak na optycznych lub co gorsze pitolenie niektórych komentatorów pod tymi testami, spróbuj ściągnąć sobie RAW-y z tego body, przy różnych ISO, różnych obiektów, wywołaj po swojemu i zobacz czy Tobie odpowiada to co zobaczysz. A jak masz już z czym porównać to decyzja urodzi się sama.
To kosztuje troszkę pracy ale nie da się tego niczym zastąpić.
Jeśli chodzi o matrycę z 80D to z mojego punktu widzenia jest ona przełomowa. DR jest znacznie lepszy co dla mnie ma duże znaczenie. Jeśli dla kogoś ten parametr jest nieistotny w uprawianym przez niego typie fotografii to może się okazać, że nie zauważy dużej różnicy pomiędzy obrazkiem z 80d i 550d...
pan.kolega
11-11-2016, 21:39
Witam!
Fotografuję głównie architekturę, plenery, raczej spokojne kadry, często ciemne wnętrza, fotki nocne, statyw (urbex, itp.)
.....
Myślałem przyszłościowo nad FF, ale mam niechęć do używek, nowe trochę kosztują, nawet dziadek 6D, z którego korzystałem i zasadniczo nie byłem zachwycony tym, co z siebie wypluwał.
Biorąc pod uwagę wszystko co napisałeś, radziłbym na razie się wstrzymać i odkładać pieniądze. W tej chwili nie ma korpusu w żadnym systemie, który zachwyciłby Cię tym, co wypluwa, na który jednocześnie byłoby Cię stać, ale prawdopodobnie wcześniej czy później się taki pojawi.
Witam!
Mimo, że zaglądam tu czasami, a Canonów używam od wielu lat, to jest to mój pierwszy postu tutaj, więc dobry wieczór :)
Zastanawiam się mocno nad 80D, ale różne testy (optyczne.pl) i komentarze pod nimi nie zachęcają do jego zakupu.
Aktualnie mam 550D, z którym najczęściej używam Tamrona 17-50 2.8 SP VC. Aparat kupiłem zaraz po premierze, więc mam go już ponad 6 lat i z jednej strony trochę z nim przeżyłem, a z drugiej coraz bardziej irytują mnie jego ograniczenia.
Myślę nad 80D. Szczególnie (w porównaniu z 550D)zależy mi na:
-górnym wyświetlaczu
-bardziej szczegółowym obrazku
-szybkim i pewnym AF (!)
-dynamice tonalnej
-niskich szumach do ISO3200 włącznie
-lepszej ergonomii
-wydajnym akumulatorze
Fotografuję głównie architekturę, plenery, raczej spokojne kadry, często ciemne wnętrza, fotki nocne, statyw (urbex, itp.)
Myślałem przyszłościowo nad FF, ale mam niechęć do używek, nowe trochę kosztują, nawet dziadek 6D, z którego korzystałem i zasadniczo nie byłem zachwycony tym, co z siebie wypluwał.
Chciałbym pozostać przy APS-C, ale różne opinie o matrycy 80D mnie trochę skołowały. Miałem przez jakiś czas 70D i o ile ergonomia i szybkość AF mi się podobały, to osiągi matrycy były dla mnie na poziomie rozciągniętego 550D...
Teraz jest cashback i body byłoby za 4000, czy warto?
Na początek chciałbym zostać przy 17-50 jako główne szkło, mam nadzieję, że dobrze będzie pracować z 80D (z 70D działało szybko i pewnie).
Pozdrawiam! :)
architektura plenery spokojne kadry, urbex
po co co górny wyświetlacz? - akurat mam ale jest to ostatnia cecha aparatu jaka mnie interesuje
lepsza ergonomia? - do spokojnych kadrów
szybkim i pewnym AF? - że pewnym to rozumiem ale szybkim? do architektury?
dziadek 6D i nie byłeś zachwycony tym co wypluwa? 6D to aktualny korpus - ile ma lat 3? na następcę poczekasz jeszcze kilka dobrych miesięcy, jeśli nie byłeś zachwycony to obawiam się że żaden obrazek żadnego canona cię nie usatsfakcjonuje - raczej obstawiam problemy z operatorem :mrgreen: niż korpusem
raczej nic nie kupuj, albo kup jakieś dobre szkło na początek, używałem 500D w "normalnych" warunkach potrafi zrobić świetne zdjęcia - oczywiście nie ma porównania z tym co daje np. taki 6D, a trudniejszych warunkach lub np. z gęstymi filtrami na długim czasie to nie ma żadnego porównania, ale skoro 6D cię nie zachwycił to nie ma o czym pisać.
operator, szkła, korpus - mniej więcej w takiej kolejności musi być dobrze żeby zdjęcia były dobre.
RobertON
11-11-2016, 22:21
operator, szkła, korpus - mniej więcej w takiej kolejności musi być dobrze żeby zdjęcia były dobre.
Bardzo dobra sentencja, powinna być zapisana w stopce na forum CB :)
Kolekcjoner
11-11-2016, 22:29
Bardzo dobra sentencja, powinna być zapisana w stopce na forum CB :)
tylko kto to przeczyta ;)........
Jeśli od ponad 6 lat używam tego body, to wystarczająco poznałem jego możliwości. 550D na jakimkolwiek szkle wierci i wierci, a często nie łapie ostrości. Na 70D tego nie miałem (porównuję, bo to korpus bliski 80D).
Zasadniczo jestem zadowolony z tego, co daje mi 550D, ale brakuje mi paru rzeczy, chciałem zostać w systemie, a odświeżanie zacząć od body, bo podłączenie 17-50 do takiego 70D było dla mnie objawieniem.
Liczyłem na merytoryczną rozmowę nt nowej matrycy, DP, DR i sprawności nowego AF.
Ergonomia także, w czym również ma swój udział wyświetlacz górny - tak, lubię go i korzystam z niego, gdy mam możliwość. To, że sporą część fotek klepię bez pośpiechu, nie znaczy, że mam sobie wziąć teraz analoga bez TTL, światłomierz i wracać do tradycji.
6D mi się nie podobał, ale to może kwestia wywołania RAWów.
I nie czuję się dobrze z poradami typu 'operator, szkła, korpus', bo jestem tego świadom od dnia, gdy pierwszy raz miałem DSLRa w ręce... A tutaj jedynie pytam, czy warto zamienić 550D na 80D, ale nakreślam swoje wymagania, by dostac sensowne odpowiedzi :)
I nie czuję się dobrze z poradami typu 'operator, szkła, korpus', bo jestem tego świadom od dnia, gdy pierwszy raz miałem DSLRa w ręce... A tutaj jedynie pytam, czy warto zamienić 550D na 80D, ale nakreślam swoje wymagania, by dostac sensowne odpowiedzi :)
Nie obrażaj się ale dostałeś bardzo dobrą poradę. 6D nie ma AF ale na jakoś obrazka nie można w nim narzekać (i w porównaniu do 550d to gołym okiem widać podczas obróbki RAW, że jest lepszy i wygodniejszy ). Jeśli tego nie zauważyłeś to rada jest jak najbardziej ok i 80D może pod względem obrazka też rozczarować...
Kupilbym na Twoim miejscu nikona d7200
W mojej opinii nie warto.
Kupilbym na Twoim miejscu nikona d7200
Lubię system, siedzę w nim od lat. Jeśli miałbym go już zmieniać, to na bezlusterkowca.
Myślałem chwilę o Sony A6300, ale jakość ani trochę nie tłumaczy ceny...
pan.kolega
12-11-2016, 13:40
Lubię system, siedzę w nim od lat. Jeśli miałbym go już zmieniać, to na bezlusterkowca.
Myślałem chwilę o Sony A6300, ale jakość ani trochę nie tłumaczy ceny...
Na pewno jak dobrze poszukasz znajdziesz wiele bezlusterkowców tańszych od A6300 i z lepszą jakością....:p
Nie jestem fanem DXOMark, ale według nich matryca A6300, jest lepsza od 80d pod każdym względem. A 80d jest droższy. Więc dalej myślę, że na razie nie ma dla Ciebie zadowalającego aparatu, poza tym co masz, bo przynajmniej nic nie kosztuje.
Ja myślę że 80 powinna cię zadowolić , poza tym masz szklarnię Canona
Nowy procesor
100% pokrycie wizjera
Ciągły auto fokus przy nagrywaniu filmów
Lepsze zabezpieczenia przed wilgocią
Wyższa światłoczułość
Więcej czujników punktów ostrości
Przesiadka z 40d na 80d - drugi dzień banan z paszczy nie schodzi :-)
znakomita puszka, nie ta jakość focenia !
Do fotografii lotniczej AF się sprawdzi ? Czy lepiej dołożyć 1k i kupić 7DMKII ?
Na pewno to wkrótce sprawdzę
Myślałem o 7dii ale 80 przeważyło praktycznoscią
Znacznie dluzsza praca na aku
Pasuje mi ten sam aku od 6d
Lżejszy
Gibany dotykowy ekranik do video jest super
Podpinam 100-400 ii i może jeszcze dzisiaj w teren
Znacznie dluzsza praca na aku
Pasuje mi ten sam aku od 6d
Do 7D mk II, 6D i 80D pasuje te samu aku (LP-E6 i LP-E6N są ze sobą kompatybilne). Poza tym zarówno z 7D mk ii jak i 80D w komplecie jest LP-E6N - ten sam.
Być może 80D faktycznie dłużej wytrzyma na jednym aku (pisze być może, bo nie miałem okazji sprawdzić osobiście), ale w praktyce 7D mk II potrafi na jednej baterii naprawdę dłuuuugo pociągnąć. Jadąc na pokazy mam ze sobą jeden aku w body plus jeden zapas. Zapas zakładam dopiero pod koniec dnia. Na aku jestem w stanie zrobić spokojnie ponad 1500 zdjęć. Fakt, że sporo na pokazach strzelam serią, ale też cały czas jest włączona stabilizacja w obiektywie. Ale też w przerwach regularnie robię wstępną selekcję i sporo używam LCD. Z ciekawości przed chwilą zerknąłem na tegoroczne foty z pokazów i rekordem dnia jest u mnie 3640 zdjęć (po wstępnej selekcji a patrząc po numerach zdjęć na dysku, musiało być ich ok ~5 tysięcy... Swoją drogą jakiś kosmos, nie sądziłem, że tyle można strzelić w ciągu jednego dnia:lol:), oczywiście z dwóch aku a nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek zdarzyła się sytuacja, żeby ta druga bateria była bliska rozładowania. Bo nie rozładowała się nigdy - to na 100%! Obie baterie oryginalne.
Także pisanie o przewadze 80D z uwagi na dłuższą prace na aku jest moim zdaniem zupełnie pomijalne.
No przyznaję
Miałem jeszcze jeden dobry argument
Dobrą cenę ?
A net podaje aku w 7dii na ok 670 fotek podczas gdy w 80d blisko 1000. Pewnie teoria swoje a praktyka swoje
Nie mowie ze 80d lepszy od 7dii bo siódemki nie mam. Przesiadka z 40d na 80d to lekki szok. Pewnie na 7dii szok duży ?
Pod względem użytkowym z pewnością, pod względem obrazka, chyba nie.
Pod względem użytkowym z pewnością, pod względem obrazka, chyba nie.
Już przesiadka z 50d na 70d to spory szok pod względem obrazka (szumy, detal). Po 10 minutach już nie chciałem więcej patrzeć na chroma szum 50d, zwłaszcza w czerwonym kanale. Natomiast przesiadka z 40d na 80d, to w praktyce "cyfrowy" telekonwerter 1,4x podłączony cały czas :) Oczywiście jeśli ktoś nie potrzebuje superdetalu (fotografia portretowa, ślubna czy krajobrazowa) to 40d nadal robi całkiem fajne zdjęcia. Ale tak naprawdę to obrazek z 40d i 80d dzieli przepaść, zwłaszcza na ostrych obiektywach (są takie u Canona za parę stówek jak i za kilkadziesiąt tysięcy :)).
Chodziło mi o różnicę między 80D a 7DmkII
I nieoczekiwany problem z 80d
Lightroom 5.7 nie czyta rawów ?
Ups
Musisz kupić 6. 5.7 wyszedł na długo przed 80D, więc nie może obsługiwać plików z tego aparatu. Ja mam i LR6 (od dawna) i 80D (od 2 dni), obróbka RAW jest bezproblemowa.
jasne
po prostu nie myślałem o tym że LR 5.x nie da rady
taka mała niespodzianka. na razie zwykły dpp i po prostu trzeba poszukać upgradu
--- Kolejny post ---
można jeszcze zrobić konwersję raw z 80d do dng i potem można to obrabiać w LR 5.7
tylko za dużo zabawy i śmiecenia na dysku
czy LR 6.5 / CC potrafi "zrozumieć" wszystkie obrobione wcześniej pliki cr2 z ver 5.7?
jest opcja upgrade z 5.7 do 6.5 (coś ok 80 USD)
Ja też wcześnie pracowałem na LR5, po uaktualnieniu wszystkie presety, obrobione rawy, ustawienia itp. pozostały.
Ja też wcześnie pracowałem na LR5, po uaktualnieniu wszystkie presety, obrobione rawy, ustawienia itp. pozostały.
Dzięki !
6tka juz jest
Śmiga aż miło ?
Kupiłem 80D.
Nie ma porównania do 550D, w każdym aspekcie sporo lepszy.
Szkoda, że szukając tu porady, nie otrzymałem tego, na co liczyłem. Ale wystarczyło zapytać kogoś, kto użytkuje to body, niż osoby wróżące z fusów :)
beerc137
17-03-2017, 16:45
Hej wszystkim. Nie chcę zakładać nowego wątku więc piszę tutaj.Zaczynam swoją przygodę z filmowaniem, mój zestaw to eos 80d i sigma 18-35. Chodzi mi o problem podczas filmowania . W trybie innym niż M w czasie filmowania np. ciemniejszego miejsca i przejścia na jaśniejsze występuje przeskok widoczny na nagraniu. Coś jakby przysłona zmieniała swoją wartość. W trybie manualnym przy auto ISO to nie występuje. Chodzi mi o to żeby przypisać sobie funkcję filmowe do trybu np. C1 i ustawić tam auto ISO a resztę na manual. Czy jest taka możliwość? I czy jest możliwość pozbycia się tego przeskoku w innych trybach? Będę wdzięczny z każdą pomoc.
Kwapiszon
19-03-2017, 19:57
... tak naprawdę to obrazek z 40d i 80d dzieli przepaść, zwłaszcza na ostrych obiektywach (są takie u Canona za parę stówek jak i za kilkadziesiąt tysięcy :)).
Przepaść to jest, gdy patrzę na zdjęcia z A6000 z podpiętą Sigmą 60/2.8 DN. Dosłownie można zbierać szczękę z podłogi. Jednak chwilę później dotykam mojego 5D i wiem, że nigdy go nie sprzedam ;) Tak, wiem, stara matryca z dynamiką płaską jak deska, przy której matryca Sony jest dosłownie jak z gumy, ale go lubię. Poza tym, gdy nie mam pół szafy sprzętu, to się źle czuję :)
Przepaść to jest, gdy patrzę na zdjęcia z A6000 z podpiętą Sigmą 60/2.8 DN. Dosłownie można zbierać szczękę z podłogi. Jednak chwilę później dotykam mojego 5D i wiem, że nigdy go nie sprzedam ;) Tak, wiem, stara matryca z dynamiką płaską jak deska, przy której matryca Sony jest dosłownie jak z gumy, ale go lubię. Poza tym, gdy nie mam pół szafy sprzętu, to się źle czuję :)
Cóż, trzeba by zdefiniować dobrze pojęcie przepaści :lol: Mam A6300, którą używam z tymi samymi obiektywami co 80d. Może i matryca Sony jest tu i ówdzie lepsza (brak filtra AA, ciut lepsza dynamika na niskim ISO). W praktyce, to jednak aptekarskie różnice. I jednak bardziej się polubiliśmy z Canonem :) Do tego stopnia, że Sony pójdzie pewnie na sprzedaż...
Od miesiąca mam Canona 80D i... dawno nic mnie tak nie wkurzyło, jak ten aparat. Używam z obiektywem C 55-250 STM, z którym nie miałem żadnych problemów na C 550D, a liczyłem na lepszy AF. Tymczasem C 80D potrafi: w ogóle nie złapać ostrości i się błąkać jak Ruski w jednym trampku po Saharze; nastawić ostrość gdzieś w powietrzu i spowodować cała serię kompletnie nieostrych zdjęć, ale nie wskutek poruszenia; ochoczo nastawić ostrość na jakąś bździnę dwa metry przed obiektem, na którą odrębnie nie jest w stanie wyostrzyć za chińsko-japońskiego boga; to samo potrafi zrobić ostrząc na coś w tle zahaczonym rogiem czujnika AF, który lekko wyszedł poza obiekt, i robi to z dużo wiekszą determinacją, niż mój stary 550D. Przy 7 klatkach/sekundę loterią jest, czy: wszystkie będą nieostre, czy chociaż jedna będzie ostra, i to nie wiadomo która; może być pierwsza, ostatnia, trzecia itp. w serii nawet 18 RAW-ów. Aparat odwala takie cyrki niezależnie od szybkości migawki, czy to jest 1/250. czy 1/400, czy 1/2000 s. Na Canonie 550D robiłem ca 11.000 klatek rocznie przy 3 kl/s, z czego znakomita większość była OK, a to co nie było OK, to po prostu nie miało prawa być, a ja liczyłem na drapane. Tymczasem na C 80D zrobiłem 12.000 klatek w jeden miesiąc, z czego ostało się zaledwie ok. 900, a w tym może zaledwie 100 jest takich, do których się nie ma o co przyczepić pod względem ostrości, reszta zmarnowana głównie ze względu na błędy AF. Może ze 20% skasowanych zdjęć zostało ze względu na ekspozycję lub duble takiej samej jakości. Nie zachodzi żadne FF ani BF, bo testy aparat wykonuje popisowo. Jest natomiast zjawisko wynikające z przekroczenia magicznej granicy liczby pierdylionów Mp: cholernie trudno jest uzyskać ostre zdjęcie nawet wtedy, gdy aparat ustawi ostrość we właściwej płaszczyźnie, ponieważ przy tej wielkości piksela, jaką ma, najdrobniejsza nieostrość ruchowa rozmywa obraz w widoku 100% w dużo bardziej dotkliwym stopniu, niż na matrycach 18 Mp, w związku z czym odsetek użytecznych 100% kropów w stosunku do 550D jest żałośnie niski. O ile na C 550D ze wspomnianym obiektywem przy 250 mm bez problemu dawało się robić bardzo ostre zdjęcia przy migawkach w przedziale 1/250-1/400s nawet uwzględniając drobne poruszenia ptaków czy innych zwierząt, to na C 80D poniżej 1/640 s można właściwie liczyć tylko na cuda.
Aparat fatalnie współpracuje z kartą SD Kingston SDXC I (3) SDA3/64GB (90MB/s-80MB/s), z którą wczytanie podglądu zdjęcia po zrobieniu choćby raptem 2 klatek trwa notorycznie od 30 do 40 sekund! Z każdą inna kartą, którą mam, nawet nie deklarującą aż tak wysokich transferów, nawet ze starą microSD 8GB class 4, pracuje szybciej (2-10s aby wczytać podgląd), a z kolei wspomniany Kingston się nie jąka na żadnej z pozostałych moich trzech cyfrówek! Karta ta przy zrzucaniu RAW-ów przez USB 3.0 spokojnie osiąga średni transfer ponad 70 MB/s, a w porywach do 86 MB/s na paroletni dysk SATA 2.
@atsf jakiego trybu AF uzywasz?
Z tego co opisujesz, to może być walnięta puszka. Kupiłeś nowy, czy używany? Próbowałeś albo masz możliwość sprawdzić z innymi obiektywami? Nie znam ani tego obiektywu, ani kart kingston (używam tylko sandisc), ale używam czasem 80d od chyba roku i żadnego z "twoich objawów" nigdy nie miałem.
Używam ostrzenia praktycznie wyłącznie na centralny punkt AF w ONE SHOT. Przez ponad 3 tygodnie fotografowałem w lasach w Iwoniczu (byłem w sanatorium) ptaki i zwierzęta. Warunki fotografowania bardzo ciężkie z racji trudnego do opanowania światła (jak to w lesie) i mnóstwa przeszkadzajek. Z racji relatywnie krótkiej ogniskowej obiektywu trudno jest uzyskać duże wypełnienie kadru przez obiekt, zwłaszcza jeśli jest to mały ptak, ale aparat miał problemy z ostrzeniem na sarny! Aparat kupiłem nowy.
A do takich zastosowań nie powstało przypadkiem Servo? Dodatkowo podczas wykonywania zdjęć seryjnych za pomocą 550d ostrość jest ustawiana tylko przed zrobieniem pierwszego zdjęcia w serii w trybie one shot af (na pewno tak jest w 600d). Z tego powodu technika robienia zdjęć seryjnych tymi aparatami może się mocno różnić... Dodatkowo czy masz aktywne wszystkie pola AF czy wybierasz jedno bądź grupę?
Dziwne... Moim zdaniem (podobnie jak przedmówców) to jakiś techniczny problem z tym konkretnym egzemplarzem. Mam i 80D i 55-250STM, fotografuję i małe ptaki w lesie i sarny, korzystam z różnych trybów AF i nigdy nie miałem takich problemów jak opisano. Oczywiście jak jest mały ptak w lesie między gałęziami to AF czasem zbłądzi ale co najmniej 80% zdjęć wychodzi bez zarzutu. Jak obiekt się nie porusza to wybieram One Shot a jak porusza to servo. I oczywiście punkt centralny.
Czytaj ze zrozumieniem, plizzzz ;-) Używam praktycznie wyłącznie centralnego punktu AF. Servo się nie nadaje w sytuacjach przekadrowywania. Inne tryby AF, czyli strefowe, kompletnie się nie nadają do ostrzenia na małe obiekty w skomplikowanym otoczeniu. Jeśli chce uzyskać ostrość na oku ptaszka, to chcę ją mieć na oku, a nie na brzuchu, ani poza ptaszkiem.
Tutaj słów parę o ergonomii cudeńka.
Jest to mój pierwszy Canon xxD, więc nie wiem, jak długą tradycję mają różne rozwiązania w nim zastosowane. Parę rzeczy związanych z tzw. kustomizacją manipulatorów jest jednak IMHO irytujących. Po pierwsze, przycisk AF-ON na tylnej ściance. Właściwie nie wiem, po co on jest, co on daje, skoro jakichkolwiek nastaw można dokonać i tak tylko zdejmując palec ze spustu. Można temu guzikowi przypisać inną funkcję, ale tej, którą bym chciał przypisać, nie można. A wolałbym mieć pod kciukiem przełącznik One Shot/Servo. Tę funkcję z kolei można przypisać do przycisku podglądu GO, ale ów przycisk jest bardzo niewygodny w obsłudze, zwłaszcza w rękawiczkach.
Wyłącznie do przycisku podglądu GO można też przypisać wstępne uruchomienie stabilizatora obrazu w obiektywie, jednakże powoduje to wyłączenie uruchamiania owegoż przez spust migawki, co mnie wprawiło w totalne osłupienie i było przyczyną zrobienia przynajmniej ze stu poruszonych zdjęć, gdy się akurat dużo działo, a palec nie trafił na przycisk GO we właściwym momencie.
Ponadto:
- Znikanie wszelkich wskazań w celowniku podczas ustawiania wartości ISO po naciśnięciu przycisku ISO, nie można więc za pomocą ISO dopasować ekspozycji na bieżąco; jest to możliwe dopiero po przypisaniu do zmiany ISO przycisku SET.
- Niemożność wprowadzenia korekcji ekspozycji "na sucho" tylnym pokrętłem bez dokonania pomiaru światła- opcja wprowadzania korekcji zanika, gdy jeszcze wyniki pomiaru się świecą w celowniku, co jest wkurzające do bólu. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy do korekcji ekspozycji zostanie przypisany przycisk SET a samą korekcje wprowadzi się pokrętłem głównym, ale wtedy nie można zrobić tego, co opisałem w punkcie wyżej. I znowu przycisk AF-ON jest potrzebny jak zającowi dzwonek- przyciskając go kciukiem nie można obsłużyć tylnego pokrętła.
- Przypisanie do wybieraka krzyżowego bezpośredniego wyboru punktu AF, jeżeli nie zablokuje się dostępu do niego dźwigienka LOCK, spowoduje że w momencie podniesienia aparatu do oka aktywny punkt AF raczej na pewno nie będzie tym samym, co przy poprzednim zdjęciu.
Jest to mój pierwszy Canon xxD, więc nie wiem, jak długą tradycję mają różne rozwiązania w nim zastosowane. Parę rzeczy związanych z tzw. kustomizacją manipulatorów jest jednak IMHO irytujących. Po pierwsze, przycisk AF-ON na tylnej ściance. Właściwie nie wiem, po co on jest, co on daje, skoro jakichkolwiek nastaw można dokonać i tak tylko zdejmując palec ze spustu. Można temu guzikowi przypisać inną funkcję, ale tej, którą bym chciał przypisać, nie można. A wolałbym mieć pod kciukiem przełącznik One Shot/Servo. Tę funkcję z kolei można przypisać do przycisku podglądu GO, ale ów przycisk jest bardzo niewygodny w obsłudze, zwłaszcza w rękawiczkach.
przycisk af-on jest absolutnie kluczowym przyciskiem na korpusach canona :mrgreen: ja używam i nie wyobrażam sobie żebym mógł bez tego fotografować.
A co on robi innego, niż spust?
robi żeby na spuscie był spust i tylko spust, spust nie zajmuje się ustawianiem ostrości gdy ostrośc jest już ustawiona - cholernie wygodne począwszy od fotografii krajobrazowej (takiej z wężykiem i filtrami) skończywszy na takiej bardziej "portretowej" znaczy z człowiekiem w kadrze. ta takie najprostrze ale nie jedyne zastosowanie
wrzucam jeszcze jakiegoś linka - pan tłumaczy co i jak (nie wiem czy dobrze ale tłumaczy)
http://neilvn.com/tangents/back-button-focus-canon-camera/
takie ustawienie ma jeszcze jedną (oprócz wszystkich innych) zaletę zwykle nikt nie zrobi zdjęcia twoim aparatem a jak zrobi to i tak będzie sięnadawac tylko do kosza :mrgreen: co go skutecznie zniechęci do kolejnego użycia
oczywiście można powiedzeć że tak jak jest to jest wygodniej (co jest oczywistą nieprawdą) ale ja na ten przykład korpus przestawiam zaraz po zakupie i nie wróciłbym do focenia tylko za pomocą spustu.
Kolekcjoner
22-04-2017, 18:55
asdf - masz zepsutą puszkę. Af działa tam jak powinien, ja miałem krótko ale na tyle długo żeby to przetestować. Mój znajomy od pół roku i żadnych problemów. Wyślij do serwisu i tyle.
robi żeby na spuscie był spust i tylko spust, spust nie zajmuje się ustawianiem ostrości gdy ostrośc jest już ustawiona - cholernie wygodne począwszy od fotografii krajobrazowej (takiej z wężykiem i filtrami) skończywszy na takiej bardziej "portretowej" znaczy z człowiekiem w kadrze. ta takie najprostrze ale nie jedyne zastosowanie
wrzucam jeszcze jakiegoś linka - pan tłumaczy co i jak (nie wiem czy dobrze ale tłumaczy)
http://neilvn.com/tangents/back-button-focus-canon-camera/
takie ustawienie ma jeszcze jedną (oprócz wszystkich innych) zaletę zwykle nikt nie zrobi zdjęcia twoim aparatem a jak zrobi to i tak będzie sięnadawac tylko do kosza :mrgreen: co go skutecznie zniechęci do kolejnego użycia
oczywiście można powiedzeć że tak jak jest to jest wygodniej (co jest oczywistą nieprawdą) ale ja na ten przykład korpus przestawiam zaraz po zakupie i nie wróciłbym do focenia tylko za pomocą spustu.
Jeśli to Ci coś ułatwia, to gratuluję, bo ja nie widzę sensu. Aby utrzymać nastawioną ostrość trzeba trzymać ten guzik wciśnięty tak samo, jak spust, a więc nie można obsłużyć żadnego przycisku, ani pokrętła, z tyłu korpusu. W moich zastosowaniach to nie zatrybi.
Jeśli to Ci coś ułatwia, to gratuluję, bo ja nie widzę sensu. Aby utrzymać nastawioną ostrość trzeba trzymać ten guzik wciśnięty tak samo, jak spust, a więc nie można obsłużyć żadnego przycisku, ani pokrętła, z tyłu korpusu. W moich zastosowaniach to nie zatrybi.
aby utrzymać nastawioną ostrość nie trzeba robić nic, a na pewno nie trzymać guzika, naciskasz - ostrość się ustawia - robisz zdjęcie - wyzwala się tylko migawka bo ostrość jest już ustawiona i nie ma potrzeby jej ustawiać po raz kolejny (najczęściej źle bo nie w tym miejscu co trzeba), trzymasz naciśnięty jak używasz serwo, serwo wbijasz na przycisk podglądu ostrości (bo podgląd GO to i tak fikcja literacka i do niczego realnego sie nie przydaje) i bez problemu obsługujesz włączanie servo lewą ręką - jak jeszcze chcesz coś zmieniać to też się da - bo jak trzymasz af-on to kółko dolne nie jest blokowane można zmieniać sprawdzałem przed momentem, górne również i to się daje zmieniać bez problemu, dolne przy odrobinie ekwilibrystyki również ale przydała by się trzecia ręka :) - ja nie mam wprawy bo nie musze tylu stawień zmieniać w trakcie naciskanie spustu :mrgreen: - ale u mnie to wszystko działa, nacisnięcie af-on nie blokuje pokręteł ani przycisku GO zmapowanego na servo - producent najprawdopodobniej optymalizuje korpus pod istoty dwuręczne, a nie trójręczne :mrgreen: i nie przewiduje wrowadzania innych zmian w trakcie śledzenia ostrości czy naciśnięcia spusty do połowy - dodatkowo przy użyciu af-on bez servo nie ma spustu naciśniętego do połowy więc pomiędzy ustawieniem ostrości a wyzwoleniem migawki można sobie zmienić iso czy coś innego np. przysłonę jak ktoś ma takie potrzeby (mi się zdarza zmieniać oba ale ale zwykle mam wtedy dużo czasu bo robię długie ekspozycje w trakcie zdjęć dynamicznych ustaw se po prostu auto iso - będziesz miał jeden temat z głowy i może wystarczą dwie ręce :mrgreen:).
Mi się wydaje, że problemem jest tu technika wykonywania zdjęć. W szczególności nie użycie przycisku AF-ON, użycie tylko centralnego pola AF, przekadrowanie zdjęcia i wykorzystania trybu seryjnego.
Ten aparat poprawnie ustawi ostrość przed przekadrowaniem i zrobi pierwsze zdjęcie zgodnie z intencją autora. Ale już przy drugim zdjęciu w serii i każdym kolejnym ostrość zostanie ustawiona ponownie na to, na co wskazuje centralny pole autofokusu. A po przekadrowaniu będzie to coś innego niż oczekiwał autor zdjęcia. Ta technika mogła działać jedynie mniej źle w aparacie pokroju 550d, który nie ustawi ponownie ostrości przy drugim i kolejnym zdjęciu w serii.
Nie rozumiem dlaczego ludzie mając aparaty z tak zaawansowanym układem ustawiania ostrości nie wykorzystują jego możliwości i korzystają jedynie z centralnego punktu AF. Użycie tej techniki jest konieczne w aparatach, w których jest to jedyny sprawnie działającą punkt AF.
@jaś:
Proszę, czy możesz podać dokładną nazwę funkcji, którą przypisujesz do przycisku podglądu głębi ostrości? To się wydaje być bardzo dobrym rozwiązaniem :)
Szczególnie, że w 80D można samemu narzucić warunki na zakres Auto ISO żeby za mocno nie podbijało...
Ten aparat poprawnie ustawi ostrość przed przekadrowaniem i zrobi pierwsze zdjęcie zgodnie z intencją autora. Ale już przy drugim zdjęciu w serii i każdym kolejnym ostrość zostanie ustawiona ponownie na to, na co wskazuje centralny pole autofokusu.
Serio takie coś wymyślili? Poważnie pytam bo na szczęście w 6D mam tak, że aparat nie ustawia jeszcze raz ostrości z każdym seryjnym zdjęciem. Dla mnie to by była porażka :D
@jaś:
Proszę, czy możesz podać dokładną nazwę funkcji, którą przypisujesz do przycisku podglądu głębi ostrości? To się wydaje być bardzo dobrym rozwiązaniem :)
C6D -
C.FnIII Operation/Others
5
wybrać DOF preview button (taka ikonka przysłony) i ustawić na ONE SHOT <-> AI SERVO
ale w innych powinno być podobnie bo canon o normalizuje/rozbudowuje
Serio takie coś wymyślili? Poważnie pytam bo na szczęście w 6D mam tak, że aparat nie ustawia jeszcze raz ostrości z każdym seryjnym zdjęciem. Dla mnie to by była porażka :D
Mój błąd, w ONE SHOT nie ustawia.
@jas, dzięki :)
aby utrzymać nastawioną ostrość nie trzeba robić nic, a na pewno nie trzymać guzika, naciskasz - ostrość się ustawia - robisz zdjęcie - wyzwala się tylko migawka bo ostrość jest już ustawiona i nie ma potrzeby jej ustawiać po raz kolejny (najczęściej źle bo nie w tym miejscu co trzeba), trzymasz naciśnięty jak używasz serwo
Bajki mi, kolego, opowiadasz. AF ON dubluje spust poza wyzwoleniem migawki. Jeśli go puścisz i przekadrujesz, to naciśnięcie spustu spowoduje ponowne ustawienie ostrości, a jeśli puścisz i nie przekadrujesz, to naciśnięcie spustu i tak sprawi ponowne wyostrzenie, lub tylko potwierdzenie nastawienia na ostrość. Cały zysk z tego guzika to niemożność przypadkowego wyzwolenia migawki, póki się człowiek nie upewni, że ostrość jest, ale dla mnie to dalej guzik, nie zysk, bo o żadnej pewności poprawnego ustawienia ostrości mowy nie ma. Jedyną chyba receptą na to jest właśnie odrębne uruchamianie stabilizatora obrazu przyciskiem podglądu GO, dlatego że przy teleobiektywach obraz w celowniku się majta, więc czujnik może przypadkowo złapać ostrość niezgodnie z intencją fotografa zanim się obraz ustabilizuje, a tu obie funkcje działają równocześnie, przy czym AF wyprzedza stabilizację. Jeśli natomiast wstępnie ustabilizujemy obraz, to właściwe wycelowanie czujnika jest łatwiejsze. Ale ten przycisk GO kiepsko się obsługuje zgrabiałymi od zimna palcami.
Zysk jest trochę inny, a mianowicie po wciśnięciu go aparat ustawia ostrość, a po wciśnięciu spustu aparat zmierzy światło. Nie wiem jeszcze jak w Canonie, ale w Nikonie można również dzięki niemu ustawić pułapkę ostrości. Bardzo pożyteczny przycisk, pod warunkiem, że wiemy co chcemy zrobić. Do ptaków nada się jeśli się przemieszczają. Do tych co siedzą na gałęzi sensu większego nie widzę.
Można tak ustawić aparat żeby spust migawki tylko wykonywał pomiar i wyzwalał migawkę. Domyślnie ustawia on ostrość więc jeśli przy okazji włączysz sobie tą funkcje na af-on to będzie ona zdublowana.
Na nikoniarzach jest wspaniały wątek o AF-ON: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=275751
Na 19 stronach wszystko jest wyjaśnione.
fristajlor
24-04-2017, 19:27
@atsf jest tak jak pisze jaś tylko musisz przeczytac instrukcje i to ustawic odpowiednio w cfnach. Obawiam sie ze problemy ktore tu opisujesz to w rzeczywistosci brak umiejetnosci korzystania z aparatu. Ja mam ustawione tak samo jak jaś. Z puszka zadnych problemow nie mam. Sugeruje abys przyczytal instrukcje ze zrozumieniem zanim zaczniesz pisac ze ktos bajki opowiada albo ze z czegos sie nie da korzystac.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ale.. ja mam ten aparat, wiecie? Jest takie coś jak ustawienia domyślne i w tych domyślnych ustawieniach funkcje AF ON i spustu są takie same, poza wyzwalaniem migawki. Można poprzypisywać różne cuda wianki do tych dwóch przycisków, ale dalej nie widzę takiej opcji, aby po puszczeniu przycisku AF ON spust nie uruchomił ponownie AF. Można przypisać funkcję AF STOP, ale po puszczeniu guzika ona się kasuje i spust dalej robi swoje.
Ale.. ja mam ten aparat, wiecie? Jest takie coś jak ustawienia domyślne i w tych domyślnych ustawieniach funkcje AF ON i spustu są takie same, poza wyzwalaniem migawki. Można poprzypisywać różne cuda wianki do tych dwóch przycisków, ale dalej nie widzę takiej opcji, aby po puszczeniu przycisku AF ON spust nie uruchomił ponownie AF. Można przypisać funkcję AF STOP, ale po puszczeniu guzika ona się kasuje i spust dalej robi swoje.
poczytaj instrukcję obsługi - mz każdy korpus canona to robi, nawet taki co nie ma dedykowanego af-on i af-on trzeba przypisać do gwiazdki. każdy korpus nawet stary np. eos 3 czy eos 10 - takie bez literki D (takich akurat używam i też mam tak ustawione) to po prostu jest standardowa funkcjonalność - są osoby które tak używają autofocusa - najczęściej reporterzy ale nie tylko i zapewniam cię że mój korpus wyzwala af tylko wtedy gdy naciskam af-on i nie robi tego gdy naciskam spust - to ja decyduję kiedy jest ustawiana ostrość, a nie korpus - moge wszucić cfny z 6D, masz w stopce to se ustawisz i sam sprawdzisz.
Fakt, moja kulpa, można do spustu przypisać tylko pomiar światła bez AF i wtedy będzie tak, jak napisałeś uprzednio. Jak jeszcze stabilizację się wyrzuci pod GO, to obsługa tego aparatu znacznie się przybliży do gry na flecie. Szkoda tylko, że mało kiedy ktoś dokładnie tłumaczy, jak coś zrobić, a jedynie wspomina o jakichś możliwościach. Instrukcje mam wydrukowane nawet 4: po niemiecku, holendersku, francusku i włosku, ale jeszcze nie miałem czasu na szukanie w supporcie Canona instrukcji po polsku, a tym bardziej na jej czytanie, że już o wydrukowaniu sobie tej cegły nie wspomnę. Ustawienia domyślne nie są takie bajeranckie ;-)
Ot, naszoł ja kolejnu zagwozdku ;-) Jak się ustawi taką sekwencję: AF ON uruchamia AF, a spust tylko pomiar światła i bęc!, i nastawi się ostrość przyciskiem AF ON, to: jeżeli w momencie wyzwolenia migawki będzie on cały czas przyciśnięty, to w podglądzie zdjęcia w aparacie będzie widoczny aktywny punkt AF i dane o kalibracji AF, także w DPP i EXIF będą te dane dostępne; jeżeli zaś puści się przycisk AF ON i naciśnie spust, to wcześniej wymienione dane nie będą nigdzie wyświetlane, ale korekcja AF zostanie uwzględniona przy nastawie na ostrość. Żeby więc skalibrować sobie obiektyw i mieć pojęcie, przeglądając zdjęcia, jaka poprawka była ustawiona, gdy się korzysta z tego super-duper bajera AF ON, to trzeba go cały czas dusić jak urząd skarbowy. No i kiego czorta? Problem znika, gdy spust pracuje w normalnym, domyślnym trybie, bo w decydującym momencie przejmuje dowodzenie.
Trochę odkopię temat. Ktoś w ogóle używa tej puszki? Bo pytanie mam do użytkowników - jak się sprawuje AF w kadrowaniu przez wizjer? Bo ten w gibanym to same ochy i achy. Wszyscy się nim podniecają zapominając chyba o najważniejszym, czyli o istocie posiadania lustra. Nie po to się kupuje lustro by bawić się gibanym ekranem - wielkie to i ciężkie, lepiej w takim przypadku sprawdzi się bezlustro nie sądzicie? W Lustrzance podstawą powinien być AF w wizjerze i na nim powinno się skupić uwagę. AF na ekranie powinien być tylko dodatkiem. Oczywiście byłoby dobrze gdyby był dobry, ale podstawą ma być wizjer. Tymczasem sporo osób narzeka właśnie na AF w wizjerze 80D i nie wiem czy jest to wina samego układu AF, czy niewiedzy użytkowników. Więc jak to jest, ktoś mógłby mnie oświecić? Dziwne że topowa puszka APSC Canona ma tak mało wątków na swój temat na tym forum. Wszyscy walą zdjęcia kompaktami i komórkami, a plebs strzela FF? APSC już nikt nie używa? Może ja zacofany jestem...
Trochę odkopię temat. Ktoś w ogóle używa tej puszki? Bo pytanie mam do użytkowników - jak się sprawuje AF w kadrowaniu przez wizjer? Bo ten w gibanym to same ochy i achy. Wszyscy się nim podniecają zapominając chyba o najważniejszym, czyli o istocie posiadania lustra. Nie po to się kupuje lustro by bawić się gibanym ekranem - wielkie to i ciężkie, lepiej w takim przypadku sprawdzi się bezlustro nie sądzicie? W Lustrzance podstawą powinien być AF w wizjerze i na nim powinno się skupić uwagę. AF na ekranie powinien być tylko dodatkiem. Oczywiście byłoby dobrze gdyby był dobry, ale podstawą ma być wizjer. Tymczasem sporo osób narzeka właśnie na AF w wizjerze 80D i nie wiem czy jest to wina samego układu AF, czy niewiedzy użytkowników. Więc jak to jest, ktoś mógłby mnie oświecić? Dziwne że topowa puszka APSC Canona ma tak mało wątków na swój temat na tym forum. Wszyscy walą zdjęcia kompaktami i komórkami, a plebs strzela FF? APSC już nikt nie używa? Może ja zacofany jestem...
Używam ca. rok czasu, prawie codziennie. Powodów do narzekań nie widzę. Jeden z najlepszych AF jakie dotąd miał Canon. Jeśli coś mogłoby być lepsze, to śledzenie obiektów na mało kontrastowym tle (na tle nieba nie ma problemów).
topowa puszka APSC Canona
Do tej pory myślałem, że "topowa" to 7d II ;)
Na forum siedzi kilkunastu użytkowników zawodowych, którzy są zainteresowani różnicami między 5d III i IV oraz 1dx i 1dx II, kilkunastu zaawansowanych amatorów dla których 6d to jest "entry level" oraz pojedyncze osoby zainteresowane robieniem zdjęć a nie dyskusją o parametrach sprzętu i przypadkowi "zieloni", którzy po "serdecznym powitaniu" pod zadawanymi przez nich pytaniami więcej się już nie pojawiają. Kto miałby brać udział w dyskusjach o tak amatorskim sprzęcie jak 80d? ;)
Ja też używam 80D od prawie roku. Na AF przez wizjer nie narzekam, choć trzeba pamiętać, ze wiele zależy od obiektywu. Generaslnie AF jest szybki i celny, wszystkie punkty krzyżowe, do tego rozmieszczone na bardzo dużym obszarze. Moja puszka doskonale współpracuje z 10-18STM, 15-85USM i 55-250STM, bardzo dobrze z 100L 2.8 IS macro, dobrze z Sigmą 150-600C, natomiast nie współpracuje z 50 1.8 STM, tzn. w trybie LV wszystko jest idealnie natomiast przez wizjer celność jest tragiczna. Ale zrzucam to na barki obiektywu a nie aparatu. Myślałem o zabawie z mikroregulacją ale na razie tego nie robiłem bo, jak wspomniałem, przejście w tryb LV rozwiązuje problem.
Dodam jeszcze, że 80D ma na tyle wygodny duży jasny wizjer, że można ostrzyć ręcznie "na oko". Mam manualnego Takumara 135 i czasami tak ostrzę. celność jest dobra, choć oczywiście najlepiej przejść do LV i do tego włączyć powiększenie. Ale nie zawsze jest czas i ochota.
ja wczoraj przeczytałem że 80d to szrot..i to od użytkownika 5d mk3 :D:D
A ja w necie zrozumiałem że jestem Januszem, bo mój obecny aparat (100D) to jedno wielkie g... którego nikt nie kupuje. Tylko Janusze fotografii mogą się skusić na taką denną puszkę. Więc może zmienić nazwę forum z Canon Board na "Canon czyli Janusze Fotografii" Będzie pasować jak ulał. Zrobić podfora typu: Chcę zostać Januszem - od czego zacząć? Jaka puszka dla Janusza? itp.:mrgreen:
Wracając do tematu - cieszą mnie dobre opinie, bo w głowie chodzi mi zamiana g... na jeszcze większą kupę w postaci 80D ;)
A jak oceniacie poziomicę? Daje radę czy to tylko gadżet? Przyzwyczaiłem się do tej z X-E1 i w 100D mi jej brakuje.
Poziomica daje radę. Masz ją i w LV i w wizjerze.
A 100D choć fajny bo mały to jednak ustępuje znacznie 80D, więc po zamianie odczujesz niesamowity przeskok. AF to jedno, ale przede wszystkim matryca i możliwość wyciągania z cieni. Żaden inny Canon tak nie ma ;-)
a jak porównujecie 80d do Nikosia 7200d ?
a jak porównujecie 80d do Nikosia 7200d ?
Nikoś też mi chodzi po głowie, miałem kiedyś D90 i miło wspominam. Kusi mnie rewelacyjna dynamika w D7200, a odstrasza cena szkieł i chlapanie olejem. 80D lepiej filmuje i ma gibańca, co czasem się przydaje. Ja patrzę na szkła bo wejście w jeden z tych dwóch systemów oznacza dla mnie koszta. Tutaj Canon jednak wypada korzystniej, ma świetne szkiełka za rozsądną cenę, dużo używek - większy rynek, łatwiej coś tanio upolować. Ja na razie czekam z zakupem docelowej puszki, po wakacjach ceny idą trochę w dół.
ja chyba poczekam do nowego roku ze zmianę puszki...szkoda że d7200 nie ma gibanego ekranu bo czasem mi go brakuje..i o co chodzi z tym chlapaniem olejem ? w żadnym teście o tym nie wspominali...zastanawiam się nad szkłem Sigma 18-35 i gdzieś czytałem że 80D ma jakiś problem z AF z tym szkłem...
Ostatnio robiłem wystawę psów - zdjęcia z "przebieżkami na smyczy" - wszystkie miałem trafione tam gdzie chciałem, niezależnie od wielkości psa (z C70-200/4), więc uważam, że jest bdb. Ale tak szczerze, jak muszę używać cropa, to wolę robić moim starym 50D:) Nie wiem, czy to kwestia wizjera, migawki, czy też szybkości przełączania punktu AF joystickiem, którego brak chyba najbardziej mi przeszkadza w 80D.
w temacie oczywiście 80d z kategorii - wytrzymałość akumulatora
pstrykane na airshow, tryb seryjny, AI servo, centralny AF, kilkadziesiąt fotek oglądanych i kadrowanych w trakcie pstrykania ale głównie focenie
prawie 6000 fotek na 1 ładowaniu i aku nadal ma chęć do pracy !!!! pięknie :-)
oczywiście drugi aku zawsze w torbie, ale z takiego wyniku można być tylko zadowolonym
na 40D nie udawało się przekroczyć ok 1500 fotek
w temacie oczywiście 80d z kategorii - wytrzymałość akumulatora
pstrykane na airshow, tryb seryjny, AI servo, centralny AF, kilkadziesiąt fotek oglądanych i kadrowanych w trakcie pstrykania ale głównie focenie
prawie 6000 fotek na 1 ładowaniu i aku nadal ma chęć do pracy !!!! pięknie :-)
oczywiście drugi aku zawsze w torbie, ale z takiego wyniku można być tylko zadowolonym
na 40D nie udawało się przekroczyć ok 1500 fotek
6000 fotek ?! nie pomyliłeś się czasem ?
Nie
Dokładnie 5.714
Sam jestem w szoku
Tylko duże rawy
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Myślę że tajemnica jest w trybie seryjnym. Jak robie 30 do 40 fotek w serii lub więcej, to do tego jest na koniec tylko jedno 2 sekundowe wyświetlenie na ekranie. A to jest spory zjadacz prądu
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Myślę że tajemnica jest w trybie seryjnym. Jak robie 30 do 40 fotek w serii lub więcej, to do tego jest na koniec tylko jedno 2 sekundowe wyświetlenie na ekranie. A to jest spory zjadacz prądu
Ciekawe kiedy wykończysz migawkę. Jest szansa na spory (w stosunku do średniej) przebieg.
Ciekawe kiedy wykończysz migawkę. Jest szansa na spory (w stosunku do średniej) przebieg.Coś w tym jest....
Faktycznie szybko to idzie. W tempie 5000 fotek dziennie do gwiazdki mogę nie dociągnąć
Na szczęście takich imprez jest tylko kilka dni w roku
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
^^ Nieźle ten Aku daje radę. Zrobiłeś więcej niż ja przez 4 pełne dni tej imprezy. Jaki obiektyw - bo to powinno mieć też znaczenie.
Dla odmiany, przy robieniu zdjęć przez C1 tethering, często włączanym LV - zrobiłem na 1 aku ok 38 klatek:)
100-400 II
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
kerbi1009
31-08-2017, 13:41
Witam wszystkich :)
Do końca nie wiedziałem gdzie przykleić się z moim zapytaniem, więc wybrałem ten wątek o Canonie 80D. W ostatnim czasie "przesiadłem" się z 600D na 80D. Nie będę się rozpisywał na temat moich motywacji do tej zamiany, chyba najważniejsza była zamiana na model z większymi możliwościami i lepszymi parametrami. Nie podzielę się także moimi spostrzeżeniami odnośnie funkcjonalności, jakości zdjęć itp. Ogólnie stwierdzę tylko, że jestem bardzo zadowolony. Na chwilę obecną wciąż uczę się tego aparatu i poznaję jego możliwości. Mam jednak inny problem. Chodzi o obiektyw. Od poprzednika mam zestaw obiektywów : Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM, Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM oraz Tamron 70-300 mm f/4-5,6 Di VC USD. I problem jest z tym pierszym, niestety w tej Sigmie 17-70 szwankuje stabilizacja, koszt naprawy to ok. 800-900 PLN, a więc stosunkowo dużo. Myślę, że nie ma sensu ładować kasy w jego naprawę, choć według mojej oceny to bardzo dobry obiektyw z kategorii "uniwersalny zoom" - spełniał wszystkie moje oczekiwania (zakres ogniskowych, jasność, stabilizacja, funkcja makro). Tak więc zastanawiam się nad kupnem nowego obiektywu i dlatego zwracam się z zapytaniem, jaki polecacie obiektyw w miejsce tej Sigmy 17-70 ? Jakie obiektywy mam brać pod uwagę, które będą pełniły podobną rolę w moim zestawie czyli jako klasyczny uniwersalny zoom. Tak na marginesie, jestem 100% amatorem i raczej w bliższej oraz dalszej przyszłości nie planuję np. wymiany korpusu i przejścia z matrycy APS-C na pełną klatkę FF.
Pozdrawiam wszystkich i proszę o konstruktywne porady :)
Kolejna Sigma ze stabilizacją? 17-50/2.8 OS HSM, używany niewiele drożej niż naprawa obecnego, z ryzykiem podobnej usterki w przyszłości.
Canon 17-55/2.8
kerbi1009
31-08-2017, 16:14
Kolejna Sigma ze stabilizacją? 17-50/2.8 OS HSM, używany niewiele drożej niż naprawa obecnego, z ryzykiem podobnej usterki w przyszłości.
Canon 17-55/2.8
Też uważam, że "brnięcie" w używany Sigmy to nie najlepsza opcja. Dużo już naczytałem się na forach o usterkowości obiektywów tego producenta. Optycznie są OK, ale niestety są "zbyt delikatne" i najczęściej właśnie nawala stabilizacja :( Skłaniam się raczej do obiektywu Canona. Ten 17-55 f/2.8 też biorę pod uwagę, tylko czy nie jest to troszkę przestarzała konstrukcja ? (z 2006 roku !) A czy Tamrony, o podobnych parametrach są warte uwagi ? A tak ogólnie to raczej "szarpnę" się na nowy obiektyw, do "używek" nie mam jakoś zaufania ;)
Pozdrawiam :)
Też uważam, że "brnięcie" w używany Sigmy to nie najlepsza opcja.
Miałem kilka używanych Sigm z tej półki, bez żadnych problemów (łącznie z 17-70/2.8-4 OS).
Ten 17-55 f/2.8 też biorę pod uwagę, tylko czy nie jest to troszkę przestarzała konstrukcja ? (z 2006 roku !)
Chyba Sigma jest nowsza? A jeśli nie bierzesz pod uwagę używanej, to sprawdź jaka jest gwarancja na Canona, a jaka na Sigmę, kiedyś (zależnie od serii) było nawet 3+2 lata.
kerbi1009
31-08-2017, 18:52
Chyba Sigma jest nowsza? A jeśli nie bierzesz pod uwagę używanej, to sprawdź jaka jest gwarancja na Canona, a jaka na Sigmę, kiedyś (zależnie od serii) było nawet 3+2 lata.
Sigma jest nowszą konstrukcją z 2010 r. Odnośnie gwarancji to Canon ma standardowo 1 rok + można wykupić za ok 250 zł następny rok. Więc d... nie urywa. Odnośnie Sigmy to gwarancja np. dla serii ART to 3 lata, a pozostałe obiektywy to chyba 2 lata + 1 rok po rejestracji. 5 lat gwarancji miały kiedyś tylko obiektywy serii EX. Jednak zwykle jest tak, że wszelkie usterki wychodzą już po okresie gwarancyjnym, w moim przypadku siadła stabilizacja po ok. 6 latach użytkowania. Tak więc sprawa gwarancji nie do końca jest pierwszorzędna ;)
Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami jako użytkownik tego Canona 15-55 f/2.8 ? Z pewnością jest tutaj wiele posiadaczy tego typu obiektywu.
Pozdrawiam :)
RobertON
31-08-2017, 20:09
Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami jako użytkownik tego Canona 15-55 f/2.8 ? Z pewnością jest tutaj wiele posiadaczy tego typu obiektywu.
Raczej 17-55/2,8 - to jest najlepsze szkło cropowe canona, tylko drogie.
U mnie konkurowało z 24-105 na 5D2, ale częściej brałem 17-55 z 7D2.
Niektórzy nazywali to "eL-ką" do cropa i faktycznie mają rację.
Świetna ostrość, szybkość i IS i profile do tego obiektywu.
Ale wątków na ten temat było kilka:
http://www.canon-board.info/obiektywy-21/porownanie-canon-ef-s-17-55-mm-f-2-8-is-z-ef-17-40-mm-f-4-l-ktory-wybracz-97061/
http://www.canon-board.info/obiektywy-21/efs-17-55-f2-8-is-20998/index14.html
http://www.canon-board.info/obiektywy-21/canon-17-55-f-2-8-is-usm-czy-sigma-18-35-f-1-8-dc-hsm-96185/
kerbi1009
31-08-2017, 20:36
Raczej 17-55/2,8 - to jest najlepsze szkło cropowe canona, tylko drogie.
U mnie konkurowało z 24-105 na 5D2, ale częściej brałem 17-55 z 7D2.
Niektórzy nazywali to "eL-ką" do cropa i faktycznie mają rację.
Świetna ostrość, szybkość i IS i profile do tego obiektywu.
Dzięki za cenne uwagi :)
Mam jeszcze takie pytanie, choć aparaty fotograficzną są przeznaczone głównie do robienia zdjęć, to czy możesz coś powiedzieć jak spisuje się ten obiektyw w trybie filmowania ? Zdaję sobie sprawę, że to też zależy od samej "puszki", ale może w tym zakresie coś możesz mi doradzić ?
Pozdrawiam :)
Sigma daje gwarancję, że stabilizacja się nie popsuje w modelu s18-35 f/1.8, a optycznie mogą z nim konkurować tylko dobre obiektywy stałoogniskowe :-)
RobertON
31-08-2017, 21:39
jak spisuje się ten obiektyw w trybie filmowania ?
Niestety w tym punkcie nie pomogę, nie filmuję lustrzankami.
kerbi1009
31-08-2017, 21:41
Sigma daje gwarancję, że stabilizacja się nie popsuje w modelu s18-35 f/1.8
Daje gwarancję bo ten obiektyw nie ma stabilizacji ;) To faktycznie wielki plus ;)
A tak serio to potrzebuję obiektywu koniecznie ze stabilizacją, chociażby ze względu na przydatność do filmowania.
Pozdrawiam :)
RobertON
31-08-2017, 21:41
że stabilizacja się nie popsuje w modelu s18-35 f/1.8,
Faktycznie nie powinna :), chociaż miałem sigmę 18-50 i OS działała zawsze.
W 17-50 również nie słyszałem, a 17-70 ma jakąś wadę konstrukcyjną i zdarza się, że pada stabilizacja.
też się nie spotkałem, żeby w 17-50 padła stabilizacja, jak wyżej 17-70 to norma, co chwile się gdzieś widzi =)
Co do canona 17-55 to po 1 odkurzacz, po drugie też się trafiało sporo wątków o padającym flexie, po trzecie ostrością nie grzeszy w porównaniu do dobrej sztuki tamrona/sigmy - zwłaszcza na nowych upakowanych matrycach.
Co byś nie kupował to wypada przestrzelić, a z tego co na fb widziałem to już zamówiłeś sigmę 17-50 o ile to Ty.
100-400 II
Z tym obiektywem ale na 7d2 wyszło 1700 bez automatycznego podglądu i zostało 10% baterii.
kerbi1009
01-09-2017, 09:40
a z tego co na fb widziałem to już zamówiłeś sigmę 17-50 o ile to Ty.
Zamówiłem już ? Z pewnością to nie ja bo chyba bym coś o tym wiedział ;)
A jak już wspomniałeś "w porównaniu do dobrej sztuki tamrona/sigmy - zwłaszcza na nowych upakowanych matrycach" - masz jakiś konkretny model Tamrona na myśli ?
Z tym obiektywem ale na 7d2 wyszło 1700 bez automatycznego podglądu i zostało 10% baterii.Hmm
To jest ten sam aku co w 80d
Czyżby 80d był mniej prądożerny?
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Hmm
To jest ten sam aku co w 80d
Czyżby 80d był mniej prądożerny?
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Istnieje taka szansa, choćby z tego względu, że 7d ma 2 x DiGIC.
Czyli jednak dobrze ze kupiłem 80 a nie 7d2
I tak 90% robie na centralnym af
[emoji3]
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
marcin90
07-09-2017, 14:49
Canon 17-55 ma bardzo szybki i celny autfocus jednak optycznie to szkło bardzo przeciętne. Na pełnej dziurze jest po prostu bardzo słabo, praca pod światło niestety też bardzo kuleje. Po przymknięciu do f 4 jest już fajnie, ale przy f4 to i 18-55 stm jest ostry, a o wiele lzejszy i tańszy. Sigma 17-50 dużo lepsza optycznie (miałem oba na 70d), jednak ciężko trafić obiektyw bez bf/ff.
Moim zdaniem Canon jest sporo przeceniony, moim dzaniem powinien kosztować ok 2000 - 2300 zł. Jeśli miałbym Sigme, która ostrzylaby tak celnie jak Canon to nawet nie spojrzałbym w stronę Canona, nawet za tą samą cenę.
co lepiej się sprawdzi z Sigmą 18-35 1.8 ? C 80d czy N d7200 ?
Ambro155
28-11-2017, 00:49
A powiedzcie czy polecili byście go komuś kto ma 500d? I 2 obiektywy 50mm canona i 17mm-300mm tamron?
"Nigdy nie oczekuj pomocy od znajomych"
patriot0420
30-12-2017, 00:51
Czy ktoś z Was używa 80D wraz z lampami i wyzwalaczami Yongnuo? Słyszałem plotkę, że ta pucha blokuje w jakimś stopniu system YN. Chodzi mi o wyzwalacz 622 i pełną obsługę automatyki lampy.
Chciałem także sie dowiedzieć, jak to jest z tą wodoodpornością 80D? Zdjęcia z odpowiednim obiektywem jest w stanie wytrzymać?
kerbi1009
30-12-2017, 15:51
Witam !
Ostatnio przesiadłem się z Canona 600D na 80D. Mam również lampę błyskową YONGNUO YN565EX. Z 600D lampa działała bardzo dobrze, zero problemów. Z chwilą jak podłączyłem ją do 80D niestety zaczęły się problemy. Te dwa urządzenia chyba z sobą nie do końca współpracują. Około 50% zdjęć to albo brak błysku (choć lampa była gotowa do błysku) lub błysk po którym zdjęcie totalnie prześwietlone. Nie jestem profesjonalistą i specem od funkcjonowania tych urządzeń, dlatego nie mam pojęcia dlaczego się tak dzieje. Wiem tylko, że coś jest nie tak. Może znajdzie się ktoś na forum, kto wyjaśni nam te nieprawidłowości, a najlepiej jak da jakieś wskazówki jakie jest rozwiązanie tych problemów.
Pozdrawiam :)
patriot0420
30-12-2017, 21:56
Kerbi,
podobno pucha 80D nie jest 100% kompatybilna ze starszymi modelami YN. Wiem, że z yn 600 działa na pewno dobrze, jak widzisz sam próbuje sie dowiedzieć jak jest z lampą YN685 i ster 622
patriot0420
04-01-2018, 21:26
Jeśli chodzi o kompatybilność lamp YN np. 685 z body 80D i podejrzewam młodszych to jest z nią tak, że lampy muszą mieć wgrany najnowszy soft. W przypadku 658 będzie to wersja 2.0.2. Z nadajnikiem 622 nie ma problemu.
Pozdro
kerbi1009
25-01-2018, 22:35
Jeśli chodzi o kompatybilność lamp YN np. 685 z body 80D i podejrzewam młodszych to jest z nią tak, że lampy muszą mieć wgrany najnowszy soft. W przypadku 658 będzie to wersja 2.0.2. Z nadajnikiem 622 nie ma problemu.
Pozdro
Witam !
A czy ktoś ewentualnie może dać mi wskazówki w jaki sposób mam uaktualnić ten soft w lampie YONGNUO YN565EX ? Może jakiś link skąd można ściągnąć aktualizację oprogramowania lampy ?
Będę bardzo wdzięczny za konkretną pomoc :)
Pozdrawiam :)
Witajcie,
Mam PS-a 5 oraz LR 4, które w zupełności wystarczyły mi (przy rawach z 5d1, 1d3, czy 40d). Niestety najnowsza wersja ACR do ww. PS-a (ACR 9.1.1) nie obsługuje plików Raw z Canona 80d, którym planuję zastąpić 40d. Na razie pozostaje ewentualna konwersja za pomocą Adobe DNG Conwerter, a w przyszłości chyba także zakup nowszego oprogramowania (np. LR6 ).
Proszę użytkowników Canona 80d o podzielenie się doświadczeniami w zakresie "obróbki" plików Raw z tego korpusu. A dokładnie chodzi mi o to, jakich programów używacie do obróbki RAW, do konwersji na JPG, i co ewentualnie polecacie?
Za odpowiedzi dziękuję.
Witajcie,
Mam PS-a 5 oraz LR 4, które w zupełności wystarczyły mi (przy rawach z 5d1, 1d3, czy 40d). Niestety najnowsza wersja ACR do ww. PS-a (ACR 9.1.1) nie obsługuje plików Raw z Canona 80d, którym planuję zastąpić 40d. Na razie pozostaje ewentualna konwersja za pomocą Adobe DNG Conwerter, a w przyszłości chyba także zakup nowszego oprogramowania (np. LR6 ).
Proszę użytkowników Canona 80d o podzielenie się doświadczeniami w zakresie "obróbki" plików Raw z tego korpusu. A dokładnie chodzi mi o to, jakich programów używacie do obróbki RAW, do konwersji na JPG, i co ewentualnie polecacie?
Za odpowiedzi dziękuję.Po zakupie 80d pojawiła się konieczność zakupu LR6
Upgrade z LR5 to był jednorazowy wydatek ok 270 złociszy
Pozostaje jeszcze canon dpp.
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
... Pozostaje jeszcze canon dpp...
To oczywiste. Dzięki.
Nikt więcej nie robi zdj w rawach na 80d? A może 80d nikt nie kupuje :mrgreen: ?
Całkiem niedawno był DXO OpticsPro 11 za darmo do pobrania od producenta. I tak używam głównie DPP, przede wszystkim ze względu na profile DLO, które potrafią działać cuda ;)
Czołem
Czy ktoś z kolegów w Poznaniu lub okolicach mogły pomóc w odczytaniu przebiegu migawki w 80d ?
Biorę dobre piwo i jadę [emoji3]
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.