PDA

Zobacz pełną wersję : Sony A6300



Camilo
03-02-2016, 17:17
Pojawiły się informacje na temat nowego soniacza Sony Introduces New Îą6300 Camera with World’s Fastest Autofocus - Sony (http://presscentre.sony.eu/pressreleases/sony-introduces-new-a6300-camera-with-world-s-fastest-autofocus-1308294)

Camilo
03-02-2016, 18:15
Nowe szkła http://www.sonyalpharumors.com/

jotes25
03-02-2016, 18:23
Sprytnie to rozgrywają. Jeśli Sony będzie w stanie dalej rozwijać się w takim tempie (koszty R&D!), to wymiecie z rynku nie tylko całą bezlusterkową konkurencję (co powoli staje się faktem), ale również Canona i Nikona. Panowie z Sony powiedzieli dzisiaj, że A6000 jest najlepiej sprzedającym się aparatem z wymienną optyką! I rzeczywiście mogę potwierdzić, że opinie docierające do mnie z rynku US pokazują, że A6000 sprzedaje się równie dobrze co lustrzanki entry level C & N.

Camilo
03-02-2016, 18:57
Żadnych info o stabilizacji w korpusie:|Cena też spora a o obiektywach nowych już nie wspomnę,na tą chwile bardziej skłaniał bym się ku A7II do kompletu z a6000

jotes25
03-02-2016, 19:15
Podoba mi się, że nie poszli na łatwiznę i mając w ręku BSI nie zrobili 28 czy 34 MPx tylko dali coś bardziej przydatnego czyli 4K :)
Stabilizację mam w szkłach Canona (300 i 500mm), teraz tylko muszę zobaczyć czy ktoś robi sensowny adapter do tego A6300 (widziałem Metabones z A6000 i nie byłem zachwycony).

Camilo
04-02-2016, 13:54
Początkowo wydawało mi się że cena jest spora bo z wstępnych info wynikało coś koło 1400$-1700$ za body, natomiast teraz jak patrze na ceny preorderów poniżej 1000$ za nowość i porównując ceny z penem f czy x pro 2 to nie jest źle

jotes25
04-02-2016, 15:07
Doczytałem, że OSPDAF powinien działać przez adapter LA EA3 z Sony 70-400. Możliwe, że taki zestaw byłby dla mnie rozwiązaniem. Ale najpierw warto to gdzieś obejrzeć/sprawdzić.

Kolekcjoner
04-02-2016, 23:53
A matryca ta sama?

Ciekawe czy ceny A6000 spadną 8-).

Camilo
05-02-2016, 23:22
Jest i pierwszy test


https://www.youtube.com/watch?v=70K889vpTsg

jotes25
06-02-2016, 11:07
W tym video wspomina się również o tym, że A6300 działa ładnie ze szkłami Canona :)

Wczoraj obejrzałem sobie sample (ten z widoczkami i "szklarzem" i ten z rajdówkami) 4K nakręcone A6300 na 55-calowym TV UHD. Wow! :)

--- Kolejny post ---


A matryca ta sama?

Przy okazji A6300 Sony mocno akcentuje, że to jest matryca z miedzianymi połączeniami. Więc w stosunku do "zwykłej" (?) w A6000 powinna wzrosnąć powierzchnia mikrosoczewek/fotodiody, a co za tym idzie szumy powinny być mniejsze. Na ile to będzie zauważalne w praktyce, to inna sprawa.




Ciekawe czy ceny A6000 spadną 8-).
Pewnie nie, bo A6300 jest znacznie droższy, przynajmniej na razie.

Kolekcjoner
06-02-2016, 13:16
Przy okazji A6300 Sony mocno akcentuje, że to jest matryca z miedzianymi połączeniami. Więc w stosunku do "zwykłej" (?) w A6000 powinna wzrosnąć powierzchnia mikrosoczewek/fotodiody, a co za tym idzie szumy powinny być mniejsze. Na ile to będzie zauważalne w praktyce, to inna sprawa.
Pewnie w ogóle ;). Natomiast powinna się poprawić kwestia nagrzewania się, która np. w egzemplarzu który używałem była problemem.

sv
06-02-2016, 14:09
Mój entuzjazm dla tego sony znacznie się zmniejszył, jak doczytałem, że w trybie 4k tylko 24p jest sczytywane z całej matrycy (6k resamplowane do 4k podobnie jak u Samsunga), cała reszta (30p i slow-mo) to crop x2,3
Nie wiem jak jest w europejskiej wersji? Może będziemy mieli szczęście i 25p będzie Super35 (crop 1,5 w stosunku do pełnej klatki).

Camilo
24-02-2016, 18:57
https://www.youtube.com/watch?v=dUYcIPnOFZg

jotes25
25-02-2016, 10:28
Jest też filmik tego samego autora pokazujący działanie AF w trybie śledzenia z 70-400. Taki zestaw mam zamiar sobie sprawić. Choć możliwości jest coraz więcej, np. nowy adapter Sigmy + 150-600 tego samego producenta do Canona. Ale na razie wszystkie te rozwiązania (oprócz adaptera Sony) wprowadzają jakieś ograniczenia na AF, a tego pragnę uniknąć.
Niestety ani korpus ani obiektyw Sony nie mają stabilizacji.

Camilo
25-02-2016, 11:58
Ja to jestem ciekaw czy na a6300 z adapterem już działa ef85 f1.8 i funkcja eye-af ze szkłami canona

jotes25
25-02-2016, 12:04
Ja to jestem ciekaw czy na a6300 z adapterem już działa ef85 f1.8 i funkcja eye-af ze szkłami canona

Pytanie, z którym? Metabones?

Camilo
25-02-2016, 12:18
Raczej mnie interesuje jak taki techart lub sacker falcon działa


https://www.youtube.com/watch?v=4ZOZf4MTNFI

Camilo
25-02-2016, 20:41
Jest też filmik tego samego autora pokazujący działanie AF w trybie śledzenia z 70-400

To o tym pisałeś bo nie widziałem go wcześniej https://www.youtube.com/watch?v=6NKi-IObkOc

pawel.guraj
12-03-2016, 00:32
Badzo wstępne hands-on u mnie na stronce (nie bić, mam też Canona) ;-)

Pierwsze dni z A6300 – Recenzja – paweł.online (http://pawel.online/pierwsze-dni-z-a6300/)

p,paw

Merde
12-03-2016, 10:08
Badzo wstępne hands-on u mnie na stronce (nie bić, mam też Canona) ;-)

Pierwsze dni z A6300 – Recenzja – paweł.online (http://pawel.online/pierwsze-dni-z-a6300/)

p,paw
Zdjęcia z czasem 2 sekundy to serio z ręki?

pawel.guraj
12-03-2016, 12:31
Zdjęcia z czasem 2 sekundy to serio z ręki?

Zdaje się, że takie są dwie - 1.3s i 2s - z ręki ale z podpórką zdaje się że o barierkę.

p,paw

Camilo
29-03-2016, 18:16
Dwa nowe obiektywy z bagnetem FE Sony announces two new FE lenses (70-300mm and 50mm) and a new RX10m3! | sonyalpharumors (http://www.sonyalpharumors.com/sony-announces-new-fe-lenses-and-a-new-rx10m3/)

sv
29-03-2016, 20:21
Nie bardzo rozumiem dlaczego plastikowy 50 mm ze znaczkiem Sony ma być 2x droższy od plastikowego 50 mm ze znaczkiem Canon?

jotes25
29-03-2016, 20:43
Nie bardzo rozumiem dlaczego plastikowy 50 mm ze znaczkiem Sony ma być 2x droższy od plastikowego 50 mm ze znaczkiem Canon?

Np. ze względu na lepszą optykę? W specyfikacji widzę element asferyczny.

70-300 też ambitna optycznie. Przynajmniej ze względu na liczbę i rodzaj elementów "specjalnych" odpowiada canonowskiej L-ce, choć biała nie jest.

jotes25
31-03-2016, 16:48
Mimo wszystkich bardziej i mniej znanych niedoskonałości tego sprzętu nadal jestem BARDZO zainteresowany zakupem i właściwie trzymam już tylko palec na spuście :) (szkoda, że nie na jakiś korpus Canona...). Powstrzymuje mnie jedynie kwestia teleobiektywu. Najchętniej wykorzystałbym posiadane szkła Canona, ale wygląda na to, że nic z tego. Istniejące adaptery nie są zadowalające (ograniczenia AF). Pozostają mi zatem albo szkła Sony (ten nowy 70-300 na początek nawet nada się od biedy, zwłaszcza do filmowania) albo rozwiązanie Sigmy w postaci adaptera MC-11. Tyle, że w praktyce muszę poczekać na niego pewnie do połowy maja (dla mnie to już prawie po sezonie), a dodatkowo obiektywy Sigmy (120-300 i 150-600) nie wywołują u mnie specjalnego entuzjazmu.
Tak czy siak jestem nadal ciekaw wszelkich spostrzeżeń zwłaszcza dotyczących AF i/lub filmowania 4K. Szczególnie od posiadaczy sprzętu Canona :)

Camilo
31-03-2016, 22:23
Mnie bardzo ciekawi co wprowadzi canon do m4, albo jakie ma plany na najbliższy rok :confused:

pawel.guraj
31-03-2016, 22:42
Tak czy siak jestem nadal ciekaw wszelkich spostrzeżeń zwłaszcza dotyczących AF i/lub filmowania 4K. Szczególnie od posiadaczy sprzętu Canona :)

Porównując AF do mojej 5d3 to jest conajmniej tak samo dobrze, jeżeli chodzi o szybkość i trafność (na szkłach z natywnym bagnetem E). Jeżeli do tego dodać tryb Lock-ON to robi się znacznie lepiej, bo 1. AF pokrywa całą klatkę, 2. AF potrafi śledzić obiekt na podstawie analizy obrazu i używać odpowiednich punktów AF znajdujących się na obiekcie.
W testach psa biegnącego przez wysoką trawę w trafności A6300 wypadł lepiej (A6300+SEL55-210, czyli szkło bardzo średnie kontra 5d3 + 100-400mk2).
Jak tylo będę miał okazję skombinować skądś adapter w stylu MC-11 to spróbuję jak maleństwo zachowuje się ze wspomnianym 100-400mk2. Powinien być kiler, oczywiście pomijając rozmiar i wagę - bo zestaw będzie dość komiczny.
Co do filmów - zupełnie się nie znam, więc nie będę się wypowiadał.

p,paw

jotes25
01-04-2016, 11:07
Dzięki za informacje.

1. Nominalnie rzecz biorąc to AF w Sony A6300 należałoby porównywać jedynie z 7dII lub 1dx, bo tylko te korpusy mają u Canona jakąś namiastkę AF w połączeniu z analizą obrazu (iTR). Dlatego uzyskane przez Ciebie rezultaty niekoniecznie muszą być zaskoczeniem ;)

2. W wypożyczalni Proclubu w Warszawie jest dostępny adapter Metabones, ale nie podają jaka wersja.

3. Metabones na razie oficjalnie milczy na temat a6300 więc pewnie mają w przygotowaniu jakiś nowy firmware.

jotes25
15-04-2016, 14:38
W przyszłym tygodniu wybieram się na zakupy :) Choć doszły mnie słuchy o kłopotach z dostępnością...

jotes25
15-04-2016, 21:42
https://www.youtube.com/watch?v=xJXZOhuvuBc

Właściwie mogłem wstawić do wątku o 7d2 ;)

Camilo
16-04-2016, 08:59
W przyszłym tygodniu wybieram się na zakupy :) Choć doszły mnie słuchy o kłopotach z dostępnością...

Jednak będzie Sony,jakieś szkła do tego będziesz brał? Marzy mi się zeiss batis 85mm ale cena powala:(

Cichy
16-04-2016, 09:16
Ma ktoś linka do takiego fajnego porównania na YouTube szybkości AF w śledzeniu między Sony A 1Dx ?

jotes25
16-04-2016, 10:13
Jednak będzie Sony,jakieś szkła do tego będziesz brał? Marzy mi się zeiss batis 85mm ale cena powala:(

Na razie (do końca maja) nie przewiduję żadnych inwestycji w szkła do Sony. Do tego czasu będę bazować na adapterach i szkłach Canona, ew. Sigmy. Nie wykluczam jednak, że jeśli A6300 baaaaardzzo mi się spodoba, a dodatkowo będą temu sprzyjały okoliczności fotograficzne, to nabędę FE 70-200/4 OSS lub 70-300.

A6300 chcę kupić z trzech powodów (wg malejącego znaczenia):

* 4K - tutaj na razie jestem w stanie obyć się bez AF
* AF - zobaczymy jak to z adapterami będzie działać, oczywiście docelowo najlepsze byłoby szkło systemowe, ale na razie takich nie ma (>400mm),
* bezgłośna migawka

Ciekawi mnie jeszcze temat Nikon D500 + Nikkor 200-500, który być może też załatwiałby sprawę. Nie miałem jeszcze czasu się mu przyjrzeć. Niemniej dla moich potrzeb widzę pewne przewagi Sony (!): możliwość filmowania przez wizjer, AF w wideo i wspomniana migawka.

jotes25
16-04-2016, 10:58
P.S. "Od ręki" kupiłbym z A6300 jakiegoś naleśnika z zakresu 20-35 mm. Jak widać każdy system ma swoje "zagadki" :(

--- Kolejny post ---


Ma ktoś linka do takiego fajnego porównania na YouTube szybkości AF w śledzeniu między Sony A 1Dx ?

Hehe. Wszyscy się dziwią, że chcę jakieś g...niane Sony kupić, skoro jest doskonały 1dx2 z 4K :lol: A tego porównania chyba nie widziałem, chętnie zobaczę :)

Kolekcjoner
16-04-2016, 12:19
Hehe. Wszyscy się dziwią, że chcę jakieś g...niane Sony kupić, skoro jest doskonały 1dx2 z 4K :lol: A tego porównania chyba nie widziałem, chętnie zobaczę :)

Nie no Dx przy takim Sony to kupa złomu, dziwne że komuś chce się jeszcze kupować ten szajs :mrgreen:.

Sunders
16-04-2016, 15:21
Dx przy takim Sony to kupa złomu, dziwne że komuś chce się jeszcze kupować ten szajs

Być może z powodu tej kupy :confused: Jak by nie było to złomu magnezowego będzie z niego ponad trzy razy więcej :mrgreen:

7four
16-04-2016, 16:02
https://www.youtube.com/watch?v=xJXZOhuvuBc

Właściwie mogłem wstawić do wątku o 7d2 ;)

Sugerujesz, że uzytkownicy 7d2 robią tylko nieostre zdjęcia pokazane tak jak na filmie propagandowym "made by sony" ?
Filmy propagandowe "made by canon" wyglądają wręcz odwrotnie. Może ktoś mający 7d2 potwierdzi, że AF mu "nie trafia" tak samo jak na wyżej linkowanym filmie ? ;-)

Czy 7d2 nie wyświetla żadnych informacji w wizjerze ? (0:10-0:15 sek. filmu)

jotes25
16-04-2016, 16:17
Sugerujesz, że uzytkownicy 7d2 robią tylko nieostre zdjęcia pokazane tak jak na filmie propagandowym "made by sony" ?
Filmy propagandowe "made by canon" wyglądają wręcz odwrotnie. Może ktoś mający 7d2 potwierdzi, że AF mu "nie trafia" tak samo jak na wyżej linkowanym filmie ? ;-)

Czy 7d2 nie wyświetla żadnych informacji w wizjerze ? (0:10-0:15 sek. filmu)

Mi 7d2 nie trafia dużo częściej niż na tym filmie. A np. 70d prawie wcale. Tyle, że sytuacja jest znacznie trudniejsza niż na filmiku. Jak będę mieć obie puszki w ręce (7d2 i 6300) to przekonam się może osobiście. A filmiki traktuję jako ciekawostkę.

Ogólnie trzeba mieć na uwadze, że systemy AF u Canona i Sony różnią się dość znacznie możliwościami, zaprojektowano je w różny sposób. W pewnych zastosowaniach jeden okaże się lepszy, w innych drugi. Zależy co komu pasuje. Na temat Canona mam dość wyrobione zdanie, co do Sony chcę się dopiero przekonać.

jotes25
22-04-2016, 15:45
Właśnie wylądował u mnie na biurku. Nabyłem również okazyjnie adapter Commlite oraz zapisałem się na listę kolejkową oczekujących na Sigmę MC-11 :lol: (realizacja w przyszłym tygodniu?). Ze szkieł, które mam pod ręką w tej chwili AF działa z 40/2.8 STM oraz 400/5.6. Chyba nie ma za to ochoty z 200/2.8 i 55-250 STM. Więcej napiszę pewnie po weekendzie :)

jotes25
07-06-2016, 15:27
W międzyczasie dokupiłem MC-11. Niestety bagnet mechanicznie nie umożliwia podpięcia obiektywów EF-S. Za to adapter bardzo ładnie działa z 200/2.8 :) Z 50/1.8 II to chyba nawet lepiej niż jakikolwiek korpus Canona :lol: Z 400/5.6 oraz 500/4 L IS na tyle dobrze (również z Extenderem 1,4 III), że i tak wolę używać niż z 70d czy 7d2 (raczej do obiektów statycznych ;) ).

Wracając do samego korpusu, to efekt zakupu jest taki, że korpusy Canona kurzą się już od ponad miesiąca na półce i niedługo pójdą na sprzedaż. Obrazek z 6300 ma więcej detalu niż u Canona, a cienie wolne są od chromatycznego szumu. AF nawet za pośrednictwem dość kulawych adapterów jest i tak dokładniejszy i przede wszystkim bardziej selektywny niż u Canona. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. I zaczynam wątpić czy będę jeszcze kiedyś chciał coś kupić od Canona :( Na pewno nie kupię już korpusu z filtrem AA ani ważącego prawie kilogram (5DS R, no jeszcze trochę się łamię ;) ).

Oczywiście nie ma aparatów bez wad. Ale z tymi w 6300 daje się żyć. Wkurza mnie brak jakiegoś akcesoryjnego kominka (znaczy wizjera kątowego). A wystarczyło zrobić odchylany EVF i w ogóle nie było by problemu. Druga sprawa, to kolory. Te z Canona nadal uważam za fajniejsze, ale może to kwestia przyzwyczajenia. Ostatnia kwestia to oczywiście zasilanie. Ktoś może polecić jakiś zamiennik NP-FW50? :lol: Nie żebym chciał za bardzo skąpić, ale planuję kupić z 5 sztuk. Duracell?

Następny krok jaki planuję to wypożyczenie/zakup Sigmy 150-600 Sport. Latem przewidziany jest zupełnie nowy firmware do tego obiektywu poprawiający działanie AF w trybie śledzenia właśnie przez adapter MC-11. W zależności od tego na ile to będzie dobrze działać przewiduję również redukcję szkieł Canona.

mkamelg
06-07-2016, 14:38
Ostatnia kwestia to oczywiście zasilanie. Ktoś może polecić jakiś zamiennik NP-FW50? Nie żebym chciał za bardzo skąpić, ale planuję kupić z 5 sztuk. Duracell?

Z doświadczenia mogę powiedzieć iż do sprzętu od Sony najlepiej kupować oryginały, przynajmniej w okresie gwarancyjnym. Jak ma być taniej to Hähnel HL-XW50 albo Watson B-4228 plus ładowarki tych marek bo w oryginalnej od Sony mogą się wcale lub źle ładować.

Przy okazji, Meike wypuścił grip:

https://www.youtube.com/watch?v=nUrWwxuJMYU
http://www.mkgrip.com/index.php?m=product&a=product_view&tid=263&id=180

Na razie dostępny tylko na Amazon https://www.amazon.co.uk/Meike-MK-A6300-PRO-control-shooting/dp/B01HT93UFQ?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0

W opisówce raczej na pewno się walnęli bo napisali że do gripa wkłada się akumulatory EN-EL14a od Nikona ale na oryginalnej chińskiej stronie nie ma o tym słowa (sprawdziłem za pomocą tłumacza Google).

Istnieje też taka opcja:

NEWELL Power Bank PB-FW50 do Sony A33/A55/NEX-3/NEX-5 - foxfoto (http://infoto.pl/pl/szukaj/newell-power-bank-pb-fw50-do-sony-a33a55nex-3nex-5.html?search=product&string=power+bank&search_top=)

Dosyć niepewna bo nie ma gwarancji czy ten kabel da się wyprowadzić bez problemu ze slotu na akumulator w aparacie.

pawel.guraj
06-07-2016, 15:24
Jeżeli chodzi o baterię - to polecam oryginały. Mam bardzo złe doświadczenia z zamiennikami - Duracel rozwalił mi się po 2 ładowaniach i miał znacząco mniejszą pojemność niż aku oryginalne.

Ostatnio do 6300 dokupiłem nowy 70-300G OSS, co spowodowało, że mogłem sprzedać 5D3 i 100-400Mk2 (co niestety uczyniło mnie już wyłączni gościem tego forum - nie posiadam już sprzętu Canona (po 20-kilku latach....))

Zestaw 6300 i 70-300G OSS daje mi jakość taką samą jaką miałem z Canonem, kupiłem go głownie do spottingu i zdjęć kolejowych.

p,paw

jotes25
06-07-2016, 16:12
Dziękuję za opinie o bateriach, tym cenniejsze, że jeszcze się nie zdecydowałem na zakup zamiennika ;)

A przy okazji chętnie usłyszę opinię na temat 70-300G OSS (szybkość AF na 300mm i ostrość). Zwłaszcza w porównaniu do Canona 100-400 II, który jak na razie wydaje mi się niedoścignionym wzorcem w kategorii telezoomów. Zresztą niedługo będę mieć okazję używać go często z 6300 właśnie :)

pawel.guraj
06-07-2016, 19:30
No więc, ja nie zdecydowałem się na zostawienie 100-400II i używanie go z Metabones'em - bo uznałem, że będzie to jakaś karykatura wymiarowa ;-)

Jeżeli chodzi o 70-300 to wstępnie mogę powiedzieć, że ostrościowo jest bardzo bliski 100-400II - nie jestem pixel-peeker'em tak więc nie robiłem jakiś dogłębnych porównań, natomiast z tego co już nastrzelałem jestem bardzo zadowolony - jest toto ostre na całej długości no i AF z A6300 działa błyskawicznie. Kosztuje potężne pieniądze, ale jest tego wart.
Jedyne co, to już właśnie kwestia wyważenia - utrzymać to stabilnie jest nieco trudniej niż 5D3+100-300II, jednak to jest leżejsze i body znacząco mniejsze (co w wypadku samolotów powoduje, że pomimo OSS'a mam więcej sztuk poruszonych fotek - szczególnie na długim końcu).

p,paw

jotes25
12-07-2016, 19:17
Najfajniejszy teleobiektyw do 6300 to będzie... Canon 600/4 BR DO L IS :lol: Swoją drogą olimpiada za pasem, a o tej konstrukcji ciągle cicho...

cauchy
09-01-2017, 18:03
Druga sprawa, to kolory. Te z Canona nadal uważam za fajniejsze, ale może to kwestia przyzwyczajenia.
Dla mnie to kluczowa sprawa. Możesz powiedzieć o co dokładnie chodzi?

Czaję się na A6500 ale aż spadnie do normalnego poziomu cenowego, może za rok.

jotes25
09-01-2017, 18:21
Słabsze kolory niż u Canona. W moim subiektywnym odczuciu takie "szaro-zielonkawe". Inaczej rzecz ujmując, słabiej nasycone, z dominantą zielonego. Czasami nawet przypominają mi przeterminowane filmy ORWO...

pawel.guraj
09-01-2017, 21:06
Hehe, a ja zrobiłem dość dużo eksperymentów z Colorcheckerem i wyszło mi, że kolory Sony (zarówno te z JPG jak i ze aparatowych profili Adobe) są zdecydowanie bliższe rzeczywistości - ale mniej "przyjemne" dla oka.
Jak sobie zrobiłem kalibrację Canona według c-checkera to kolory wyszły dokładnie takie jak w Sony.
Potem doczytałem, że Canon w rzeczy samej buduje kolory tak żeby były przyjemniejsze dla oka i jednocześnie wcale nie bliskie rzeczywistości.
Zrobiłem sobie taki profil dla Sony - w zasadzie wystarczy nieco przesunąć żółty w kierunku pomarańczy i wszystko wygląda bardzo podobnie do Canona.

Albo... używać w ACR czy LR profilu "Adobe Standard", który ma mało związku z rzeczywistością za to gwarantuje podobne rezultaty dla różnych producentów jednocześnie "miłe dla oka"

P,paw


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

jotes25
09-01-2017, 21:44
Całkiem możliwe, że masz rację. Raz, że dla mnie to w ogóle dość subiektywna kwestia (oceniam wg własnego widzimisię, nie mierzę). Dwa, że jak się 10 lat z okładem widzi tę samą kolorystykę, to potem każda inna wydaje się gorsza, nawet, jeśli jest lepsza. Siła przyzwyczajenia.

jan pawlak
09-01-2017, 22:35
Kupiłem sprzęt, doumiałem się jak kalibrować monitor, drukarkę, walczyłem długo.
Przeszedłem do fotografowania tablicy X-rite ColorChecker i zrobiłem profil w puszce (A7R2) by na monitorku puszki i monitorze gdy używam "wywoływarki" widzieć to samo co oczami patrząc/porównując z tablicę X-rite.

Widzę to samo zarówno przy świetle dziennym jak i wieczorem przy sztucznym

A jak zrobię portret lub krajobraz to mi się kolorystyka nie podoba, używam presetów wywoływarki.

jp

PS
Seria A6xxx, na szczęście japończycy dopuścili wreszcie do projektu puszki jakiegoś europejczyka.
Oni mają płaskie nosy, im wizjer (jak w A7) w środku nie przeszkadza, nam przeszkadza.

pawel.guraj
09-01-2017, 22:39
Mam podobnie. Wszystko wykalibrowane a obrazki z presetu Adobe'a leżą lepiej choć zgodnie z teorią są dalej od rzeczywistości.

P,paw


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

jotes25
06-04-2017, 19:55
Używa ktoś substytut wizjera kątowego? Od biedy nie musi być montowany na EVF, może być na LCD, byle nie w gniazdo statywu (interesuje mnie możliwość odchylenia w górę tak jak wspomniany wizjer kątowy).

karolmaklow
26-04-2017, 14:02
Również dołączam się do pytania przedmówcy. Sam zastanawiam się nad zakupem i wolałbym poznać wcześniej opinię fachowcą, aby przypadkiem nie wpakować pieniędzy w kanał :)

jotes25
26-04-2017, 14:35
Co do wizjera kątowego, to może spróbować dopasować jakiś "uniwersalny" i wydrukować odpowiedni adapter?
Muszę przyznać, że ostatnio jeżdżę tylko do czatowni na rozlewisko i w związku z brakiem wizjera kątowego Sony regularnie zostaje w domu...

Z innej beczki: pytałem kiedyś o baterie do a6300. Kupiłem garść zamienników firmy Newell, na razie (jedno ładowanie) sprawdzają się nadspodziewanie dobrze.

jotes25
22-02-2018, 13:52
Może ktoś ma porównanie, jeśli chodzi o AF szkieł Sony 85/1.4 i 70-200/2.8? Oba w wersji GM na korpusie A6300 lub A6500. Zależy mi na jak najszybszym AF.

miszak
22-02-2018, 22:29
Po co wizjer? Lcd się odchyla przecież :-)

jotes25 widzę że focisz tele z mc-11. Jak to działa w aiservo? Mam na myśli ptaki w locie?

jotes25
26-02-2018, 15:10
jotes25 widzę że focisz tele z mc-11. Jak to działa w aiservo? Mam na myśli ptaki w locie?

Raczej nie nadaje się. Jeśli trafi od razu, to potrafi ładnie śledzić. W przeciwnym razie możesz zapomnieć, szanse na ponowne wyostrzenie praktycznie równe zeru. Piszę o szkłach Canona, Sigmy nie używam.

miszak
03-03-2018, 10:26
Raczej nie nadaje się. Jeśli trafi od razu, to potrafi ładnie śledzić. W przeciwnym razie możesz zapomnieć, szanse na ponowne wyostrzenie praktycznie równe zeru. Piszę o szkłach Canona, Sigmy nie używam.

Dzięki. Chyba więc zostanę w C.

Co do kolorów to zgadzam się. Sony leci w taki hmm żółtawy zafarb. Widać to wyraźnie na ciele ludzkim. Wolę czerwonawy zafarb Canona. Poza tym seria A6xxx jest rewelacyjna i chyba gniecie dslr canona dość mocno. Ja używam a6000 i c7d.