Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nowy 5D mk III - Wizjer zwariował



Shrek
03-02-2016, 16:11
Witam,

Body ma 3 dni, wczoraj było super, testowałem, ma 80 klatek. Rano podpinam 70-200 2.8 IS, włączam i widzę taki obraz, jak na zdjęciach. Jak kliknę wybór pkt AF, to całość świeci na czerwono, jak wyłączę całkowicie, widzę białe pkt AF i inie siatki, do tego wkoło pkt AF kratki, w skali szarości jak na fotce. Robiłem reset, nadpisywałem soft, jest 1.3.3, wyjmowałem na 2h baterię, sprawdzałem z instrukcją 5h ustawienia wyświetlania wizjera, AF, wszystko, co może mieć związek, kompletnie bez zmian, reaguje jakby w negatywie. Zamiast świecić się pojedynczy pkt jak dotąd, włącza podświetlenie w tle całości, nawet obraz w miejscu kpt jest ciemniejszy, jakby właściwy obraz był w tle. Dodam, że fotki robi ostre, ostrzy, pracuje normalnie poza tym wizjerem, w Live View również, bez żadnych wad.

Ktoś widział coś takiego? Żytnia trzy dniowemu sprzętowi została? Sprzedawca nie ma drugiego na wymianę, sprzęt użyłem, tylko serwis został albo przepychanki sądowo prawnicze ... uprzedzę, nigdzie nie spadł, nie uderzył, nie był nawet poza domem, w gabinecie leżał na biurku, zrobiłem 80 klatek testowo, w domu, na 3 różnych szkłach. Podpinałem swoje szkła do 6D, do innej 5 też mk III, działają bez zarzutu, więc szkła wykluczamy.


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gm.internetdsl.pl/Wizjer1.jpg)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://gm.internetdsl.pl/Wizjer2.jpg)

zdebik
03-02-2016, 19:49
Jaka zytnia, oddaj apatar do sklepu.

Shrek
04-02-2016, 18:44
Napisałem przecież, że wymiana nie możliwa. Nie chciałem się rozpisywać, ale może lepiej jak wyjaśnię. Pierwszy powód 1000 km do sklepu, bo kupiłem w DE, drugi mały sklep i zanim bym dobrnął ze sprzedawcą do wymiany, to prędzej bym go podpalił ... nie turek ani komis, ale mały dystrybutor.

Fakt jest taki, że po Żytniej się tego nie spodziewałem, ale z powodu dziwności tej usterki, po konsultacji z jakąś centralą w DE dostali informację i mi przekazali, że w granicach 10 dni dostanę nowy egzemplarz, tyle potrwa dostawa z centrali. Dadzą znać jak wyślą do mnie. Nie naprawiają, mój jedzie do centrum serwisowego, do oględzin i badań, co faktycznie się stało. Ciekawostka :)

salas
04-02-2016, 18:51
No i takie rozwiazanie to rozumiem :D

Shrek
05-02-2016, 14:23
Fakt, absolutnie nie spodziewałem się takiego rozwiązania. Szczególnie, że od lat czyta się wszędzie same złe opinie i wręcz strach cokolwiek z nimi załatwiać, a tutaj taka niespodzianka. Do tego musze dodać jeszcze jedno. Napisał do mnie gość zajmujący się sprawą, że jeśli chcę, mogę przysłać im w tym czasie moje szkła, sprawdzą technicznie, jeśli mam używane dłuższy okres, to zrobią serwis, czyszczenie i na koniec kalibrację do nowej puszki, tego 5 nowej. Jestem w szoku, paczkę kazali zamówić ze strony i odeślą razem w komplecie, jak przyjedzie nowa 5 i zrobią cały serwis za jednym zamachem.

Szczerze powiem, że szczęka mi lekko opadła, ale mocno się waham z decyzją. Mam szkła jak w stopce, w zasadzie jak nowe, żadnych wad, a 70-200 tak ostry, że poprzedni się nie umywał, a miałem na prawdę godny egzemplarz, który musiałem sprzedać z osobistych powodów, teraz odkupiłem. Boję się grzebania bez powodu, skoro działają idealnie, nie mają najmniejszego pyłku, robić jakiś serwis na siłę, kalibrację? Nowa 5 musi ostrzyć i koniec, a nawet jeśli jakieś małe doprecyzowanie, to jest mikro kalibracja przecież, od starej 5, przez 7 i 6 korzystałem z tego przy 85 i 17-40 i zdawało egzamin, bez angażowania serwisu, więc może odpuścić i nie prowokować? Bo opinie tych operacji z Żytniej nie są pozytywne jednak i mimo euforii jaką mam, w kwestii spraw z 5, jednak mam obawy przed wywoływaniem wilka z lasu ... co sądzicie?

cobalt
05-02-2016, 14:52
Nigdy nie miałem zastrzeżeń do jakości ich usług. Korzystałem 3x i zawsze było OK.
Wysyłaj i nie martw się na zapas. Serwis Canona nie jest najgorszy, tak usłyszałem od fachowca w Lublinie, który siedzi w optyce ze 35 lat.

mkamelg
05-02-2016, 16:39
Szczerze powiem, że szczęka mi lekko opadła, ale mocno się waham z decyzją. Mam szkła jak w stopce, w zasadzie jak nowe, żadnych wad, a 70-200 tak ostry, że poprzedni się nie umywał, a miałem na prawdę godny egzemplarz, który musiałem sprzedać z osobistych powodów, teraz odkupiłem. Boję się grzebania bez powodu, skoro działają idealnie, nie mają najmniejszego pyłku, robić jakiś serwis na siłę, kalibrację?

Z wytłuszczonych powodów nie ma podstaw aby wysyłać obiektywy na Żytnią. Przyjedzie nowy egzemplarz aparatu, podepnie Pan obiektywy, sprawdzi wszystko po swojemu i dopiero wtedy podejmie Pan decyzję czy coś z którymś robić czy też nie. Priorytetem dla Pana była naprawa obsługi AF przy korzystaniu z wizjera optycznego a nie obiektywów. Nie ma co wychodzić przed szereg.

Adam71
05-02-2016, 17:14
Ja byłem zawsze zadowolony z usług CSI na Żytniej. Zawsze szybka wycena , super kontakt i wiesz co się dzieje.

Shrek
05-02-2016, 17:49
Właśnie tak sobie też tłumaczę, że wybieganie w przyszłość, nad wyrost jest tutaj niepotrzebne. Tym bardziej, że nowa 5 jest, a z wszystkimi wcześniejszymi moimi sprzętami, każde z moich szkieł jest w 100% pewne i bez gmerania celne więc faktycznie, szkoda kombinować. Żadne nie było ani nadmiernie używane, ani nigdy wadliwe, to na siłę teraz robić jakieś ruchy jest chyba przerostem formy.

Shrek
12-02-2016, 09:42
Właśnie dostałem nowe pudełeczko i nową puszkę, z przebiegiem 1 klatka :) Nawet sami przełożyli zawartość z nowego, bo jak wysyłałem, to tylko body w oryginalnym kartonie, bez dodatków/pasków/baterii/ładowania etc.

Myślę, że należy się + dla Żytniej, akcja w tydzień przeprowadzona wzorowo, chyba się skuszę na rozszerzenie gwarancji do 3 lat za 520zł :)

cobalt
12-02-2016, 10:22
Właśnie dostałem nowe pudełeczko i nową puszkę, z przebiegiem 1 klatka :) Nawet sami przełożyli zawartość z nowego, bo jak wysyłałem, to tylko body w oryginalnym kartonie, bez dodatków/pasków/baterii/ładowania etc.

Myślę, że należy się + dla Żytniej, akcja w tydzień przeprowadzona wzorowo, chyba się skuszę na rozszerzenie gwarancji do 3 lat za 520zł :)
Powiadasz 1 klatka. Skandal, no to sprzęt już używany :).
Przedłużenie gwarancji może się przydać. Szczególnie gdy robisz dużo zdjęć. Tylko, czy nie ma jakiegoś warunku, że sprzęt nie mógł być już naprawiany? Bo różnie niektóre firmy produkujące elektronikę podchodzą do tego zagadnienia. Ale Ciebie to nie dotyczy - masz nówkę.
Miałem matówkę do czyszczenia w 650D i wymieniono mi po 11 miesiącach (na koniec gwarancji). Myślałem, że będzie czyszczona, ale wstawili mi nową.
Jeżeli chodzi o CSI, to tak jak pisałem wcześniej, nie zaliczyłem skuchy.

Shrek
12-02-2016, 11:06
Źle napisałem, przyjechał ze stanem 0, jest 1 klatka - już :)
Rozszerzona gwarancja do 3 lat możliwa do wykupienia jest do 12 miesięcy roku od daty zakupu.
Dopytałem, nie ma znaczenia czy sprzęt był serwisowany w ramach biegnącej gwarancji, na decyzję masz 12 miesięcy.

To jest ta klatka nr 1 :) (200mm f2.8 1/100s)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://shrek.pl/C/Fokus.jpg)

mkamelg
12-02-2016, 19:06
Rozszerzona gwarancja do 3 lat możliwa do wykupienia jest do 12 miesięcy roku od daty zakupu.
Dopytałem, nie ma znaczenia czy sprzęt był serwisowany w ramach biegnącej gwarancji, na decyzję masz 12 miesięcy.

Ktoś chyba wprowadził Pana w błąd.


ROS dla Klientów firmy Canon



Przedłużenie standardowej gwarancji można wykupić do 180 dni od daty zakupu sprzętu.

Źródło: Rozszerzona opieka serwisowa (http://ros.e-csi.pl/usluga)

Do 12 m-cy mają klienci firmy Sony. No chyba że coś się zmieniło od tego roku.

Ja mam to wykupione, w potwierdzeniu zakupu który przychodzi na maila stoi:


Karta Rozszerzonej Opieki Serwisowej ważna jest wyłącznie z oryginałem karty gwarancyjnej EWS oraz dowodem zakupu przez trzy lata od daty zakupu sprzętu.

O tym nie ma nigdzie napisane na stronie internetowej. Czyli te trzy lata to tak naprawdę nie są trzy lata jeśli dobrze rozumuję. Jeśli ja aparat kupiłem 8 lipca 2015 a za nieco dwa tygodnie zdecydowałem się wykupić tę usługę i datę jej obowiązywania mam ustaloną przez CSI na 28-07-2015 to ten prawie rok mi ucieka bo się dubluje z gwarancją EWS Canona.

Shrek
12-02-2016, 22:09
Hm, informacje które napisałem są po telefonicznej rozmowie, z serwisem CSI, więc dziwi mnie ta sytuacja, żeby wprowadził mnie w błąd? W poniedziałek zadzwonię kontrolnie i potwierdzę jeszcze raz.

Tom77
12-02-2016, 22:17
Nikt nie pisze o tym, że jest zadowolony z serwisu, jeżeli pojawiają się posty to tylko tych niezadowolonych.
Korzystałem kilka razy z CSi i zawsze pozytywne wrażenie na mnie zostawili.