Zobacz pełną wersję : Adapter M42 "Massa" + Canon 450d + obiektyw Zenit Helios 44M-4 - prześwietlanie
mrwiredmonkey
28-01-2016, 01:44
Cześć, jestem zupełnie zielonym posiadaczem sprzętu wymienionego w temacie. Mam problem z adapterem, przeczytałem już wszystkie posty po polsku i po angielsku jakie znalazłem na internecie, więc w akcie ostatniej próby znalezienia pomocy zadaję pytanie Wam - mam nadzieję, że ktoś ma podobny setup lub po prostu zobaczy od razu moje błędy w rozumieniu aparatu i będzie mógł mi poradzić.
Pierwsze pytanie:
-----------------
Po podłączeniu obiektywu i adaptera firmy "Massa" (z potwierdzeniem ostrości) na body aparatu mogę ustawić przysłonę od 1.4 do 4.0, a na danych w plikach RAW adapter przedstawia się jako obiektyw o nazwie "CANON EF 35-80mm f/4-5.6" ustawiony na ogniskową 50mm.
Czy tego typu adapter da się przeprogramować aby wprowadzić właściwe dane obiektywu (2.0 - 16, 58mm) ? W sieci znalazłem 2 rodzaje wejścia w "tryb programowania". Jeden rozpoczyna się na ustawieniu migawki na 13 sekund, a drugi na sekwencji przysłony F/57, F/64, F57. Żaden z tych sposobów nie odnosi się jednak do posiadanego przeze mnie chipa. Nie mogę na body ustawić po prostu takich wartości jak w instrukcjach. Czy istnieje jakiś inny typ programowalnych chipów, który akurat ja posiadam, czy może oznacza to, że mój jest nieprogramowalny? W instrukcji o tym słowa.
Drugie pytanie:
---------------