PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do 6d pod portrety i pracę w studiu?



destro_thai
22-01-2016, 01:36
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy wyborze obiektywy do zastosowań takich jak w nazwie tematu.
Chcę rozpocząć naukę pstrykania w warunkach studyjnych na warsztatach fotograficznych i na chwilę obecną mogę pozwolić sobie na zakup TYLKO JEDNEGO szkiełka. Gdybyście stali przed podobnym dylematem na który obiektyw i dlaczego zdecydowalibyście się?

darekPolsztyn
22-01-2016, 01:43
Jaki budżet?

destro_thai
22-01-2016, 03:00
Budżet to otwarta kwestia... ale do 5k chciałbym się zamknąć :)

GalaktycznyMuczaczo
22-01-2016, 03:19
Budżet to otwarta kwestia... ale do 5k chciałbym się zamknąć :)

mysle ze 24-70 wersja I i masz naprawde załatwione dobre foty w studio

RobertON
22-01-2016, 09:11
Studio to nie moja bajka, ale jestem ciekaw jakie ogniskowe są najcześciej przydatne w studiu ?

destro_thai
22-01-2016, 11:32
Studio to nie moja bajka, ale jestem ciekaw jakie ogniskowe są najcześciej przydatne w studiu ?

Raczej zależne jest to od rozmiaru pomieszczenia. W studiu z prawdziwego zdarzenia a nie takim "domowym" można rozwinąć skrzydła i odejście od tła jest spore. 50mm 85mm 100mm 135mm - stawiałbym taki zakres ;) Z tym, że nie wiem, które szkło zabije jakością przy proporcjonalnej do tego cenie ;)

Eberloth
22-01-2016, 11:54
Raz w życiu w profesjonalnym studio byłem to się znam i się wypowiem :mrgreen:
Gość focił dzieciaki to jakiegoś foldera reklamującego piżamy i wszystko poganiał C 85 mm f/1.2L II

becekpl
22-01-2016, 12:05
naukę zacznij od instrukcji obsługi
wtedy pytanie będzie bardziej doprecyzowane
bo teraz to wiatr hula w stepie

destro_thai
22-01-2016, 18:09
naukę zacznij od instrukcji obsługi
wtedy pytanie będzie bardziej doprecyzowane
bo teraz to wiatr hula w stepie

To nie będzie moja pierwsza lustrzanka, w instrukcję zapewne spojrzę... Ale nie o tym miał być ten wątek.

becekpl
22-01-2016, 18:43
pytanie z typu"mam pierwszy raz lustro w reku"
to ty powinienes wiedziec jakie szklo do studia
albo wrozbita maciej

zanussi
22-01-2016, 21:20
Ja bym wziął 15mm fisheye. DO studia będzie idealny. Swoim pytaniem próbujesz ominąć całe zagadnienie fotografowania w studio i żądasz gotowej odpowiedzi... Skoro są to jakieś warsztaty foto niech CI na to pytanie odpowie osoba prowadząca warsztaty. Za 5K złota możesz kupić każdy obiektyw... ale nie kupisz wiedzy.

italy
22-01-2016, 21:30
Ja zaczynałem dawno temu swą zabawę w studio robiąc zdjęcia produktowe Canonem 24-105 L.I nadal ten obiektyw czasami podpinam .Co do portretów nie wypowiem się bo na tym się nie znam.Jeśli posiądziesz wiedzę to w studio , każdym , nawet najtańszym obiektywem zrobisz zdjęcia.Dla mnie w studio przy takiej formie fotografii najważniejsze jest światło.

chrisNI
22-01-2016, 23:52
Bardzo przydatne uniwersalne szkło 24-70/2,8 często je używam. Co do portretu to używam 85/1,2 lub 70-200/2,8 mark 2. IMHO to pierwsze na poczátek przygody w studio będzie odpowiednie

mkamelg
23-01-2016, 13:19
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy wyborze obiektywy do zastosowań takich jak w nazwie tematu.
Chcę rozpocząć naukę pstrykania w warunkach studyjnych na warsztatach fotograficznych i na chwilę obecną mogę pozwolić sobie na zakup TYLKO JEDNEGO szkiełka. Gdybyście stali przed podobnym dylematem na który obiektyw i dlaczego zdecydowalibyście się?

A co jeśli po warsztatach okaże się iż jednak praca w warunkach studyjnych z jakiegoś powodu Tobie nie odpowiada? I co, zostaniesz z obiektywem/ami za 5 kafli którego/ych nie sprzedasz tak na pstryknięcie małego palca? Tzn. sprzedasz ale... wszyscy by chcieli za pół darmo kupować albo najlepiej żeby im dać za darmo.

Nie lepiej skorzystać z usług którejś z wypożyczalni sprzętu na czas trwania warsztatów fotograficznych?

Wypożyczalnia sprzętu fotograficznego i wideo (http://www.cyfrowe.pl/wypozyczalnia.html)
Wypożyczalnia aparatów fotograficznych, sprzętu fotograficznego Warszawa - Wypożyczalnia Foto - Proclub (http://wypozycz.proclub.pl)
Sigma ProCentrum - to więcej niż wypożyczalnia sprzętu fotograficznego (http://sigma-procentrum.pl/o-spc/)

Moja ś.p. przyjaciółka w pracy studyjnej wykorzystywała którąś z białych L, po układzie gum i osłonie przeciwsłonecznej wnoszę iż była to 70-200 mm f/4L EF USM lub wersja z IS.

https://junemiller.wordpress.com/2010/05/31/majowe-foto-warsztaty-29-05-2010/

Ludzie przyjeżdżali z czym się dało, jest tam zdjęcie chłopaka z 5D Mark II i podpiętym obiektywem EF 85mm f/1.8 USM lub EF 100mm f/2 USM. Ja też byłem na tych warsztatach tylko w innym terminie. Używając jeszcze wtedy Sony Alpha DSLR-A330 miałem podpięty pod niego obiektyw Minolta AF 50mm f/1.7, tam był mnożnik 1.5× czyli tak jakbym robił zdjęcia obiektywem o ogniskowej 75mm.

Uważam iż to była za krótka ogniskowa, zbyt blisko musiałem podchodzić do modelki co z pewnością nie było dla niej komfortowe, lepiej robić zdjęcia z większego dystansu (o ile oczywiście pomieszczenie na to pozwala). Robienie zdjęć z takiej odległości https://junemiller.files.wordpress.com/2010/05/blog-warsztaty29_17.jpg z pewnością nie jest komfortowe dla modelki/modela. Chyba nikt nie lubi jak mu się "wchodzi na głowę".

r_m
23-01-2016, 15:00
Robienie zdjęć z takiej odległości https://junemiller.files.wordpress.com/2010/05/blog-warsztaty29_17.jpg z pewnością nie jest komfortowe dla modelki/modela
off-topic: jeśli taki był pomysł fotografa, to modelka może tylko (w duchu) zacisnąć zęby i pozować dalej, bo zakładam, że ogniskowa, perspektywa, odległość i kadr są wybierane świadomie przez fotografa, a nie dlatego, że coś się komuś przypadkiem założyło na body
Niektórzy do "sesji buduarowych" świadomie wybierają 50 albo 35 (na FF), żeby skorzystać z delikatnych przerysowań (wersja oficjalna, nieoficjalna: w małych pomieszczeniach ciężko coś zrobić za 135 czy nawet 85 ;) ).

destro_thai
23-01-2016, 16:53
A co jeśli po warsztatach okaże się iż jednak praca w warunkach studyjnych z jakiegoś powodu Tobie nie odpowiada? I co, zostaniesz z obiektywem/ami za 5 kafli którego/ych nie sprzedasz tak na pstryknięcie małego palca? Tzn. sprzedasz ale... wszyscy by chcieli za pół darmo kupować albo najlepiej żeby im dać za darmo.

Nie lepiej skorzystać z usług którejś z wypożyczalni sprzętu na czas trwania warsztatów fotograficznych?

Wypożyczalnia sprzętu fotograficznego i wideo (http://www.cyfrowe.pl/wypozyczalnia.html)
Wypożyczalnia aparatów fotograficznych, sprzętu fotograficznego Warszawa - Wypożyczalnia Foto - Proclub (http://wypozycz.proclub.pl)
Sigma ProCentrum - to więcej niż wypożyczalnia sprzętu fotograficznego (http://sigma-procentrum.pl/o-spc/)

Moja ś.p. przyjaciółka w pracy studyjnej wykorzystywała którąś z białych L, po układzie gum i osłonie przeciwsłonecznej wnoszę iż była to 70-200 mm f/4L EF USM lub wersja z IS.

https://junemiller.wordpress.com/2010/05/31/majowe-foto-warsztaty-29-05-2010/

Ludzie przyjeżdżali z czym się dało, jest tam zdjęcie chłopaka z 5D Mark II i podpiętym obiektywem EF 85mm f/1.8 USM lub EF 100mm f/2 USM. Ja też byłem na tych warsztatach tylko w innym terminie. Używając jeszcze wtedy Sony Alpha DSLR-A330 miałem podpięty pod niego obiektyw Minolta AF 50mm f/1.7, tam był mnożnik 1.5× czyli tak jakbym robił zdjęcia obiektywem o ogniskowej 75mm.

Uważam iż to była za krótka ogniskowa, zbyt blisko musiałem podchodzić do modelki co z pewnością nie było dla niej komfortowe, lepiej robić zdjęcia z większego dystansu (o ile oczywiście pomieszczenie na to pozwala). Robienie zdjęć z takiej odległości https://junemiller.files.wordpress.com/2010/05/blog-warsztaty29_17.jpg z pewnością nie jest komfortowe dla modelki/modela. Chyba nikt nie lubi jak mu się "wchodzi na głowę".

Nie ma możliwości, że nie spodoba mi się. Póki co brak umiejętności ale gdy tylko nauczę się jak świecić czuję, że w studiu będę spędzał więcej czasu niż w domu. Co do wypożyczalni - jest to jakaś opcja, nie mniej jednak dla mnie to kasa wyrzucona w błoto. Nie mniej dziękuję za ten wpis, bo był on chyba najbardziej merytoryczny ze wszystkich do tej pory.
Czytałem trochę, oglądałem zdjęcia i zastanawiam się nad ostatecznym wyborem między Canonem 135 L f/2 a Canonem 100 L Macro IS f/2.8.

r_m
23-01-2016, 18:11
Co do wypożyczalni - jest to jakaś opcja, nie mniej jednak dla mnie to kasa wyrzucona w błoto. (...)
Czytałem trochę, oglądałem zdjęcia i zastanawiam się nad ostatecznym wyborem między Canonem 135 L f/2 a Canonem 100 L Macro IS f/2.8.

Właśnie udowodniłeś, że to nie "kasa w błoto".
Jeśli kupisz macro, a zabraknie Ci "plastyki" i separacji portretówki, sprzedasz macro (ze stratą) i kupisz portretówkę. W drugą stronę może być podobnie.

destro_thai
23-01-2016, 18:18
Właśnie udowodniłeś, że to nie "kasa w błoto".
Jeśli kupisz macro, a zabraknie Ci "plastyki" i separacji portretówki, sprzedasz macro (ze stratą) i kupisz portretówkę. W drugą stronę może być podobnie.

No więc jaki jest złoty środek?

aptur
23-01-2016, 18:44
No więc jaki jest złoty środek?

Nie ma.
Ja bym kupił 85/1.8 i jakiegoś zooma coby się tobie przydał także poza studio. Może tamron 28-75/2.8 ?
Średnio licząc po takim zakupie zostanie co jakieś 2 tys. (skoro masz 5)
Poleciłbym tobie także canona 24-75/2.8 ale nie raczej nie zmieścisz się w cenie. Chyba że pierwsza wersja. Ogólnie do studia to brałbym raczej zooma ze światłem 2.8. Da tobie dużą uniwersalność. Jak będziesz miał tylko 85mm to sie może okazać, że masz za mało miejsca aby robić zdjęcia całej sylwetki.

Marv84
23-01-2016, 21:43
Poleciłbym tobie także canona 24-75/2.8

Jest takie szkło ??

aptur
23-01-2016, 21:44
Jest takie szkło ??

Oczywiście chodziło o 24-70/2.8

mkamelg
24-01-2016, 00:44
No więc jaki jest złoty środek?

Wszystko zależy od odległości...

http://www.stepheneastwood.com/tutorials/lensdistortion/index.htm

Portrait Lenses (http://www.kenrockwell.com/tech/portrait-lenses.htm)

^ Jest tu taka fajna tabelka "Subject covered comfortably at fifteen feet (5m)." czyli "Komfortowe pokrycie obiektu przy odległości piętnastu stóp (5 metrów)".

A poniżej niej "So what's the optimum portrait lens?" czyli "Więc jaka jest optymalna portretówka?" gdzie zostają podane zakresy:

50-70mm dla całej sylwetki na stojąco

70-105mm dla całej sylwetki na siedząco

200-300mm dla portretu typu "głowa i ramiona" - to już chyba przesada moim zdaniem, raczej dobre do pracy w terenie

Zakres 50-70mm wydaje mi się iż można spokojnie obskoczyć EF 50mm f/1.8 STM, trzeba się będzie po prostu przybliżać w zależności od potrzeby.

Całą resztę powinien załatwić EF 135mm f/2L USM, tu również trzeba się będzie po prostu przybliżać albo oddalać (o ile metraż na to pozwoli) w zależności od potrzeby.

Także mój typ "na stałkach" to zestaw EF 50mm f/1.8 STM + EF 135mm f/2L USM - sprawdzi się w studio oraz w terenie. Najwyższej jakości lekki zestaw dający doskonałą jakość obrazu "od pełnej dziury".

Inna opcja to EF 50mm f/1.8 STM + dowolny zoom z zakresem 70-200mm. Z tego co zdążyłem się zorientować w studiu pracuje się przeważnie w zakresie przysłon f/8-f/16 więc światłosiła f/2.8 nie jest koniecznie wymagana.

Daniel_Daniel
24-01-2016, 22:38
Czytałem trochę, oglądałem zdjęcia i zastanawiam się nad ostatecznym wyborem między Canonem 135 L f/2 a Canonem 100 L Macro IS f/2.8.
Dla mnie setka (100 2.8L) jest świetna do portretów. To mogę potwierdzić.

Eberloth
24-01-2016, 23:22
Dla mnie setka (100 2.8L) jest świetna do portretów. To mogę potwierdzić.

Do portretów robali. Bo do ludzkich zastosowań jest z tą ogniskową jest 100/2