PDA

Zobacz pełną wersję : Adobe Premiere – od zera do bohatera



Studio Huśtawka
28-09-2015, 19:01
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://studiohustawka.pl/wp-content/uploads/2015/09/grafika03-2-870x450.png)


Wychodzimy na przeciw Waszym oczekiwanikm i zapraszamy na warsztaty poświęcone pracy w środowisku Adobe, a konkretnie w programie Premiere, który służy do edycji wideo.

Waszym prowadzącym będzie Jerzy Drozda Jr.

Podczas warsztatów wykorzystamy:

Adobe Premiere

Adobe Media Encoder

Dodatkowo w miarę zainteresowania wykorzystamy także:

Adobe Audition

Adobe After Effects

Adobe Speedgrade



HARMONOGRAM: 


WPROWADZENIE DO MONTAŻU FILMOWEGO:

- montaż jako sztuka opowiadania historii

- dlaczego montaż często wydaje się "przezroczysty"?

- montaż to więcej niż suma części

- budowanie sensów przez zderzanie kontrplanów

- podstawowe zasady: oś montażowa

WPROWADZENIE DO CYFROWEJ OBRÓBKI OBRAZU:

- rewolucja cyfrowa i DSLR

- narodziny prawdziwie autorskiego niezależnego kina

- pojedynczy użytkownik jako autor całości procesu od koncepcji po dystrybucję

- od taśmy filmowej do obrazu cyfrowego - różnice i konsekwencje

- klatkaż, rozdzielczość, proporcje obrazu i piksela, kompresja

- interlaced/progressive

WPROWADZENIE DO PREMIERE:

Higiena pracy: organizacja danych na dysku.
Kilka rzeczy, które należy zrobić zanim się zacznie.
Interface: zarządzanie panelami i ukryte sztuczki z tym związane.
Podstawowy workflow: źródło, monitor źródła, timeline, monitor wyjścia.
Sekwencje, zagnieżdżanie, master efekty oraz efekty globalne.

ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

Dobór ćwiczeń oraz ich kierunek uzależniony będzie od zainteresowania kursantów danym zagadnieniem. Poniżej klasyczne propozycje:

SLIDESHOW

Co można zrobić przy pomocy samych zdjęć?
Import zdjęć: kontrola czasu trwania i wielkości.
Umieszczanie i prosta edycja zdjęć na timelinie.
Etapy pracy montażysty: selekcja / układka / kosmetyka.
Dissolve, fade in/out i inne automaty.
Przejścia Video Transitions i ich nieoczywiste zastosowania.
Animacja klatek kluczowych i najlepsze praktyki ich stosowania.

TRAILER FILMOWY

Zadanie polegające na zmontowaniu zwiastuna filmowego na podstawie wybranego przez prowadzącego filmu, zmieniając przy tym gatunek filmu przykładowo z romansu w dreszczowiec.

Zadanie to to świetna okazja do wyrobienia dobrych nawyków w Adobe Premiere oraz zidentyfikowania nawyków pozostałych z innych pakietów i odnalezienia ich odpowiedników w nowym oprogramowaniu. Dodatkowo zaprezentowane zostaną wszystkie narzędzia oferowane przez Adobe Premiere oraz najlepsze praktyki ich stosowania.

W tym między innymi:

- wyznaczanie IN/OUT points

- wiązanie/rozłączanie dźwięku synchronicznego z obrazem

- split edit - osobne sklejki dla obrazu i dźwięku

- clip volume/track volume

- praca z Audio Mixerem

- zasady masteringu

- nadawanie ścieżkom efektów dźwiękowych

- stosowanie flashy i wyciemnień do przecinania setki

- stosowanie przebitek do przykrycia cięć

- użycie ujęć "odrzuconych"

- dźwięk tła zapewniający kontynuację

- zaawansowane narzędzia edycyjne: Trim, Slip/Slide, Rate Stretch

- manipulacja czasem: Speed/Duration, Time Warp

PRACA Z DŹWIĘKIEM

Podstawy pracy z dźwiękiem:

- peak, normalizacja, kompresja

- czyszczenie, usuwanie drobnych zgrzytów

- odszumianie, wzbogacanie

- zaawansowane filtry dźwiękowe

Na życzenie również wstęp do zaawansowanej pracy z dźwiękiem w Adobe Audition

MONTAŻ WIELOKAMEROWY

- techniki montażu "na żywo": synchroniczny obraz z kilku kamer

- synchronizacja źródeł na ścieżkach z dźwiękiem

- edycja na żywo obrazu z wielu kamer

- precyzyjne poprawki w montażu narzędziem SLIP

TYPOGRAFIA W FILMIE

Wprowadzenie do narzędzia Titler Premiere.
Podstawowe zasady typografii filmowej.
Przygotowanie plansz czołowych/końcowych.
Przygotowanie animowanej listy płac.
Przygotowanie tłumaczenia/subtitles.
Integracja z Adobe Photoshop i Adobe AfterEffects

KOREKTA I GRADACJA KOLORÓW

Wprowadzenie w temat manipulacji kolorem wewnątrz Adobe Premiere:

- podstawy korekty koloru w celu ujednolicenia ujęć

- kreatywna manipulacja kolorem nadająca charakter całości

- najszybsze praktyki oraz sztuczki ułatwiające pracę

- selektywna zmiana barw w materiale filmowym

Na życzenie uczestników wprowadzenie do zaawansowanej manipulacji kolorem - w tym Adobe Speedgrade.

PRAKTYKI EKSPERTÓW

Segment dla zaawansowanych montażystów zdradzający tajniki pracy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem pracy z Adobe Premiere:

- niejawne możliwości ustawień interfejsu

- praca z “kanapką”, czyli sortowanie ujęć i błyskawiczny montaż

- ukryty tryb pracy Storyboard, jako metoda wstępnego błyskawicznego montażu

- peryferia wzmagające wydajność pracy

- rekonfiguracja Adobe Premiere do własnego sposobu pracy

- tworzenie “gotowców” do wielokrotnego wykorzystania

- dynamiczne generowanie animowanych ikon i napisów

EKSPORT FILMU: 
ADOBE MEDIA ENCODER

Eksportowanie do popularnych formatów i na popularne nośniki: internet, DVD, BluRay
Korzystanie z presetów. 
Różnica między kontenerem a kodekiem. Optymalizacja eksportu pod kątem wielkości/jakości pliku.

NA ŻYCZENIE UCZESTNIKÓW WPROWADZENIE DO AFTER EFFECTS:

Czym jest compositing?
Prezentacja przykładów.
Integracja Adobe Premiere z After Effects.
Interfejs użytkownika.
Import źródeł.
Tworzenie nowej kompozycji.
Idea pracy na warstwach.
Animowanie podstawowych właściwości.
Zarządzanie klatkami kluczowymi.
Używanie szablonów animacji.


Bio

Jerzy Drozda Jr, urodzony w Olsztynie w 1982 roku. Od 6-go roku życia programuje oraz interesuje się szeroko pojętymi zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem obrazu. Pracę zawodową rozpoczął jako niezależny ekspert, konsultant i projektant informatycznych rozwiązań technologicznch w wieku lat 15-tu. Z wykształcenia muzyk (Olsztyńska Filharmonia im. Fryderyka Chopina) oraz specjalista do spraw multimediów i IT (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych). W 2004 roku w ramach pracy dyplomowej współtworzył autorską czysto softwareową metodę trójwymiarowej rejestracji ruchu (motion capture) na użytek filmu oraz projektowania gier. Podobna technologia została opracowana i z sukcesem wprowadzona na rynek dopiero w 2010 roku pod nazwą Microsoft Kinect. Ściśle współpracuje z ważnymi graczami na rynku filmowym zarówno w kraju jak i za granicą. Obecnie na stanowisku dyrektora technicznego oraz kierownika działu badań i rozwoju w studio Human Ark. Ekspert i Ambasador firmy Adobe, dla której przygotował wiele autorskich rozwiązań. Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe na świecie.

Portfolio:

DEMO REEL (https://www.youtube.com/watch?v=LzZRehFCoY8)

Data : 26-27.11.2015

Czas trwania: 9-18

Miejsce: Studio Huśtawka – ul. Jana Kazimierza 35/37 lok. 327, 01-248 Warszawa

Prowadzący: Jerzy Drozda Jr

Koszt: 3150 zł brutto

PROMUJEMY DUETY: Jeśli zapiszesz się w tym samym czasie z drugą osobą, każda/y z Was otrzyma rabat w wysokości 10% (promocje się nie łączą).

Zapisy oraz opłata poprzez formularz zgłoszeniowy na dole strony wydarzenia w linku poniżej. Po wysłaniu formularza dostaną Państwo maila zwrotnego z danymi do opłaty (w przypadku braku odpowiedzi, proszę sprawdzić folder "spam").

Potwierdzeniem uczestnictwa oraz gwarancją miejsca na warsztacie jest wniesienie opłaty. W przypadku nieopłacenia całości, w celu rezerwacji miejsca wymagana jest bezzwrotna zaliczka wpłacona na konto bankowe w wysokości 50 % ceny warsztatu. Płatność należy uregulować w terminie do 3 dni roboczych od wysłania zgłoszenia.

ADOBE PREMIERE - OD ZERA DO BOHATERA | Studio Huś›tawka (http://studiohustawka.pl/warsztaty-i-sesje/adobe-premiere-od-zera-bohatera/)

W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu:

mail: tomek@studiohustawka.pl

tel.: 533 339 949

Studio Huśtawka
09-11-2015, 13:28
nowa cena 2500 zł brutto :) zapraszamy :)

Lutek
09-11-2015, 19:03
Równie dobrze mogło być to: 40.ooo.

Z tą ceną to przegięcie bo za tyle to AP można kupić....
To moja osobista opinia i nie trzeba się z nią zgadzać....

zdebik
09-11-2015, 19:49
Co zrobic wiedza kosztuje. Na szczescie jest internet. Niestety (patrzac na to co sie dzieje) w niedalekiej przyszlosci, kazdy zaawansowany tutorial bedzie platny.

Lutek
09-11-2015, 19:56
Co zrobic wiedza kosztuje. Na szczescie jest internet. Niestety (patrzac na to co sie dzieje) w niedalekiej przyszlosci, kazdy zaawansowany tutorial bedzie platny.

Oczywiście, ze wiedza kosztuje i nikt nie chce tego za darmo ale istnieją pewne granice przyzwoitości. Może znajdzie się kilka osób, które zapłacą 2500 i odpiszą to od podatku....ale istnieją setki takich, którzy używają AP do celów rodzinnych czy hobbystycznych i zapłaciliby 5000 za taki kurs ale 2500 to dla nich kosmos. Polska to kraj gdzie 90% ludzi zarabia na poziomie 2000 złotych....
Więc zejdźcie na ziemię....

zdebik
09-11-2015, 19:58
Jesli nie stac kogos na kupno tego programu, to po co mu kurs za 2500zl?

Jesli natomiast ktos na tym zarabia, to nie widze problemu.

dj_tomek
09-11-2015, 19:59
Tylko, że ten kurs nie jest dla osób, które robią sobie filmiki rodzinne. Byłem kilkukrotnie w Huśtawce i z czystym sumieniem mogę polecić warsztaty w tym miejscu.

Lutek
09-11-2015, 20:07
Tylko, że ten kurs nie jest dla osób, które robią sobie filmiki rodzinne. Byłem kilkukrotnie w Huśtawce i z czystym sumieniem mogę polecić warsztaty w tym miejscu.

Tylko, że ktoś kto zajmuje się ty profesjonalnie nie będzie zaprzątał sobie głowy kursami ogłaszanymi internetowo przez przypadkowych ogłoszeniodawców bo internecie sporo tego jest....
I jeszcze jedno pytanie...... czy ktoś kto robi "filmiki" rodzinne to gorszy jest?

Studio Huśtawka
09-11-2015, 20:12
Warsztaty są dla każdego.
Proponuję się zaznajomić z cenami sprzętu do filmowania: czy kilka tysięcy za średniej jakości statyw do filmowania to nie przesada ? - przecież to tylko trochę metalu.
A 2000-3000 tys za nagranie i zmontowanie kilkunastominutowego wideo, to nie przesada?
A nawet 4000 zl za AP, który jest sprzedawany w milionach, to nie przesada?
Przykładów można mnożyć, lepiej się odnosić do takich z branży. Tutaj taką kwotę można zarobić w jeden dzień.
Tak więc to ja proponuję zejść na ziemię i nie oczekiwać wiedzy przed 2 dni za przeciętną jednodniową stawkę (500 zł NETTO) asystenta kamery przy bardzo przeciętnej produkcji. Pozdrawiam :)

Lutek
09-11-2015, 20:24
No właśnie..... niech ktoś zejdzie na ziemię.....

Studio Huśtawka
11-11-2015, 20:13
miłego oglądania :)
https://www.youtube.com/watch?v=LzZRehFCoY8