PDA

Zobacz pełną wersję : Zamiana Canona 17-40L na ... no właśnie na co?



splice
05-09-2015, 16:50
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zamianą Canona 17-40L na coś innego. Na chwilę obecną mam: Sigmę 15 2.8 Fish, Canona 17-40L F4, Sigmę ART 35 F1.4, Canon 50 F1.4, Canon 85 F1.8 oraz Canona 135L F2.0. Wszystko pracuje na 2x Canon 6D. Sprzęt głownie wykorzystywany do ślubów i innych imprez okolicznościowych. Coraz rzadziej używam 17-40, raz bo ciemne, dwa to jak już to w nim przedział 17-20 może dać coś ciekawego, a częściej podłączę po prostu fisza i obejmę więcej niż na 17mm jak chce mieć szeroko. I zastanawiam się czy jest sens np. zamienić Canona 17-40L na Sigmę ART 24 F1.4? A może pozbyć się zarówno Sigmy 15 2.8 Fisha i Canona 17-40L a kupić nową konstrukcję Tamrona 15-30 F2.8 VC? Choć z jednej strony chyba szkoda by mi było stracić obrazek jaki daje fisz, mimo że czasem pudłuje ;) A może wy macie jakieś ciekawe pomysły? Zmiany i tak bym chciał wprowadzić dopiero na przyszły sezon. Dodam jeszcze że czasem fotografujemy razem z żoną i wówczas dzielimy sprzęt na 2 i to również musi być brane pod uwagę :)

sebcio80
05-09-2015, 19:31
fish nigdy nie powinien Ci zastepowac szerokiego kata,

ja Ci radze oczywiscie 16-35L II

krolewicz
06-09-2015, 00:15
zostaw sobie 17-40L, ceny spadly strasznie, bedziesz mial problem zeby 2k za niego dostac

jego dwie wady, czyli ciemnosc - rozwiazuje 6d i super wysokie iso, a obraz nie super zyletka w rogach zupelnie nie przeszkadza w zastosowaniach slubnych

dokup 24 1.4 i bedzie prawdziwy kop

splice
06-09-2015, 07:40
Canon 16-35 II myślę że nie jest wart swojej ceny za jakość obrazka jaka daje :) Canona 17-40 jak bym sprzedał za 1400 to będę zadowolony, zdaje sobie sprawę ile jest warty. Natomiast nie chce dokupić kolejnego szkła bo to juz by było 7, a torba po zaparkowania zapasowych lamp, akumulatorów, wyzwalania i tak jest ciężka. Tak że w grę wchodzi tylko wymiana szkła na coś innego. Przy Canon 17-40 zdarzało się ze musiałem korzystać z ISO 12800 i dla mnie można z tego zrobić co najwyżej zdjęcie B&W albo kolor z pomniejszona rozdzielczością do max 5Mpx. Staram się nie przekraczać ISO 3200.

tombas
06-09-2015, 17:42
Choć z jednej strony chyba szkoda by mi było stracić obrazek jaki daje fisz, mimo że czasem pudłuje
chyba nigdy nie "udało" mi sie przestrzelić fishem, o co kaman? makro i portrety nim robisz?
aaaa, teraz doczytałem że to sigma:mrgreen:

splice
06-09-2015, 17:53
No Fish to właśnie sigma. Długo szukałem w ładnym stanie Canona ale skończyło się na tym ze ten co wyglądał jak nowy miał jakiś problem z elektronika i wyświetlał error i oddałem i kupiłem nowa sigma, ale jakości obiektywu Art to to nie ma i na sali to jedna wielka loteria co wyjdzie :/ A może zrezygnować z Fish i Canona 17-40 a kupić nowego Tamron 15-30 F2.8? Do tej pory nie spotkałem się ze złą opinia na temat tego obiektywu.

Wojtko
06-09-2015, 18:49
Jak masz więcej obiektywów, to weź pod uwagę ciężar szkła. Ostatnio używałem Canona 20 2.8. Dawał radę. Szybki, celny, daje ładne kolory choć bardzo flaruje.

splice
06-09-2015, 19:27
Tylko przy zamianie Canona 17-40 i Sigmy 15 Fisha na Tamrona 15-30 to wsumie jeden obiektyw mniej do żaglowania, waga niewiele się zmieni ;)

marfot
06-09-2015, 19:29
A może zrezygnować z Fish i Canona 17-40 a kupić nowego Tamron 15-30 F2.8? Do tej pory nie spotkałem się ze złą opinia na temat tego obiektywu.

No to może rzut oka na test, który pozwala ocenić sporo walorów obiektywów: kontrast, ostrość, mikrokontrast.
LensRentals.com - Just the Lenses: Tamron 15-30mm f/2.8 (http://www.lensrentals.com/blog/2015/02/just-the-lenses-tamron-15-30mm-f2-8)

No i wyjdzie, że C16-35/2.8L to na prawdę poprawny wybór.

splice
06-09-2015, 19:39
Canona 16-35L II F2.8 widziałem, macałem, miałem możliwość popstrykać. Niestety egzemplarz z którym obcowałem zniechęcił mnie jesli chodzi o jakość obrazka jaki dawał (oczywiście waga, szybkość AF, uszczelnienia, to ogromny plus, ale to nie wszystko). I moje bardzo subiektywne odczucia w większości potwierdzają się z opiniami użytkowników. Więc wychodzi na to, że obiektyw miał bardzo duży rozrzut jakościowy, skoro jednak niewielu, tym bardziej w tej cenie go poleca (chyba szczęściarzy którym się udało i trafili na wzorową sztukę). Ogólnie w elki niestety, ale trochę przestaje wierzyć :/ Przynajmniej te z najświeższej produkcji. Wydając na nowy obiektyw 135L prawie 4 tysiące oczekuję że go podłączę i ma być wszystko OK, a okazuje się że mikroregulacja to zbawienna rzecz i w firmowych obiektywach trzeba dać +12.....

Wojtko
06-09-2015, 20:19
135L miałem w dwóch egzemplarzach. Działały pod różnymi korpusami i jest to jeden z celniejszych obiektywów L jakie miałem. Zero ingerencji ze strony softu czy serwisu. 16-35II bardzo szybki, celny, użyteczny, o wystarczającej ostrości, gdy nie robi się powiększeń 300% czy ekstremalnych cropów. Przynajmniej ja jestem zadowolony.

gnd
06-09-2015, 20:49
Może Tokina 16-28? Jest ostrzejsza od 16-35.

marfot
06-09-2015, 21:57
No to może rzut oka na test, który pozwala ocenić sporo walorów obiektywów: kontrast, ostrość, mikrokontrast.
LensRentals.com - Just the Lenses: Tamron 15-30mm f/2.8 (http://www.lensrentals.com/blog/2015/02/just-the-lenses-tamron-15-30mm-f2-8)

No i wyjdzie, że C16-35/2.8L to na prawdę poprawny wybór.

No i podlinkowałem test, w którym w roli C16-35/2.8L wystąpił C16-35/4L IS :oops: jako że chłopaki pomylili wykresy.
O takich wykresach to C16-35/2.8L może tylko pomarzyć.
Tutaj bezpośrednie porównanie UWA Canonów:
LensRentals.com - Canon Wide-Angle Zoom Comparison (http://www.lensrentals.com/blog/2014/07/canon-wide-angle-zoom-comparison)

splice
07-09-2015, 08:41
135L miałem w dwóch egzemplarzach. Działały pod różnymi korpusami i jest to jeden z celniejszych obiektywów L jakie miałem. Zero ingerencji ze strony softu czy serwisu. 16-35II bardzo szybki, celny, użyteczny, o wystarczającej ostrości, gdy nie robi się powiększeń 300% czy ekstremalnych cropów. Przynajmniej ja jestem zadowolony.


Ja na 135L również nie narzekam jeśli chodzi o obrazek jaki daje, szybkość i jakość wykonania (poza osłoną przeciwsłoneczną, bo ta to rysuje się dosłownie od wszystkiego i po kilku miesiącach wygląda jak by pracowała kilka lat), tylko chodzi mi o sam fakt że obiektyw jest oryginalnym obiektywem systemowym i za takie pieniądze według mnie po wyjęciu z pudełka powinien ostrzyć w punkt, bez potrzeby grzebania w mikroregulacji.

--- Kolejny post ---


No i podlinkowałem test, w którym w roli C16-35/2.8L wystąpił C16-35/4L IS :oops: jako że chłopaki pomylili wykresy.
O takich wykresach to C16-35/2.8L może tylko pomarzyć.
Tutaj bezpośrednie porównanie UWA Canonów:
LensRentals.com - Canon Wide-Angle Zoom Comparison (http://www.lensrentals.com/blog/2014/07/canon-wide-angle-zoom-comparison)


No właśnie coś mi nie pasowało z wykresami ;) O Canonie 16-35/4L IS też czytałem dużo dobrego, ale jest niestety za ciemny dla mnie.

mayday
07-09-2015, 14:57
Ja proponuję poczekać na 16-35 2,8 L III, chodzą słuchy że ma wyjść niebawem i wtedy będzie jasny obraz tego czy zmieniać 17-40 na lepszego optycznie Canona 16-35 4 L czy dopłacać do wersji III. Także posiadam jako UWA w swojej torbie 17-40 L i czekam na kolejne ruchy Canona w tej materii.

splice
07-09-2015, 15:06
Pytanie tylko na ile canon wyceni taki słoik. Myślę że realna kwota to 6000-6500 przez pierwsze tygodnie. A przy takich sumach to chyba Tamron 15-30 będzie lepszą opcją dla osób które nie potrzebują gwintu na filtry.

5pirit
07-09-2015, 15:29
Gdybym miał tyle kasiorki do dyspozycji to bez wahania był brał w ciemno Tamrona 15-30mm!

mayday
07-09-2015, 15:33
No właśnie pozostaje kwestia ceny nowego Canona. Wtedy będzie należało się zastanowić o ile zyska się na zamianie 17-40L na 16-35 4L IS. Może się to okazać najsensowniejszym wyjściem. Taki kompromis cena/jakość. Swiatło może i nowa L'ka ma dalej takie samo, ale stabilizacja coś tam pomoże. Ja osobiście w ciemnych kościołach na 4.5-5.6 przy iso np 3200 utrzymuje czasy 1/15 czy 1/20, biorąc pod uwagę stabilizację szkło może okazać się właśnie strzałem w dziesiątkę.

Bolek02
16-09-2015, 19:59
Przyszedł czas, że i ja się zastanawiam nad zamianą 17-40/4L na 16-35/4L. Jednak czytając opinie Kolegów wnioskuję, ze raczej marny pomysł przy 2 razy wyższej cenie.

milsa666
16-09-2015, 21:20
Przyszedł czas, że i ja się zastanawiam nad zamianą 17-40/4L na 16-35/4L. Jednak czytając opinie Kolegów wnioskuję, ze raczej marny pomysł przy 2 razy wyższej cenie.

Też jakiś czas temu biłem się z myślami 17-40/f4 czy 16-35/f4. Z tą jednak różnicą, że nie miałem szerokiego w ogóle.
Walka z myślami była zażarta.
Jakość optyczna na pewno przemawiała za 16-35. Kiedy już byłem na niego zdecydowany to jednak przychodziły myśli, że nie zarabiam na fotografii i wydatek jest zbyt duży.
Ktoś tu kiedyś opisywał, że kupił 16-35/f4 ale nie mógł się przyzwyczaić do generowanego przez niego obrazka.
Nie wiem może coś w tym jest, bo gdy przeglądałem bazy zdjęć z obydwu obiektywów to zdjęcia z 17-40 (fakt, że obiektyw już dłuuuuuugo na rynku) miały to coś, natomiast 16-35 były ostre ale...
Wybrałem 17-40 i nie żałuję ani prze chwilę (nie patrzę na rogi ;) zdjęcia)
Ja bym nie sprzedawał.

akustyk
17-09-2015, 10:03
Przyszedł czas, że i ja się zastanawiam nad zamianą 17-40/4L na 16-35/4L. Jednak czytając opinie Kolegów wnioskuję, ze raczej marny pomysł przy 2 razy wyższej cenie.
ale to chyba opinie tych, ktorzy 16-35/4 nie uzywali ;)



Wybrałem 17-40 i nie żałuję ani prze chwilę (nie patrzę na rogi ;) zdjęcia)

zamienilem 17-40 na 16-35/4 i nie zalowalem przez chwile...



tak realnie... 17-40 daje fajny obrazek, tu nie ma dwoch zdan. 16-35 jest inny, bardziej techniczny - zaraz po przesiadce z 17-40. jak sie czlowiek oswoi z tym, ze to szklo jest po prostu inne, to jego obrazek tez okazuje sie bardzo sympatyczny i daje sie latwo polubic.

optycznie to raczej nie ma o czym dyskutowac, bo jest przepasc. zwlaszcza, ze znaczenia stabilizacji na prawde nie da sie przecenic.

adawro
17-09-2015, 10:38
Pytanie tylko na ile canon wyceni taki słoik. Myślę że realna kwota to 6000-6500 przez pierwsze tygodnie.
Porównując premiery kolejnych wersji L szkieł Canona to i tak jesteś optymistą. Ja obstawiam w pierwszych tygodniach 8000 i potem spadnie do około 7400.

--- Kolejny post ---


zwlaszcza, ze znaczenia stabilizacji na prawde nie da sie przecenic.
Gdy brakuje światła - często łapię się na tym że robiąc przy 16mm mogę zrobić ostre zdjęcie bez stabilizacji przy 1/15 sek. niestety stabilizacja nie działa na ruchome obiekty w kadrze i ludzie wychodzą mi zamazani.

marfot
18-09-2015, 19:34
Porównując premiery kolejnych wersji L szkieł Canona to i tak jesteś optymistą. Ja obstawiam w pierwszych tygodniach 8000 i potem spadnie do około 7400.

Bardziej prawdopodobny jest zupełny brak takiej premiery przez spory czas.

merida
19-09-2015, 13:59
Jak dla mnie najlepszym zastępstwem dla 17-40L jest 20 2.8 - głównie do urozmaicenia reportażu w kościele i zdjęć we wnętrzach gdy jest za ciasno na 35mm. Przerobiłem S14mm i 16-35mm. Ten drugi bym zostawił gdybym miał być jedynym szerokim+standardem do reportażu, gdyż jest szybki i pewny ale i do fotografii wnętrz lub krajobrazów. Jednak tego nie robię więc chciałem coś możliwie najtańszego i szerokiego ale krzywdzącego ludzi aż tak jak 14mm. 20mm jeśli na coś zamienię to na 24 1.4

enforces
27-12-2015, 21:39
mam ten sam dylemat i może Sigma 24mm F1.4 może dałaby radę. Ale mam 650d a tam brak mikroregulacji więc pewnie można się w Sigmie wkopać i tego się boję.

gnd
19-02-2016, 20:50
W sigmie masz dokładną regulacje przez USB dock.

aptur
19-02-2016, 21:13
W siemię masz dokładną regulacje przez USB dock.

regulacja jest ale dokładną bym ją nie nazwał
w internetach mnóstwo postów osób które regulowały sławnym USB dockiem a i tak nie wiele to dało

gnd
20-02-2016, 11:30
Mam odmienne doświadczenie z 2 sigmami. Co nie zmienia faktu, że kalibracja jest upierdliwa.