PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana kita w C550D



BENY
07-08-2015, 01:02
Witajcie.
550D mam od 3 lat mniej więcej. Do tej pory na kicie.
Jedmak po tych wakacjach postanowiłem zmienić obiektyw. Zdjęcia bez lampy wieczorami / w pomieszczeniu niemal do niczego się nie nadawały. Do tego pokrętło od zmiany ogniskowej zaczęło chodzić z mocnym oporem.
Niestety, nie śpię na forsie, więc budżet mam skromny. A w zasadzie - mam założony budżet "im mniej tym lepiej".
Jestem amatorem. Nie zarabiam na fotografowaniu. Najwięcej zdjęć robię swym dzieciom oraz jakieś tam wycieczkowe focenie. Po analizie wyszło mi iż 2/3 fotek robiłem przy górnej granicy kita, czyli w okolicach 40-50mm. Dlatego zacząłem szukać stałki o takiej ogniskowej. Ucieszyło mnie iż Canon właśnie wydał nowy obiektyw tak popularnego C50/1.8 II. Mowa oczywiscie o C50/1.8STM. To będzie mój pierwszy zakup. Chcę mieć stałkę o takiem ogniskowej, stosunkowo jasną.
Do tego chcę czegoś co będzie dość uniwersalne, by kita odstawić w kąt. Tak, wiem, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wiem, że to zawsze kompromisy... Ale liczę iż pomożecie mi coś wybrać. Skoro muszę budżet określić, to byłbym przeszczęśliwy gdyby to było 1000-1200zl. Ale wiem, że za taką kwotę kupię jedynie najtańsze ultrazoomy Canona / Tamrona czy Sigmy. Te po 500-700zl tak bardzo odradzane na forach i tak chwalone przez niedzielnych fociarzy :D Ale jestem skłonny wydać do 2000zl jeśli to będzie uzasadniony wydatek. Choć zdają sobie sprawę iż to i tak niewiele. Może mnie kobita z domu nie wywali :]
Tak na 90% zdecydowany jestem na Canona 50/1.8 STM - 500zł

Tak przeglądając oferty tańszych obiektywów biorę pod uwagę:
- Tamron AF 18-200 f/3,5-6,3 XRDiIILD Aspherical IF Macro - 650zl
- Canon EF 75-300 mm f/4-5,6 III - 850zl
- Sigma AF 70-300/4-5,6 DG Macro - 700zl

Z kolei jeśli mamy narazić się żonie, to w grę wchodzą:
- Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS STM - 1250zl
- Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM - 1200zl