PDA

Zobacz pełną wersję : Katalogowanie / przechowywanie / archiwizacja



norbertg
23-07-2015, 22:53
Mam chyba nietypowe pytanie albo bardzo typowe ale nie potrafię znaleźć na nie odpowiedzi.
Pytanie brzmi: jak katalogować / jak katalogujecie zdjęcia?
Zdjęcia robię od kilku lat większość to pliki JPG ostatnio RAW, zrobiło się tego dużo i zacząłem mieć problemy w poruszaniu się pośród tych wszystkich zdjęć.
Chodzi mi o wszelkie pomysły - programy jakich używacie, drzewko katalogowe itp.

Będę wdzięczny za wszelkie porady i pomysły.

PS. używam linuxa ale programy z windowsa też mogą być do wykorzystania
PSS. nie jestem profesjonalistą więc niektórych zdjęć nie mogę / nie warto przyporządkowywać do wydarzenia, czasami łatwiej do osoby (a co jeśli osób jest więcej niż jedna(?)).

becekpl
23-07-2015, 23:03
zewnetrzny dysk i podziel na daty/imprezy/eventy
ja tak robie

Aras
24-07-2015, 11:48
Nie używam żadnych programów do katalogowania. Zwykły eksplorator windows mi wystarcza. Zdjęcia mam na zewnętrznych dyskach w folderach których nazwa zaczyna się od daty RRRR_MM_DD i dalej ewentualnie nazwa miejsca, osoby lub eventu

daris
24-07-2015, 13:56
Serwer synology ( 2 dyski w raidzie ) daty + nazwy. Bez dodatkowych programów.

Bangi
24-07-2015, 14:42
Ja to robię tak.
Jest folder główny (albo dysk) ZDJĘCIA, w tym są foldery ze zdjęciami z konkretnego wypadu (sesji - choć u mnie to wielkie słowo), które opisuję tak:
data + jakieś słowa precyzujące
tak, by potem odszukać po dacie albo tych słowach
przykładowa nazwa folderu
"2015.07.24 Jasiek park Jordana"
albo
"2014.09.20 Nato Days"
i w zasadzie tyle.
Prowadzę dwa główne katalogi - jeden to SAMOLOTY a drugi RESZTA.
Tym sposobem w każdym z głównych katalogów mogę szybko odnaleźć co mnie interesuje lub posortować sobie exploratorem datami.

Co do backup-u to staram się regularnie kopiować na drugi dysk wewnętrzny całą zawartość tych katalogów + na dysk zewnętrzny.

Dla mnie to najwygodniejszy system.

5pirit
24-07-2015, 15:34