Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw "portretowy" z najlepszym autofocusem?



denree
05-06-2015, 16:12
planuje kupic jakis "potretowy" obiektyw pod canon'a 7d. chcialbym uzywac go na koncertach gdzie jest bardzo malo swiatla. zalezaloby mi na tym by w takich kiepskich warunkach oswietleniowych autofokus trafial jak najlepiej i jak najszybciej to mozliwe. ma byc jak najjasniej i nie przekraczac 100mm. mysle o sigmie(nowej/starej)/canonie 50 1.4, canonie 50 1.8 stm, canonie 85 1.8 oraz canonie 100 2.0. ktore z tych szkiel bedzie mialo najszybszy i najcelniejszy af? a moze jest jakis inny obiektyw, ktory powinienem wybrac?

r_m
05-06-2015, 18:17
Mało światła -> długie czasy, długie czasy bez stabilizacji -> możliwość poruszenia tym większa, im dłuższa ogniskowa, różnica miedzy "50" i "100" to (teoretycznie) różnica między 1/80 i 1/160, to tak dla formalności.
Canon 50 /1.4 raczej nie jest powszechnie chwalony za sprawność AF.
W stopce widzę 50/1.8, ta ogniskowa Ci odpowiada tylko jego celność nie bardzo, czy jednak ma być dłuższy?

becekpl
05-06-2015, 18:27
portretowy do koncertów
hm,jakbyś nie wiedział to masz już taki obiektyw
ta stopka to dla lansu czy pracujesz w sklepie?

denree
05-06-2015, 18:45
stopka nie jest dla lansu ale tak jak podejzewa r_m brak powtarzalnosci oraz predkosc autofocusa w tej canonowskiej 50'ce jest baaardzo slaba. dla tego chcialbym go wymienic na cos lepszego.
zdaje sobie sprawe z szybszych czasow niezbednych do nieporuszenia w przypadku 100mm ale wlasnie takie 1/160 to czesto minimalny czas by cyknac dynamicznie poruszajaca sie osobe. dla tego 100mm to dla mnie gorna granica.

salas
05-06-2015, 19:40
odrzuć 50tki bo są wolne i niepewne.
85 vs 100 co wezmiesz to wezmiesz

Tom77
05-06-2015, 20:51
stopka nie jest dla lansu ale tak jak podejzewa r_m brak powtarzalnosci oraz predkosc autofocusa w tej canonowskiej 50'ce jest baaardzo slaba. dla tego chcialbym go wymienic na cos lepszego.
zdaje sobie sprawe z szybszych czasow niezbednych do nieporuszenia w przypadku 100mm ale wlasnie takie 1/160 to czesto minimalny czas by cyknac dynamicznie poruszajaca sie osobe. dla tego 100mm to dla mnie gorna granica.

Sigma 50 1,4 lub Canon 85 1,8

italy
05-06-2015, 21:25
. ma byc jak najjasniej i nie przekraczac 100mm.
Zeiss Otus 85 mm f/1,4 - masz wszystko co chcesz :) Tylko że to manual .:oops:

Tom77
05-06-2015, 21:29
Zeiss Otus 85 mm f/1,4 - masz wszystko co chcesz :)

Poza AF i ceną z kosmosu :)

denree
05-06-2015, 22:02
dzieki za odzew.
niestety na razie klawy zeiss'ik odpada. wiadomo... choc co to za porazka - przegrac np. z canonem 85mm 1.8 :)
troche zastanawiam sie jeszcze nad sigma 85mm 1.4. to troche ponad moj budzet (wiec pewnie odpuszcze) ale jeszcze doczytam czy jej af nie robi czasem jakiejs miazgi z konkurentow (bo obrazek to pewnie tak) w tandemie z body canona. robi? :)
po waszych postach sklanialbym sie ku canonowi 85mm 1.8 choc pierwotnie sadzielem, ze wskazecie go jako tego z najgorszym af z moich typow (tak mi wyszlo z tego co wyczytalem)... jako, ze uzywam tez sigmy 30mm 1.4 (ma najlepszy af z moich szkiel w takich warunkach) to chyba wolalbym zrobic wieksza roznice w ogniskowych i siegnac po 85 wlasnie.
wiecie jak af takiego canona 85mm 1.8 bedzie sie spisywal w porownaniu do tego z sigmy 30mm 1.4?

salas
05-06-2015, 22:09
lepiej, bedzie szybszy i pewniejszy.
miałem pod 60d i sprawował się bardzo dobrze, dawał sobie radę z bardzo szybkim psem ;)

Ernest_DLRS
06-06-2015, 01:24
Pod cropa, węższy portretowy, to jak dla mnie tylko 50/1.4 - 1.2 się nadaje. Szczególnie do pomieszczeń. Oczywiście, możesz podpiąć i 135L, ale zrobisz co najwyżej główki. 24mm i 50mm to taki substytut pełnoklatkowych 35 i 85mm, czyli zestaw standardowy.

A tak swoją drogą, patrząc po Twojej stopce, to masz 30/1.4 i 50/1.8, co w sumie już daje radę. Ogranicza Cię to jakoś mocno?

dreamstorm
06-06-2015, 02:42
Na koncerty w słabym świetle tylko USM Canona. W dobrym świetle różnicy między Sigmą a Canonem możesz nawet nie zauważyć. Im ciemniej tym większa różnica. Sigma 85 przy kiepskich warunkach dopiero mi odżyła na 5d mk 3, na starszych aparatach było trochę gorzej.
C100 f2 jeśli ogniskowa Ci odpowiada to jest to genialne szkiełko. Polecam. AF bardzo dobry. Za tę kasę (ok 1200 za używkę) jest rewelka.Jak wolisz coś krótszego to C85 też jest b.dobrym wyborem.

andymis
06-06-2015, 15:21
Obawiam się, że jednak 85mm czy 100mm do koncertów w słabym świetle, w zestawieniu z APS-C będą zbyt długie, będą problemy z ostrością. Ja raczej wybrałbym 50mm 1.4, wtedy można bliżej podejść i mieć większą pewność ostrego uchwycenia. Dla szerokiego ujęcia też łatwiej będzie odsunąć się 10m zamiast 30.... Ale najlepiej spróbować z 85 lub 100, może ktoś pożyczy i wspólnie się z Tobą wybierze, to przekonasz się na własnych "nogach" i pewności rąk snajpera :)

denree
06-06-2015, 16:05
A tak swoją drogą, patrząc po Twojej stopce, to masz 30/1.4 i 50/1.8, co w sumie już daje radę. Ogranicza Cię to jakoś mocno?

no niestety czasem jest tak ciemno albo muzycy ruszaja sie tak szybko w tym swietle, ze moja 50 _w ogole_ nie moze ustawic ostrosci... nied a sie zrobic zadnego zdjecia. dla tego gotow bylbym tez na wymiane na taka sama ogniskowa ale ze sprawniejszym autofocusem.



Dla szerokiego ujęcia też łatwiej będzie odsunąć się 10m zamiast 30.... Ale najlepiej spróbować z 85 lub 100, może ktoś pożyczy i wspólnie się z Tobą wybierze, to przekonasz się na własnych "nogach" i pewności rąk snajpera :)

nie zamierzam cyknac calego koncertu tym jednym obiektywem. potrzebuje go do kilku zblizen najdalej odsunietych muzykow czy jakis detali. uzywam tez czasem 70-200 wiec wiem co bedzie oznaczala ta dluzsza ogniskowa. niestety czasem jest tak ciemno, ze ten 1 z kawalkiem ev moze wiele wniesc. nie mam niestety mozliwosci pozyczenia takiech obiektywow ale masz racje takie empiryczne sprawdzenie byloby najfajniejszym wyjsciem :)

idac za waszymi radami postawie na canona 85mm 1.8. dzieki wszystkim za rady. na koniec jeszcze ostatnie pytanie... jako, ze roznica w cenie miedzy nowym, a uzywanym egzemplarzem nie jest oszalamiajaca (ok 250pln) to czy warto kupic nowke i wybierac w sklepie sposrod kilku sztuk? czy moze to pancerny i powtarzalny jakosciowo produkt i lepiej zatrzymac w kieszeni roznice?

Ernest_DLRS
06-06-2015, 20:19
OK, w takim razie zaopatrz się w wersję 1.4 - co prawda pod cropa to chyba wersja Canon'owska będzie lepiej działała (Sigma ładniej rysuje, ale z cropami różnie działa)... Albo potestuj 85/1.8, choć do klubów to wydaje mi się będzie za ciasno...

Tom77
06-06-2015, 23:32
no niestety czasem jest tak ciemno albo muzycy ruszaja sie tak szybko w tym swietle, ze moja 50 _w ogole_ nie moze ustawic ostrosci... nied a sie zrobic zadnego zdjecia. dla tego gotow bylbym tez na wymiane na taka sama ogniskowa ale ze sprawniejszym autofocusem.



nie zamierzam cyknac calego koncertu tym jednym obiektywem. potrzebuje go do kilku zblizen najdalej odsunietych muzykow czy jakis detali. uzywam tez czasem 70-200 wiec wiem co bedzie oznaczala ta dluzsza ogniskowa. niestety czasem jest tak ciemno, ze ten 1 z kawalkiem ev moze wiele wniesc. nie mam niestety mozliwosci pozyczenia takiech obiektywow ale masz racje takie empiryczne sprawdzenie byloby najfajniejszym wyjsciem :)

idac za waszymi radami postawie na canona 85mm 1.8. dzieki wszystkim za rady. na koniec jeszcze ostatnie pytanie... jako, ze roznica w cenie miedzy nowym, a uzywanym egzemplarzem nie jest oszalamiajaca (ok 250pln) to czy warto kupic nowke i wybierac w sklepie sposrod kilku sztuk? czy moze to pancerny i powtarzalny jakosciowo produkt i lepiej zatrzymac w kieszeni roznice?

250zl to niewiele jak za różnicę między używanym i nowym obiektywem. Tak, musisz wybierać, canon jest tak samo niepowtarzalny jak obiektywy innych producentów

mkamelg
06-06-2015, 23:33
planuje kupic jakis "potretowy" obiektyw pod canon'a 7d. chcialbym uzywac go na koncertach gdzie jest bardzo malo swiatla. zalezaloby mi na tym by w takich kiepskich warunkach oswietleniowych autofokus trafial jak najlepiej i jak najszybciej to mozliwe. ma byc jak najjasniej i nie przekraczac 100mm. mysle o sigmie(nowej/starej)/canonie 50 1.4, canonie 50 1.8 stm, canonie 85 1.8 oraz canonie 100 2.0. ktore z tych szkiel bedzie mialo najszybszy i najcelniejszy af? a moze jest jakis inny obiektyw, ktory powinienem wybrac?

Taka jest hierarchia:



85/1.8
100/2
70-200/X

These are all very fast. The two primes might be a touch faster than the zoom, but they are all in the range of being too fast to differentiate.


Having owned all of the 50 1.8, 1.8 II, and 1.4, I can say the 1.4 is much better in the focus department... but none of them match the 85 1.8 for speed or sharpness.

Źródło: lens with very fast autofocus speed -- Canon EF and EF-S Lenses in photography-on-the.net forums (http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=975302&page=1)

Lektura uzupełniająca: Choosing Lenses for Live Music Photography (http://www.ishootshows.com/2008/07/16/choosing-lenses-for-concert-photography/)