Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Adobe Premiere – od zera do bohatera

  1. #1
    Początki nałogu PREMIUM member Awatar Studio Huśtawka
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    443

    Domyślnie Adobe Premiere – od zera do bohatera


    Wychodzimy na przeciw Waszym oczekiwanikm i zapraszamy na warsztaty poświęcone pracy w środowisku Adobe, a konkretnie w programie Premiere, który służy do edycji wideo.

    Waszym prowadzącym będzie Jerzy Drozda Jr.

    Podczas warsztatów wykorzystamy:

    Adobe Premiere

    Adobe Media Encoder

    Dodatkowo w miarę zainteresowania wykorzystamy także:

    Adobe Audition

    Adobe After Effects

    Adobe Speedgrade



    HARMONOGRAM: 


    WPROWADZENIE DO MONTAŻU FILMOWEGO:

    - montaż jako sztuka opowiadania historii

    - dlaczego montaż często wydaje się "przezroczysty"?

    - montaż to więcej niż suma części

    - budowanie sensów przez zderzanie kontrplanów

    - podstawowe zasady: oś montażowa

    WPROWADZENIE DO CYFROWEJ OBRÓBKI OBRAZU:

    - rewolucja cyfrowa i DSLR

    - narodziny prawdziwie autorskiego niezależnego kina

    - pojedynczy użytkownik jako autor całości procesu od koncepcji po dystrybucję

    - od taśmy filmowej do obrazu cyfrowego - różnice i konsekwencje

    - klatkaż, rozdzielczość, proporcje obrazu i piksela, kompresja

    - interlaced/progressive

    WPROWADZENIE DO PREMIERE:

    Higiena pracy: organizacja danych na dysku.
    Kilka rzeczy, które należy zrobić zanim się zacznie.
    Interface: zarządzanie panelami i ukryte sztuczki z tym związane.
    Podstawowy workflow: źródło, monitor źródła, timeline, monitor wyjścia.
    Sekwencje, zagnieżdżanie, master efekty oraz efekty globalne.

    ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

    Dobór ćwiczeń oraz ich kierunek uzależniony będzie od zainteresowania kursantów danym zagadnieniem. Poniżej klasyczne propozycje:

    SLIDESHOW

    Co można zrobić przy pomocy samych zdjęć?
    Import zdjęć: kontrola czasu trwania i wielkości.
    Umieszczanie i prosta edycja zdjęć na timelinie.
    Etapy pracy montażysty: selekcja / układka / kosmetyka.
    Dissolve, fade in/out i inne automaty.
    Przejścia Video Transitions i ich nieoczywiste zastosowania.
    Animacja klatek kluczowych i najlepsze praktyki ich stosowania.

    TRAILER FILMOWY

    Zadanie polegające na zmontowaniu zwiastuna filmowego na podstawie wybranego przez prowadzącego filmu, zmieniając przy tym gatunek filmu przykładowo z romansu w dreszczowiec.

    Zadanie to to świetna okazja do wyrobienia dobrych nawyków w Adobe Premiere oraz zidentyfikowania nawyków pozostałych z innych pakietów i odnalezienia ich odpowiedników w nowym oprogramowaniu. Dodatkowo zaprezentowane zostaną wszystkie narzędzia oferowane przez Adobe Premiere oraz najlepsze praktyki ich stosowania.

    W tym między innymi:

    - wyznaczanie IN/OUT points

    - wiązanie/rozłączanie dźwięku synchronicznego z obrazem

    - split edit - osobne sklejki dla obrazu i dźwięku

    - clip volume/track volume

    - praca z Audio Mixerem

    - zasady masteringu

    - nadawanie ścieżkom efektów dźwiękowych

    - stosowanie flashy i wyciemnień do przecinania setki

    - stosowanie przebitek do przykrycia cięć

    - użycie ujęć "odrzuconych"

    - dźwięk tła zapewniający kontynuację

    - zaawansowane narzędzia edycyjne: Trim, Slip/Slide, Rate Stretch

    - manipulacja czasem: Speed/Duration, Time Warp

    PRACA Z DŹWIĘKIEM

    Podstawy pracy z dźwiękiem:

    - peak, normalizacja, kompresja

    - czyszczenie, usuwanie drobnych zgrzytów

    - odszumianie, wzbogacanie

    - zaawansowane filtry dźwiękowe

    Na życzenie również wstęp do zaawansowanej pracy z dźwiękiem w Adobe Audition

    MONTAŻ WIELOKAMEROWY

    - techniki montażu "na żywo": synchroniczny obraz z kilku kamer

    - synchronizacja źródeł na ścieżkach z dźwiękiem

    - edycja na żywo obrazu z wielu kamer

    - precyzyjne poprawki w montażu narzędziem SLIP

    TYPOGRAFIA W FILMIE

    Wprowadzenie do narzędzia Titler Premiere.
    Podstawowe zasady typografii filmowej.
    Przygotowanie plansz czołowych/końcowych.
    Przygotowanie animowanej listy płac.
    Przygotowanie tłumaczenia/subtitles.
    Integracja z Adobe Photoshop i Adobe AfterEffects

    KOREKTA I GRADACJA KOLORÓW

    Wprowadzenie w temat manipulacji kolorem wewnątrz Adobe Premiere:

    - podstawy korekty koloru w celu ujednolicenia ujęć

    - kreatywna manipulacja kolorem nadająca charakter całości

    - najszybsze praktyki oraz sztuczki ułatwiające pracę

    - selektywna zmiana barw w materiale filmowym

    Na życzenie uczestników wprowadzenie do zaawansowanej manipulacji kolorem - w tym Adobe Speedgrade.

    PRAKTYKI EKSPERTÓW

    Segment dla zaawansowanych montażystów zdradzający tajniki pracy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem pracy z Adobe Premiere:

    - niejawne możliwości ustawień interfejsu

    - praca z “kanapką”, czyli sortowanie ujęć i błyskawiczny montaż

    - ukryty tryb pracy Storyboard, jako metoda wstępnego błyskawicznego montażu

    - peryferia wzmagające wydajność pracy

    - rekonfiguracja Adobe Premiere do własnego sposobu pracy

    - tworzenie “gotowców” do wielokrotnego wykorzystania

    - dynamiczne generowanie animowanych ikon i napisów

    EKSPORT FILMU: 
ADOBE MEDIA ENCODER

    Eksportowanie do popularnych formatów i na popularne nośniki: internet, DVD, BluRay
Korzystanie z presetów. 
Różnica między kontenerem a kodekiem. Optymalizacja eksportu pod kątem wielkości/jakości pliku.

    NA ŻYCZENIE UCZESTNIKÓW WPROWADZENIE DO AFTER EFFECTS:

    Czym jest compositing?
    Prezentacja przykładów.
    Integracja Adobe Premiere z After Effects.
    Interfejs użytkownika.
    Import źródeł.
    Tworzenie nowej kompozycji.
    Idea pracy na warstwach.
    Animowanie podstawowych właściwości.
    Zarządzanie klatkami kluczowymi.
    Używanie szablonów animacji.


    Bio

    Jerzy Drozda Jr, urodzony w Olsztynie w 1982 roku. Od 6-go roku życia programuje oraz interesuje się szeroko pojętymi zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem obrazu. Pracę zawodową rozpoczął jako niezależny ekspert, konsultant i projektant informatycznych rozwiązań technologicznch w wieku lat 15-tu. Z wykształcenia muzyk (Olsztyńska Filharmonia im. Fryderyka Chopina) oraz specjalista do spraw multimediów i IT (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych). W 2004 roku w ramach pracy dyplomowej współtworzył autorską czysto softwareową metodę trójwymiarowej rejestracji ruchu (motion capture) na użytek filmu oraz projektowania gier. Podobna technologia została opracowana i z sukcesem wprowadzona na rynek dopiero w 2010 roku pod nazwą Microsoft Kinect. Ściśle współpracuje z ważnymi graczami na rynku filmowym zarówno w kraju jak i za granicą. Obecnie na stanowisku dyrektora technicznego oraz kierownika działu badań i rozwoju w studio Human Ark. Ekspert i Ambasador firmy Adobe, dla której przygotował wiele autorskich rozwiązań. Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe na świecie.

    Portfolio:

    DEMO REEL

    Data : 26-27.11.2015

    Czas trwania: 9-18

    Miejsce: Studio Huśtawka – ul. Jana Kazimierza 35/37 lok. 327, 01-248 Warszawa

    Prowadzący: Jerzy Drozda Jr

    Koszt: 3150 zł brutto

    PROMUJEMY DUETY: Jeśli zapiszesz się w tym samym czasie z drugą osobą, każda/y z Was otrzyma rabat w wysokości 10% (promocje się nie łączą).

    Zapisy oraz opłata poprzez formularz zgłoszeniowy na dole strony wydarzenia w linku poniżej. Po wysłaniu formularza dostaną Państwo maila zwrotnego z danymi do opłaty (w przypadku braku odpowiedzi, proszę sprawdzić folder "spam").

    Potwierdzeniem uczestnictwa oraz gwarancją miejsca na warsztacie jest wniesienie opłaty. W przypadku nieopłacenia całości, w celu rezerwacji miejsca wymagana jest bezzwrotna zaliczka wpłacona na konto bankowe w wysokości 50 % ceny warsztatu. Płatność należy uregulować w terminie do 3 dni roboczych od wysłania zgłoszenia.

    ADOBE PREMIERE - OD ZERA DO BOHATERA | Studio Huś›tawka

    W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu:

    mail: tomek@studiohustawka.pl

    tel.: 533 339 949


  2. #2
    Początki nałogu PREMIUM member Awatar Studio Huśtawka
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    443

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    nowa cena 2500 zł brutto zapraszamy

  3. #3

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Równie dobrze mogło być to: 40.ooo.

    Z tą ceną to przegięcie bo za tyle to AP można kupić....
    To moja osobista opinia i nie trzeba się z nią zgadzać....
    Ostatnio edytowane przez Lutek ; 09-11-2015 o 19:16
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 049

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Co zrobic wiedza kosztuje. Na szczescie jest internet. Niestety (patrzac na to co sie dzieje) w niedalekiej przyszlosci, kazdy zaawansowany tutorial bedzie platny.

  5. #5

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Cytat Zamieszczone przez zdebik Zobacz posta
    Co zrobic wiedza kosztuje. Na szczescie jest internet. Niestety (patrzac na to co sie dzieje) w niedalekiej przyszlosci, kazdy zaawansowany tutorial bedzie platny.
    Oczywiście, ze wiedza kosztuje i nikt nie chce tego za darmo ale istnieją pewne granice przyzwoitości. Może znajdzie się kilka osób, które zapłacą 2500 i odpiszą to od podatku....ale istnieją setki takich, którzy używają AP do celów rodzinnych czy hobbystycznych i zapłaciliby 5000 za taki kurs ale 2500 to dla nich kosmos. Polska to kraj gdzie 90% ludzi zarabia na poziomie 2000 złotych....
    Więc zejdźcie na ziemię....
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 049

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Jesli nie stac kogos na kupno tego programu, to po co mu kurs za 2500zl?

    Jesli natomiast ktos na tym zarabia, to nie widze problemu.

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    20

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Tylko, że ten kurs nie jest dla osób, które robią sobie filmiki rodzinne. Byłem kilkukrotnie w Huśtawce i z czystym sumieniem mogę polecić warsztaty w tym miejscu.

  8. #8

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Cytat Zamieszczone przez dj_tomek Zobacz posta
    Tylko, że ten kurs nie jest dla osób, które robią sobie filmiki rodzinne. Byłem kilkukrotnie w Huśtawce i z czystym sumieniem mogę polecić warsztaty w tym miejscu.
    Tylko, że ktoś kto zajmuje się ty profesjonalnie nie będzie zaprzątał sobie głowy kursami ogłaszanymi internetowo przez przypadkowych ogłoszeniodawców bo internecie sporo tego jest....
    I jeszcze jedno pytanie...... czy ktoś kto robi "filmiki" rodzinne to gorszy jest?
    Ostatnio edytowane przez Lutek ; 09-11-2015 o 20:09
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

  9. #9
    Początki nałogu PREMIUM member Awatar Studio Huśtawka
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    443

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    Warsztaty są dla każdego.
    Proponuję się zaznajomić z cenami sprzętu do filmowania: czy kilka tysięcy za średniej jakości statyw do filmowania to nie przesada ? - przecież to tylko trochę metalu.
    A 2000-3000 tys za nagranie i zmontowanie kilkunastominutowego wideo, to nie przesada?
    A nawet 4000 zl za AP, który jest sprzedawany w milionach, to nie przesada?
    Przykładów można mnożyć, lepiej się odnosić do takich z branży. Tutaj taką kwotę można zarobić w jeden dzień.
    Tak więc to ja proponuję zejść na ziemię i nie oczekiwać wiedzy przed 2 dni za przeciętną jednodniową stawkę (500 zł NETTO) asystenta kamery przy bardzo przeciętnej produkcji. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Studio Huśtawka ; 09-11-2015 o 20:14

  10. #10

    Domyślnie Odp: Adobe Premiere – od zera do bohatera

    No właśnie..... niech ktoś zejdzie na ziemię.....
    Lutek
    EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •