Co do filmów w ciemnościach, nie powinno być chyba źle.
Pojedynczy pixel na matrycy tej kamery powinien mieć większy rozmiar od pojedynczego pixela na matrycy Canona 5DmkIII. Mimo że matryca jest dużo mniejsza to ma rozdzielczość fullHD, a matryca w 5DMkIII ma rozdzielczość max. 5760 x 3840, co dałoby w Blackmagic pixele o rozmiarach jakiś 120% pixeli z 5DmkIII. W uproszeniu...
Ale trzeba tu poczekać na testy.
A jeszcze co do obiektywów, to jest kilka opcji dla tego Blackmagic:
1) systemowe obiektywy micro43 - podpięte 14mm da ekwiwalent kąta widzenia około 40mm na FF, wykorzystujemy zalety "aktywnego bagnetu"
2) adapter + obiektywy 4/3 (tak samo, z 14mm ekwiwalent 40mm), wykorzystujemy zalety "aktywnego bagnetu"
3) adapter + obiektywy dowolnego systemu (tak samo, z 14mm ekwiwalent 40mm), tu niestety pełny manual, ale jak napisano na stronach Blackmagic
"Using an MFT lens adapter you can mount almost any professional lens" okraszając te stwierdzenie zdjęciem tego maleństwa z podpiętym wielkim filmowym Fujinonem
4) Metabones Speed Booster + obiektywy Canon EF (w efekcie mamy 1EV jaśniej niż podpinając ten sam obiektyw pod body FF) - tu specyficznie, przykładowo przypinając przez Metabones Canona 50mm f/1.4 oprócz cropa dojdzie x0,71 od Metabones i dostaniemy ekwiwalent kąta widzenia około 105mm i światło f/1, a jakość jak na rozdzielczość jakiś 2Mpix (rozdzielczość matrycy FullHD) będzie ok, i tak samo korzystamy z zalet "aktywnego bagnetu"
o samym Metabones jest tu parę słów na Dpreview:
First Impressions: Metabones Speed Booster: Digital Photography Review