Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 104

Wątek: #03 Zarządzanie barwą

  1. #51
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    3miasto
    Posty
    568

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mjastrzebski Zobacz posta
    ....Wybieram jako docelowa przestrzen Labu ...
    ... (rozumiem za tak ma byc, zdjecie jest przekonwertowane do przestrzeni LABu??)
    ...Zanosze do LABu prosze o bez korekcji oczywiscie...
    .... odbitka z LABu wyglada ...
    ... niedoskonalosc LAB-u, a ...
    .... profil LABu jest osadzony w pliku......
    ... przestrzenia docelowa LABu, to warosci sa juz przkonwerotwane pod LAB.

    Marcin
    No więc - o ile dobrze zrozumiałem wykład: istnieje przestrzeń LAB tylko przez przypadek zbliżona nazwą do tego jak u nas się określa miejsca robienia odbitek?
    Czy wobec tego podobieństwo nie generuje błędów typu jak w cytowanym poście - bo ja próbując sie przebić przez post - nie byłem do końcac pewnym co ma kolega na myśli pisząc LAB.
    Może - dobrze byłoby umówić się co do pisowni która zdecydowanie oddzieliłaby LAB od LABu?....
    I przy okazji pytanie: PS operuje schematami "Ustawienia koloru" typu: "Uniwersalne ustawienia koloru w Europie", takie same tylko z 2; dla USA czy "Ustawienia dla Internetu w Europie" bądź "Ustawienia do wyświetlania na ekranie"
    Nie bardzo wiem do czego mogą być dedykowane poszczególne z nich - czy którys z kolegów ma wypracowane wybory poszczególnych schematów - do specyficznych rodzajów prac?
    Inaczej - kto wie do czego one (te schematy) są....z tłumaczeniem "na nasze" :-)

  2. #52

    Domyślnie Laptop nie ładuje profilu

    Witam!

    Mam następujący problem:

    laptop hp pavilion (grafika GeForce 8400M GS), po skalibrowaniu kalibratorem eye-one display 2 (w trybie easy) wyglada ok, tzn nie jest niebiesko , profil sie pieknie ladnie laduje, po restarcie systemu, profil ładuje się na chwilę a później znika :/ Nie wiem co z tym fantem zrobić zapomniałam jeszcze dodać, że system operacyjny to vista home premium.

    Przed kupnem kalibratora bawilam sie w zmiane kolorow na karcie graficznej i wtedy wszystko sie ladowalo poprawnie.

    POMOCY !!!

  3. #53
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Mam pytanie dotyczące ponownej/ponownych kalibracji monitora bo zaleca się ją powtarzać regularnie. Mam eye-one display 2 i EIZO S1932, monitor poraz pierwszy kalibrował mi znajomy a ja nie mogłem przy tym być... czy ponowna kalibracja przebiega dokładnie tak samo jak pierwsza ze wszystkimi dokonanymi szczegółowymi ustawieniami, czy jednak po rozpoczęciu ponownej kalibracji program wykorzystuje istniejące już ustawienia (profil) i dokonuje niektórych ustawień automatycznie?

    Pozdr.

  4. #54
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    28

    Domyślnie

    Mam pytanie..

    Jaki jest sens stosowania AdobeRGB w fotografii "domowej", skoro:

    a) żadne medium, na którym prezentujemy nasze prace (99% monitorów i wydruk) nie pokazują palety barw szerszej niż sRGB, a na wydruku jest ona nawet o wiele węższa.

    b) (wynikające z a) nie możemy obrobić kolorów w AdobeRGB nie widząc ich, bo najczęściej nasz monitor nie wyświetla tak szerokiego gamutu.

  5. #55
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Stosujesz AdobeRGB do *obróbki* (czyli przeliczenia są w szerszym gamucie!) a do wyświetlania stosujesz swój profil monitora. Tak ja to rozumiem - jeśli przeliczasz coś w 16 bitach i zaokrąglasz do 8 bitów to dostaniesz dokładniejsze i lepsze wyniki niżbyś robił tylko w 8 bitach, prawda?
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  6. #56
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    stwierdzenie a jest błędne, dlatego z b niewiele wynika.
    Przestrzenie większości drukarek wykraczają poza przestrzeń sRGB (a nawet poza AdobeRGB) - nawet pomimo tego, że ich objętość jest mniejsza. Jeśli więc pracujemy w sRGB tym samym przycinamy sobie potencjalną paletę, którą moglibyśmy z nich uzyskać. Rzecz ma znaczenie tym większe, im bardziej zależy nam na b. mocno nasyconych barwach oraz im lepszą mamy drukarkę. W przypadku np. Epsona 3800 nawet Adobe RGB ogranicza możliwości sprzętu i tak naprawdę wypadałoby stosować gargatuiczną przestrzeń ProPhoto.

    Oczywiście - jeśli korzystamy wyłącznie z urządzeń wyjściowych o stosunkowo niewielkim gamucie i nie potrzebujemy kwadratowych jaj w kwestii wysyconych barw, możemy sobie powyższe rozważania podarować i zostać przy stosunkowo bezpiecznej sRGB.

  7. #57
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2008
    Wiek
    58
    Posty
    119

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawid_ Zobacz posta
    Mam pytanie..

    Jaki jest sens stosowania AdobeRGB w fotografii "domowej", skoro:

    a) żadne medium, na którym prezentujemy nasze prace (99% monitorów i wydruk) nie pokazują palety barw szerszej niż sRGB, a na wydruku jest ona nawet o wiele węższa.

    b) (wynikające z a) nie możemy obrobić kolorów w AdobeRGB nie widząc ich, bo najczęściej nasz monitor nie wyświetla tak szerokiego gamutu.
    Proponuję zapoznac się z wykresem przestrzeni kolorów.

    Poza tym, przy przekształcaniu profilu Adobe RGB do sRGB następuje zamiana barwy na najblizszą do profilu węższego, a nie jej liniowe ucięcie.
    Aparaty Canon (np 450d ) posiadają profil Adobe RGB.To można sprawdzić i ustawić w menu aparatu.
    Monitory część posiada taki profil barwny AdobeRGB lub taki profil mozna im "wgrać" z reguły bezproblemowo go obsłgują ,a tylko nie mają profilu dostępnego z dysku komputerowego- producent obnizył koszty.

    Drukarki np Kolorowe urządzenia wielofunkcyjne takie jak moja HP Officejet C5300 - ma profil barwny AdobeRGB.

    To oznacz, że w warunkach domowych od wykonania fotografii (aparat) poprzez obróbkę (monitor) do wydruku mozna śmialo pracować w jednym profilu przestrzeni barwnych Adobe RGB - i wcale nie musi to byc sprzęt specjalistyczny dla grafików.

    Nawet jeśli aparat robi Adobe RGB, a Ty go przekształcasz i "widzisz" tylko sRGB to oddanie kolorów jest lepsze i bardziej wierne - nieliniowo zamiana barwy.

    Ważne jest to, że jak oddajesz do labu, aby przeksztalcić obraz w profil przestrzeni barwnej danego labu.
    Profesjonaliści publikują go na swoich stronach www lub po zapytaniu dostaniesz go e-mailem.
    Jeśli nie masz takiego profilu ZAWSZE przekształć fotografie w sRGB - wydruk będzie najbliższy temu co widzisz na swoim ekranie monitora.
    Porada praktyczna - zdjęcia oddawaj do labu rano - świeża chemia pod koniec dnia bywa różnie.
    Dobre efekty daje korzystanie z wpełni zautomatyzowanych labów tzw kioski - chemia regeneruje się automatycznie - więc i kolorystyka jest dość stabilna.:-D
    Canon EOS KissX2(450D) i kilka drobiazgów :razz:

  8. #58
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    28

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mamut9 Zobacz posta
    Proponuję zapoznac się z wykresem przestrzeni kolorów [..] Monitory część posiada taki profil barwny AdobeRGB lub taki profil mozna im "wgrać" z reguły bezproblemowo go obsłgują ,a tylko nie mają profilu dostępnego z dysku komputerowego- producent obnizył koszty
    Mało który monitor wyświetla AdobeRGB. Najczęściej dobrze jest, jak ma pełne sRGB. Pobierzcie sobie proszę (z linku poniżej) odbitki testowe i oglądnijcie na swoich monitorach. Plik AdobeRGB jest wyraźnie bledszy, bo część barw wykracza poza zakres obsługiwany przez monitor.

    Według tego źródła:
    http://www.phototrip.pl/porady/profile/profile.html
    przestrzeń kolorów labu (np. frontier) jest węższa niż sRGB.

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawid_ Zobacz posta
    Mało który monitor wyświetla AdobeRGB. Najczęściej dobrze jest, jak ma pełne sRGB. Pobierzcie sobie proszę (z linku poniżej) odbitki testowe i oglądnijcie na swoich monitorach. Plik AdobeRGB jest wyraźnie bledszy, bo część barw wykracza poza zakres obsługiwany przez monitor.
    Mylisz pojęcia - plik z adobergb jest bladszy wtedy, gdy masz źle skonfigurowany komputer, albo oglądasz go w programie nie obsłującym profili. Szerokość profilu nie ma wpływu na kolory "przeciętne" i na pierwszy rzut oka nie zobaczy się różnicy między adobergb i srgb - o ile będą poprawnie wyświetlone.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #60
    Dopiero zaczyna Awatar _Doman_
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Poznań
    Posty
    20

    Domyślnie

    Cofne sie troche do samego poczatku watku, gdzie napisano:

    "... Z naszych doświadczeń z Canonem Pixma ip5000 i papierami Ilford’a wynika, że warto zrobić profil "custom"... "

    Mam drukarke PIXMA iP4000, ale sterowniki sa prawdopodobnie zblizone. Czy autor tego stwierdzenia (Janusz Body) mial na mysli zrobienie nowej pozycji w zakladce Profile sterownika drukarki (czyli tak w zasadzie nowymi ustawieniami druku), czy tez nowego profilu ICC, ktory to z kolei dodaje sie w zakladce Zarzadzanie kolorami we Wlasciwosciach drukarki?
    Canon 40D / Tamron 17-50mm / Canon 55-250mm IS / Canon 50mm f1.8

Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •