Za to bardzo sensowne jest pisanie o tym, że osoba szukająca taniej lampy studyjnej za 340 zł będzie kupować dodatkowo sterownik systemowy do tej lampy za 195 zł
BTW - jeśli zamierzasz cokolwiek z sensem napisać to doradź w temacie wątku pytającemu odpowiadając na zadane pytania...
Ostatnio edytowane przez candar ; 25-11-2018 o 18:09
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
A co sądzicie o takiej lampie? https://allegro.pl/lampa-blyskowa-st...B&gclsrc=aw.ds
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Candar zdecyduje się na tę która polecales w poprzednich postach.
https://afe.pl/lampa-studyjna-steine...00ws-2952.html
Tak i nie. Postaw w przeciętnym pokoju z niskim sufitem 300Ws i spróbuj zrobić zdjęcia przy małej wartości przysłony.
Czasem nie przeskoczymy braku możliwości obniżenia mocy, oprócz zakładania szarych filtrów (a wtedy AF zaczyna mieć problemy).
Robiąc zdjęcia amatorsko, domowo, dla przyjemności, nie ma żadnego problemu z podniesieniem czułości, zmieniając ISO100 na ISO400 mamy taki efekt, jakbyśmy zamiast lampy 100Ws użyli 400Ws. Jednak używając modyfikatorów mocno tłumiących światło (co tu nie będzie miało miejsca, bo np. nie radzę zakładać 70cm słoneczka z plastrem), faktycznie może brakować mocy. Jednak "apetyt rośnie w miarę jedzenia", więc pewnie nie skończy się na jednej lampie, a wtedy przyjdzie pora na mocniejszą, ta zostanie jako doświetlenie, kontra itp, a do tych celów mocy nie powinno zabraknąć.
Na zdjęciu obudowy jest przycisk z symbolem fotoceli, więc jak najbardziej ma, i działa.
(linki do mocniejszych)
Jak wyżej, 300Ws w małym pokoju może być za silna.
Miałem kontakt z wcześniejsza wersją, bez zdalnego sterowania - o ile dobrze pamiętam, jak się nagrzała, ładowała się wolniej, i dzięki temu "wymuszała" chłodzenie.
Powiedziałbym "można", dla wygody, a nie "trzeba". Można kupić firmowy, z możliwością zdalnego sterowania mocą lampy, ale można też zwykły, prosty, dający tylko sygnał wyzwolenia, za 50zł: http://fsfoto.pl/product_info.php/in...stem-Plus.html
Przy takich cenach ryzykowanie zaplątania się w kabel uważam za nie mające sensu. Tym bardziej, że proponujesz dokupienie kabla "z dużym jackiem", (strzelam - ok. 30zł?), a ta lampa ma gniazdo wyzwalania "mały jack" w kretyńskim (zależnie od gustu) miejscu, od dołu. W kretyńskim, bo odbiornik wyzwalacza radiowego trzeba było wieszać na statywie (wersja lamp "bez plusa", bez wbudowanego odbiornika). Włożenie tam przejściówki duży-mały spowoduje, że całość będzie bardzo podatna na wypadanie, a po kilku szarpnięciach kontakt w gnieździe będzie przypadkowy.
"MZ całkiem bez sensu"
Lampa ma fotocelę, jednak nie znam 1200d, nie wiem, czy lampa wbudowana może pracować jako manualna- jeśli nie, i będzie dawać przedbłysk pomiarowy, to nie nadaje się do wyzwolenia studyjnych (mających fotocele reagującą na pierwszy błysk, jak w większości lamp studyjnych).
@Pezet85 - jeśli dalej myślisz o tej lampie, sprawdź dokładnie która to wersja, czy "plus" z wbudowanym odbiornikiem radiowym, czy wcześniejsza, bez radia (wyzwalanie tylko błyskiem, albo kablem lub radiem włączonym "od zewnątrz" do gniazdka lampy).
Kupowanie używanych sprzętów to zawsze ryzyko. Z lampami jest tak, że przy intensywnej pracy najbardziej dostają w kość elementy odpowiedzialne za ładowanie po błysku (których nie widać, i nie wiadomo, w jakim są stanie), i palnik - jeśli jest czysty, bez nalotów, nie powinno być z nim problemów.
Co do używanych lamp z chłodzeniem - jeśli jest tylko chłodzenie, bez układów zabezpieczających (są takie lampy), to przy intensywnej pracy mimo chłodzenia może pójść dymek z lampy, a elementy mogą być w stanie agonalnym pomimo idealnego stanu zewnętrznego (i stanu palnika).
Jednak nie skreślałbym używanych. Zdarzają się "podotacyjne" zestawy, kupione "na działalność" i sprzedawane natychmiast gdy to jest możliwe, które z powodu innego profilu lub braku klientów nie były mocno używane. Jednak ryzyko jest zawsze, i warto o nim pamiętać.
--- Kolejny post ---
"Uwaga, w lampie przy zamianie mocy na niższą, należy użyć przycisku test(uwolnienie nadmiaru mocy) aby uzyskać mniejszą żądaną moc"
Upierdliwe. Przy każdym pokręceniu gałką musisz nacisnąć przycisk "test", czyli błysnąć wszystkim po oczach, żeby po tym błysku lampa naładowała się do tego poziomu, na jaki zmieniłeś moc. Przeciętne lampy mają rozładowanie wewnętrzne (np. obniżasz moc 1 1 do 1/4, przez chwilę miga kontrolka ładowania i lampa jest gotowa do błysku z nowo ustawioną mocą), słabsze - mają automatyczne rozładowanie błyskiem (zmniejszasz moc a lampa "sama z siebie" robi błysk, po którym ładuje się do nowo ustawionej mocy, nie musisz o niczym pamiętać).
Rozładowanie błyskiem jest upierdliwe, a tym bardziej, im więcej masz lamp na fotocelach, np. jedna na radiu, dwie na fotocelach: zmniejszasz moc tej na radiu - robi błysk, a za nią te dwie pozostałe, zmniejszasz moc drugiej - błyska, a za nią trzecia, zmniejszasz w trzeciej - błyska, a za nią druga.
"Płynna regulacja 1-1/16"
Większość lamp ma regulację do 1/32, może się okazać, że ta 1/16 to będzie za dużo.
Gwarancja to 12 miesięcy, niektóre lampy mają 24 miesiące.
@candar - jakie zabezpieczenia przed przegrzaniem ma ta lampa? Bo w opisie nie zauważyłem żadnej wzmianki na ten temat, więc pewnie nie ma żadnych, jak to się ma do "wady" tej VT-100 (która zwiększa odstęp między błyskami gdy się zagrzeje)?
--- Kolejny post ---
Prawie się zgadzam. Prawie, bo wiele razy musiałem kupować wtyczki i lutować na nowo dla znajomych, którzy używali ich w studio. O kabel można łatwo zahaczyć, pół biedy, jak się wyciągnie z lampy, pół biedy jak się urwie wtyczka. Problemy się zaczynają, jak przy okazji się uszkodzi gniazdo w lampie, albo jak statyw z lampą poleci na glebę (obydwa przypadki przerobione).
Kabel jako "backup" - jak najbardziej, choć teraz chyba wszyscy których znam przeszli na wyzwalacze radiowe, zdublowane, aby w razie awarii jednej sztuki nie było problemów z pracą. Tylko mówię o zawodowcach, amator ma inne wymagania niezawodnościowe - albo wydaje więcej, niż kolega zaplanował.
Ostatnio edytowane przez r_m ; 25-11-2018 o 21:07
u mnie w aparacie jak wejde w opcje lampy błyskowej to mam:
nastawy lampy wbudowanej:
-tryb synchro
-korekta ekspozycji
-pomiar E-ttl II
oraz nastawy lampy zewnętrznej, które nie są aktualnie dostępne.
Oczywiście masz rację, że "zapis " należy użyć przycisku test(uwolnienie nadmiaru mocy) aby uzyskać mniejszą żądaną moc" jest dość dziwny i bieganie za każdym razem do lampy celem obniżenia mocy faktycznie będzie da lampie czas na "ochłonięcie" podobny do tej, która zwiększa odstęp między błyskami gdy się zagrzeje. Dlatego zawsze bardziej polecam te z chłodzeniem (tez jedna mi się spaliła).
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Jeśli możesz zmienić "E-ttl II" na "M", to będziesz mógł wyzwalać lampy studyjne z fotocelą błyskiem lampy z aparatu. Tylko ten błysk najczęściej też będzie widoczny na zdjęciu, co nie zawsze jest pożądane.
--- Kolejny post ---
Albo coś wyleciało podczas edycji, albo nie zrozumiałem skrótu myślowego :/
To nie zapis o ręcznym wyzwalaniu jest dziwny, to konstrukcja lampy jest prymitywnie prosta i przedpotopowa
Te VT100 jak się zagrzeją to nie ładują się z pełną szybkością, po prostu nie da się za szybko błyskać. A jak lampa z wentylatorem nie ma zabezpieczeń, to mimo uspokajającego szumu wentylatorka z lampy może polecieć dymek (też przerabiane, zadymiła CY-400K).
No właśnie ta opcja jest niedostępna, podświetlona jest na szaro bez opcji wejścia w tą funkcję
Czyli nie ma opcji wyzwalania przez fotocele?
Widizalem jeszcze gdzieś jedna opcje. Lampa dokładana do aparatu była podłączana do statywu i wyzwalana radiowo i była jako powiedzmy studyjna.
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez Pezet85 ; 25-11-2018 o 22:28