Wszystkie na pełnej dziurze?
Rozmywa ładnie. Nie widzę aberracji wzdłużnych, których nie cierpię, a potrafią zapaskudzić obrazek w dużo droższych szkłach.
Wszystkie na pełnej dziurze?
Rozmywa ładnie. Nie widzę aberracji wzdłużnych, których nie cierpię, a potrafią zapaskudzić obrazek w dużo droższych szkłach.
Co ciekawe, układ optyczny tego obiektywu jest przedmiotem patentu. Można poczytać jakie cele przyświecały projektantom i jak je osiągnęli.
https://www4.j-platpat.inpit.go.jp/c...1AC9245F1DCF89
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 27-11-2018 o 14:30
Fakt, nie da się tego zrobić dobrze.
https://www.canonnews.com/Canon-Pate...n-ef-m-32mm-14
Na tej stronie jest streszczenie. A po prawej opisane jak wyszukać oryginał u Japończyków.
W sumie to wygląda że opatentowali bokeh ???? Ciekawe.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
dobry bokeh barzo waznie, korzystny dla podobania sie zdjec duzo, soczewki specjalnie ulazone patent zrobic bardzo trzeba.
sorki za autotranslator, japonski u mnie veri bad, umiec nie bardzo sobie radzic
w kazdym razie zwal jak zwal, fotki to ladne robi. i zachowanie na pelnej czy lekko przymknietej dziurze ma inne niz 50 STM czy zwlaszcza 50/1.4, mikrokontrast spada lekko miedzy f/1.8 a f/1.4 (na f/1.8 jest zyleta tak czy siak), nie ma stopniowego upadku ponizej f/2.2 (STM) czy f/2.0 (1.4). o bokehu jeszcze troche za malo wiem, wiec opinia nie jest definitywna, ale ma duzo mniej charakteru niz 50/1.4 (charakter mozna rozumiec pozytywnie i negatywnie). blizej temu do 50 STM, chociaz w odroznieniu od tegoz nie jest bablowaty...
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner