I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Może o to Mu chodzi, o jasne stwierdzenie że ostrość z 6d2 chowa się do ostrości A7rII. No cóż, tak właśnie jest i nie ma w tym tajemnicy ani winy statywu :P
Dzięki za RAWa.
1.
Zwiększona liczba pikseli matrycy (tutaj z 16Mix do 26Mix) powinna głównie powodować nie że na zdjęciu kontur obrazu jest "jeszcze ostrzejszy że oczy bolą" tylko że widać więcej mniejszych szczegółów i są one ostre/rozróżnialne.
2.
Drgania aparatu na statywie (spowodowane ruchem lustra, migawki, silnikiem AF) startują razem z początkiem zdjęcia.
Twoje to ogniskowa 800 mm więc teoretycznie dopiero czas około 1/800 mógłby "nie odgrywać roli"
Przy dzisiejszych rozdzielczościach to i tak za mało/długo.
3.
Ponieważ czasem robię duże powiększenia więc jestem "uczulony" na ostrość/rozmycie zdjęć.
To była dobra rada i prosty sposób byś sprawdził swój sprzęt szczególnie że używasz długie ogniskowe.
Ale tylko rada, około 10 minut, nic więcej.
Rób jak uważasz
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 11-08-2017 o 14:25
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
2. na statywie 1/800s?! Ty mówisz poważnie?
Ba. Za chwilę dowiemy się jeszcze (i ponownie) na jakim statywie.
Chyba mówi poważnie, a na pewno z matematycznego punktu widzeniaMając sony mógłbyś drukować na A4 wyraźne zdjęcia kleszczy jakie są na tych zwierzakach, takie zoom-makro
Najlepiej jak będziesz wrzucał zdjęcia, to samo się obroni, eleganckie było np. te z 5DII które nie ma podobno AF (?) ciekawe co nie ?. Dyskusja ta do niczego nie doprowadzi, tych co nie chcą nie przekonasz, że to jest fajny zestaw, bo wolą czytać internetowe wypociny na tematy EV i czego tam jeszcze. Ludzi którzy pewnie w lesie nigdy nie byli i zginęli by od ukąszenia komara zaraz po wyjściu z samochodu
Na zdjęciach każdy będzie widział co chce widzieć. Masz wiedzę o zwierzakach, możliwości, robisz to co chcesz i jak chcesz, przedstawiłeś zalety jasno i wyraźnie.
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Drgania zawsze będą, tu jp ma rację, tyle, że problem nie polega na wykrywaniu drgań, tylko ustaleniu, czy te drgania wpływają na zdjęcie.
Tak czy inaczej, statyw w lesie stoi na glebie. Dobrze by było nosić ze sobą płytę betonową tak ze 200 kg dla stabilności, i worek piasku powiesić na statywie. Fizyka bowiem uczy, że tak naprawdę drgania można pokonać tylko masą.![]()
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.