Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Moje przemyślenia o EF 70-210/3,5-4,5 USM

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie Moje przemyślenia o EF 70-210/3,5-4,5 USM

    witam,
    postanowiłem napisać swoją opinię o tym szkle, ponieważ liczba zasypujących mnie PW z pytaniami o ten obiektyw przekroczyła pewną krytyczną ilość...

    sprawy techniczne
    Producent Canon
    Model EF 70-210 mm f/3.5-4.5 USM
    Stan: nie produkowany (pierwozów 70-200/4)
    Światłosiła f/3,5 do 100mm
    f/4 do ok. 185
    f/4,5 ok. 185-210
    Typ obiektywu Teleobiektyw zoom
    Ogniskowa 70 - 210 mm (nie mylić z 70-210/4)
    Światłosiła f/3.5 - 4.5
    Pole widzenia 34.3 - 11.8* (dla 35mm)
    Ostrość od 1.2 m
    Maksymalne powiększenie 1:5,88
    Minimalna przysłona 22-29
    Liczba listków na przysłonie 8
    Mechanizm autofokusa AF USM (ostrzenie tylną grupą soczewek - tj. pierścień ostrości jest bliżej korpusu niż pierścień ognikowej)
    Konstrukcja 14 elementów / 10 grup
    Rozmiar filtra 58 mm (nieruchomy)
    Tryb Makro Nie
    Dostępne mocowania Canon
    Wymiary 73 x 121.5 mm
    Waga 550 g
    Cena (używany) ok. 700zł
    Dodatkowe informacje Premiera: czerwiec 1990
    Wysuwa się podczas zmiany ogniskowej: tak
    Wysuwa się podczas zmiany odległości ostrzenia: nie
    Kręci mocowaniem filtra podczas zmiany ogniskowej: nie
    Kręci mocowaniem filtra podczas zmiany odległości ostrzenia: nie

    Specyfikacja na stronie producenta: http://www.canon.com/camera-museum/c...35~45_usm.html

    subiektywny opis zastosowania: (zastrżeżenie: używam tego szkła głównie na ogniskowej 135mm) reporterka, podróże, krajobrazy

    subiektywna ocena wad i zalet
    zalety:
    -porządne wykonanie (żadnych luzów! - to jest ta sama seria co 20-35/3,5-4,5 28-135 28-105 100-300 itd.)
    -USM i FTM (celny i szybki)
    -mały w porównaniu do 70-200L
    -lekki w porównaniu do 70-200L
    -tańszy (w cenie 75-300 a przebija je jakością)
    -nie najgorsza jasność
    -dobra jakoś obrazu od f/4 (choć przymknięcie pomaga)
    -nie zauważyłem śladu abberacji chromatycznej
    -ani sferycznej


    wady:
    -poduszka na 210 (delikatna, ale mnie bardzo denerwuje dystorsja szkła)
    -winietowanie na na dłuższej ogniskowej (choć znośne)
    -wysuwa się (i to sporo)
    -ta sama osłona co 85/1,8 100/2 100-300/4,5-5,6 i jej pieruńskie mocowanie
    -strasznie długa minimalna odległość ostrzenia (czasami nie mogę wyostrzyć na coś pod nogami i za krótka do portretów w domu)
    -zmienne światło (f/4,5 zaczyna się trochę przez 200mm)
    -brak IS sprawia, że to szkło tylko do zdjęć w dobrym świetle (a niektórzy o tym zapominają)

    przykładowe zdjęcia w pełnej rozdzielczości z 5D wyostrzane: http://picasaweb.google.com/airheadPL/Test702103545#
    Ostatnio edytowane przez airhead ; 15-02-2010 o 22:30
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Radom
    Wiek
    44
    Posty
    22

    Domyślnie

    Mam ten obiektyw pod 400D i aberracja chromatyczna jest dość duża, gdy obiektyw skierujemy w dół, wysuwa się tubus, za to winiety brak na cropie Może mam jakiś walnięty egzemplarz, że tak bardzo aberruje? Mimo wszystko bardzo dobre szkło.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartkjs Zobacz posta
    Mam ten obiektyw pod 400D i aberracja chromatyczna jest dość duża,
    za to winiety brak na cropie
    dobrze, że dodałeś - ja mam taki dziwny aparat, z którym wszystkie szkła są ostre, ale za to winieta potrafi wkurzyć
    gdy obiektyw skierujemy w dół, wysuwa się tubus,
    rzeczywiście - przed małą modyfikacją taśmą izolacyjną też tak miałem
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  4. #4
    Bywalec Awatar justanimage
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Radom City
    Posty
    237

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    Światłosiła f/3,5 do 100mm
    f/4 do ok. 185
    Dziwne, bo w moim egzemplarzu f/4 jest do 135mm, a od 135mm idzie f/4,5
    600D + Tokina 19-35 + T28-75 + C50 1.4 + C70-210

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    dobrze, że dodałeś - ja mam taki dziwny aparat, z którym wszystkie szkła są ostre, ale za to winieta potrafi wkurzyć
    rzeczywiście - przed małą modyfikacją taśmą izolacyjną też tak miałem
    400D ma rozdzielczość odpowiadającą środkowi kadru FF o rozdzielczości 25MPix -to w sumie tłumaczyłoby oba wnioski? Air, Ty masz 5D Mk I, on ma małą gęstość pikseli... może tu jest coś na rzeczy?
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  6. #6
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    46
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Miałem go krótko, ale dodam kilka swoich spostrzeżeń:

    Zalety
    - dobra ostrość
    - jakość obrazu na podobnym poziomie w całym zakresie ogniskowych
    - kompaktowe wymiary i masa, świetne szkło turystyczne "do zabrania na wszelki wypadek"
    - Porządny AF z USM, na poziomie 28-105 USM i podobnych
    - rozmiar filtra 58 mm (plus dla użytkowników, którzy nie mają jeszcze na stanie całej szafy szkieł)

    Wady
    - kolor i kontrast: da się żyć, ale od 70-200/4 L USM wyraźnie odstaje, przy kiepskim świetle widać to już dość mocno
    - zmienne światło: z tym też się da żyć ale jeśli ktoś się przyzwyczai do zoomów stałoświetlnych to nieco denerwuje
    - wysuwający się tubus: obecnie znalezienie egzemplarza który odwrócony do dołu nie wyjeżdża niemalże graniczy z cudem
    - obiektyw-ssak: podobnie jak 28-105/3,5-4,5 USM, 24-85/3,5-4,5 USM i inne tego typu konstrukcje zasysa paprochy na potęgę

    Podsumowanie
    - w swojej grupie cenowej jest bezkonkurencyjny (może poza EF 100-300/5.6 L, który jest bardzo trudny do zdobycie), świetna propozycja dla osób poszukujących taniego teleobiektywu na początek lub dyżurnego tele na wszelkiej maści wyprawy i długie piesze wycieczki
    - wbrew temu co twierdzą handlarze z Allegro wyraźnie odstaje od dwa razy droższego (używka) 70-200/4 L USM
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    400D ma rozdzielczość odpowiadającą środkowi kadru FF o rozdzielczości 25MPix -to w sumie tłumaczyłoby oba wnioski? Air, Ty masz 5D Mk I, on ma małą gęstość pikseli... może tu jest coś na rzeczy?
    zdRAWki
    tak, dokładnie o tym mówię
    Cytat Zamieszczone przez justanimage Zobacz posta
    Dziwne, bo w moim egzemplarzu f/4 jest do 135mm, a od 135mm idzie f/4,5
    no widzisz, a u mnie nie: !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Wady
    - kolor i kontrast: da się żyć, ale od 70-200/4 L USM wyraźnie odstaje, przy kiepskim świetle widać to już dość mocno
    mógłbyś to rozwinąć?
    mówisz o pracy pod światło czy nie tylko?
    sam zauważyłem, że w porównaniu do 50/1,4 daje bardziej fioletowe zdjęcia.. ale nie jakieś mniej kontrastowe
    - wysuwający się tubus: obecnie znalezienie egzemplarza który odwrócony do dołu nie wyjeżdża niemalże graniczy z cudem
    kiedyś będę musiał napisać tu tutorial "jak wykorzystać czarną taśmę klejącą do wysuwającego się obiektywu"
    Ostatnio edytowane przez airhead ; 16-02-2010 o 13:22 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Radom
    Wiek
    44
    Posty
    22

    Domyślnie

    Sprawdzałem u siebie światłosiłę i na podstawie danych exif: f4 od 95mm, f4.5 od 140mm.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    ...nie zauważyłem śladu abberacji chromatycznej...
    Na niektórych zdjęciach z mojego egzemplarza jest widoczna, choć jej intensywność praktycznie nie przeszkadza. Osobiście nigdy nie spotkałem się z opinią aby ten obiektyw był całkowicie pozbawiony tej wady a przeczytałem o nim niemało.
    EOS + Speedlite

  10. #10
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    46
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    mógłbyś to rozwinąć?
    mówisz o pracy pod światło czy nie tylko?
    sam zauważyłem, że w porównaniu do 50/1,4 daje bardziej fioletowe zdjęcia.. ale nie jakieś mniej kontrastowe
    Miałem to szkło przez kilka tygodni, późną jesienią 2007 roku i nie miałem jak sprawdzić pracy pod światło, bo takowego wówczas nie było :-)
    Co do szczegółów: 70-200/4 L, który też wówczas posiadałem nawet przy jesiennej ponurej ciemnicy dawał przyjemne kolorki, ładnie różnicując np pomarańcze od brązów. Obrazki z 70-210/3,5-4,5 tak ja napisałeś szły lekko w fioletowawą szarość. Wyraźna też, jak dla mnie, byłą różnica w nasyceniu kolorów, a słabszy kontrast był tego pochodną.

    Nie znaczy to oczywiście, co podkreślam, że EF 70-210/3,5-4,5 USM jest słaby i daje sprane kolorki na poziomie tanich plastikowych tele-zoomów. Niemniej stanowczo się nie zgadzam ze stwierdzeniem że w jakości obrazka nie ustępuje eLce do której go porównywałem. Również AF, choć bardzo dobry, jest odczuwalnie wolniejszy.

    P.S.
    Testowałem na 40D
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •