Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

  1. #1

    Domyślnie Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Witam

    Czy ktos uzywał filtrów połówkowych podczas kręcenia filmów ? Czy preferujecie dodanie filtra w programie do obróbki ?
    Szukam jakiegos filmu na YT pokazujacych działanie takich filtrów ale nie umiem trafic na cos co obrazuje to zagadnienie.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Cytat Zamieszczone przez trollskyy Zobacz posta
    Czy ktos uzywał filtrów połówkowych podczas kręcenia filmów ? Czy preferujecie dodanie filtra w programie do obróbki ?
    Szukam jakiegos filmu na YT pokazujacych działanie takich filtrów ale nie umiem trafic na cos co obrazuje to zagadnienie.
    W jakich filmach? Chyba tylko i wyłącznie na nieruchomych krajobrazowych/timelapsach. Na wszystkich innych - przy ruchu kamery, poruszających się obiektach jest to widoczne i wygląda to źle.
    Lepiej doświetlać scenę lampami/blendą i/lub wykorzystywać na maksa rozpiętość tonalną matrycy np. jakimś flat Picture Style'm - polecam Cine Style - i w postprocessie sobie wszystko dowolnie podkręcać.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Czy ja wiem czy to wygląda źle? Top Gear często stosuje filtry w swoich zdjęciach w plenerze, wtedy gdy chcą efektownie pokazać auto jadące przez krajobraz. I wygląda to dobrze moim zdaniem.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Czy ja wiem czy to wygląda źle? Top Gear często stosuje filtry w swoich zdjęciach w plenerze, wtedy gdy chcą efektownie pokazać auto jadące przez krajobraz. I wygląda to dobrze moim zdaniem.
    Zaznaczyłem to wyraźnie (choć w skrócie). Jeżeli kamera jest nieruchomo, obiekt poruszający się w kadrze jest całkowicie w przezroczystej części filtra lub całkowicie w tej "efektowej", lub kamera porusza się w taki sposób, że przejście w filtrze porusza się dokładnie po krawędzi krajobrazu (zrobienie tego idealnie jest praktycznie awykonalne i nie widziałem tego zrobionego dobrze), to istotnie, jest to akceptowalne dla mnie.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Tak więc nawet tacy profesjonaliści jak Top Gear nie unikają ruchów kamery zdradzających użycie szarej czy błękitnej połówki. Stąd wiem, że filtr był w użyciu. Nie zmienia to faktu, że ujęcia mi się podobają i nie uważam tego za wpadkę czy mankament. Obraz jest ruchomy, widać to przez chwileczkę. To nie jest fotografia którą można sobie oglądać do woli dokładnie i analizować po kawałku. Dodatkowo grono osób, które to zauważy i powiąże z użyciem filtra i niedokładnością ruchu kamery jest tak nieliczne, że moim zdaniem nie ma się czym przejmować.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    nawet tacy profesjonaliści jak Top Gear nie unikają ruchów kamery zdradzających użycie szarej czy błękitnej połówki
    Paaaanie... z całym szacunkiem dla ekipy Top Gear, ale specjalistami to oni są od samochodów i robienia telewizyjnego show w swoim stylu. Tam chodzi o co innego.
    Produkcja w Top Gear, to zupełnie inny charakter kręcenia - "telewizyjny", a nie "filmowy". Nie bawią się w stabilizację kamery typu steadycam, tylko głębia ostrości od 1 m do nieskończoności, sztuczna winieta i jazda. A czasem nawet jest i tak, że mają tą połówkę założoną, a i tak światła wypalone i/lub cienie czarne. Trudno takie filmy brać za wzór techniki, czy art'u w video, bo się zwyczajnie do tego nie nadają. Tam ma być widać, co jeździ, jak jeździ i dlaczego jeździ. I widać. A się nie wysilają, bo robią masowo, a większość niewybrednych filmowo widzów i tak łyknie, bo po prostu lubią ten serial/samochody/prezenterów, więc produkcja tnie budżet i nakłady pracy do minimum. O pracy w telewizji trochę wiem i to nie z "drzwi otwartych".
    Profesjonalnie filmowo, to tak to powinno wyglądać: http://www.youtube.com/watch?v=DpbWhm17Xyw

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Dodatkowo grono osób, które to zauważy i powiąże z użyciem filtra i niedokładnością ruchu kamery jest tak nieliczne, że moim zdaniem nie ma się czym przejmować.
    Ale w tym gronie widzów, które ogląda mój film i to zauważy, jestem ja i to wystarczy. Doczekaliśmy czasów, kiedy nawet lustrzanki posiadają dużą rozpiętość tonalną, która przy umiejętnej produkcji i postprodukcji jest co najmniej wystarczająca w większości przypadków. A jak już niebo ma być białe, to lepiej żeby było białe, niż sztucznie zjechane do szarej plamy, która gradientem przechodzi w białą plamę zaraz nad horyzontem, albo broń Boże jeździ w górę i w dół po ziemi od ruchów kamery.
    Ostatnio edytowane przez zaitsev ; 30-11-2012 o 03:44

  7. #7

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Filmy które robie to w wiekszosci statyczne kadry poniewaz jestem aktorem , rezyserem i montażystą w jednym dlatego takie filtry wydają mi sie fajnym rozwiazaniem. kupiłem szary i pomaranczowy 77mm. Jak dojdą to będe eksperymentował. Podejrzewam ze czeka mnie duzo nauki bo przesiadam sie z małej kamery sony cx160 na canona 650D.

  8. #8

    Domyślnie Odp: Filtry nakrecane na obiektywy a filmowanie

    Cytat Zamieszczone przez trollskyy Zobacz posta
    Witam

    Czy ktos uzywał filtrów połówkowych podczas kręcenia filmów ?
    Tu masz przykład użycia filtra połówkowego Sunset Grad- Tajemnice Kniei odc.14 "sarna-płowa piękność" - YouTube od 0:32min na zapowiedzi. Pozostałe ujęcia filtrowane w postprodukcji- ciężko się biega za sarenkami z naklejonym lasotaśmą na obiektyw filterkiem
    Czasami używamy filtrów przy statycznych ujęciach przytrzymując czy naklejając przed obiektywem. Na tyle rzadko, że nie potrzebujemy holderów.
    Canon 5D II, 17-40 f/4 L, 24-105 f/4 L, 70-200 f/4.0 L
    http://podrozemotocyklowe.wordpress.com/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •