Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    29

    Domyślnie Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Witam wszystkich forumowiczów Canon – Board


    Chcę kupić sobie jakąś mocniejszą lampę. Zastosowanie to głównie plenery ale również, sesje we wnętrzach ja i zdjęcia samych wnętrz. Ważna jest dla mnie kwestia zasilania tzn. możliwość zasilania lampy z akumulatora lub innego źródła.

    Dużo czytałam na ten temat i moja uwaga skupiła się na dwóch firmach Quantuum/Quadralite oraz Jinbei.

    I tu pojawił się pierwszy dylemat. Która firma jest lepsza. Z tego co wiem Quantuum/Quadralite to polska firma działająca od 2007 roku natomiast Jinbei to firma chińska z 20 letnim doświadczeniem.

    Czy ktoś z Was miał doświadczenie z produktami tych firm? – jakieś opinie porównania? Wiem że obydwie marki mają swoje własne udane i cenione produkty. Ale chciałabym też usłyszeć Waszą opinię.

    I teraz najważniejsze.
    Przyszykowałam sobie listę produktów którymi jestem zainteresowana i liczę bardzo na Waszą pomoc w podjęciu decyzji.

    Mój budżet to 3,5 tysiąca złoty

    1. Na samym początku zainteresowana byłam lampą Quatnmuum /Quadralite Dp-600 z zewnętrznym akumulatorem.
    Dużo czytałam o tej lampie opisywanej przeważnie na wielki plus. Są to;
    a) regulacja mocy błysku do 1/32 ( czy to jednak odrobinę nie za mało)
    b) światło modelujące o mocy 150W

    To co mnie troszkę odstraszyło od lampy i co można według mnie uznać za minus to:
    a) krótki czas błysku 1/1500s (przy 1/32 mocy, t=0.5) – dla mnie to jednak trochę za mało

    Cena lampy z zasilaczem zewnętrznym to ok. 1400zł


    2. Pogrzebałam trochę na stronie firmy Quantuum/Quadralite i znalazłam lampę Quadralite Atlas 600 która jest znacznie droższa ale i lepsza. Do plusów zaliczam:
    a) wbudowany odbiornik systemu radiowego sterowania Quadralite Navigator X.
    b) szeroka regulacja mocy błysku w przedziale 8 stopni przysłony w 25 krokach (od 1/1 do 1/256) co 1/3 stopnia EV.
    c) niezwykle krótkie czasy trwania błysku sięgające nawet 1/10000s (t0.1, przy 1/256 mocy).
    d) błysk stroboskopowy (Multi) do 100 błyskółw, 100Hz
    e) synchronizacja z krótkimi czasami migawki (HSS) do 1/8000s, na pierwszą lub drugą kurtynę migawki
    f) liczba przewodnia 86

    Do słabszych cech lampy mogę zaliczyć tylko jedynie słabe światło modelujące LED o mocy 10W

    Cena to ok. 2350zł

    3. Następnie znalazłam coś podobnego jak lampa Quantuum/Quadralite Atlas 6 ale marki Jinbei. Jest to lampa Jinbei Hd 600 II

    Do plusów tej lampy zaliczam:
    a) w zestawie 16 kanałowy wyzwalacz TRS V 2.4 GHz
    b) wbudowany odbiornik radiowy lampy
    c) regulacja: 1/128 ~ 1/1 (w 22 krokach)
    d) czas błysku: 1/15 000 sekundy
    f) liczba przewodnia 80
    g) HSS 1/8000s

    Wady tej lampy to:
    a) słabsze światło modelujące LED o mocy 5W
    b) lampa posiada również dodatkowy tryb pracy z krótkimi czasami otwarcia migawki – HSS (aby z niego skorzystać konieczne jest jednak zastosowanie kompletu wyzwalaczy innego, niż TRS znajdujący się w zestawie, np. 622 YongNuo).

    4. Na koniec to co najbardziej mnie zainteresowało. Zestaw Jinbei Discovery II 1200W
    Do zalet lampy zaliczyć można:
    a) duża moc 1200W
    b) liczba przewodnia 108
    c) może pracować także w trybie HSS, pod warunkiem użycia wyzwalacza, który obsługuje ten tryb (np. Yongnuo 622). W takim przypadku możliwa jest synchronizacja do 1/8000s.
    d) wbudowany odbiornik radiowy a do zestawu dołączony jest dedykowany czterokanałowy wyzwalacz radiowy TRS
    e) możliwość podpięcia do akumulatora 2 głowic błyskowych i rozłożenie mocy na 800W i 400W (gniazda zasilania A i B). W takim przypadku moc 1200 Ws zostanie rozdysponowana na obie głowice w stosunku 2:1 (kanał A-800Ws, kanał B-400Ws)

    Do minusów można chyba zaliczyć:
    a) regulacja: 1/16 ~ 1/1 (5 stopni przysłony z krokiem 1/10)
    Nie rozumiem też tego wyrażenia w opisie produktu na stronie producenta. Będę bardzo wdzięczna za wyjaśnienie tego „Czas błysku: od 1/800 do 1/1200s” – dla mnie to jakoś dziwne określenie.
    Druga sprawa. Obawiam się że lampa będzie zbyt mocna i zbyt jasna w niektórych sytuacjach a jej mały zakres regulacji może utrudnić zmniejszenie mocy błysku.
    Rozwiązaniem tego może być podpięcie dwóch głowic i rozłożenie całej mocy na 800W i 400W

    Będę Wszystkim bardzo wdzięczna za pomoc i wsparcie.
    Liczę też bardzo na Waszą wyrozumiałość i jeśli popełniłam jakąś gafę lub wykazałam się brakiem wiedzy to przepraszam

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    273

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    W nawiązaniu do Twojego poprzedniego tematu odpowiem tak: wszystko zależy od tego jaki to ma być rodzaj fotografii. To pytanie jest najważniejsze i bez niego trudno będzie o dobrą odpowiedź.

    Jeżeli miałbym odpowiedzieć ogólnie.

    1) Moc lampy jest istotna i dobiera się ją do stylu zdjęc, modyfikatorów (softboxów, BD itp) oraz warunków studyjnych/plenerowych. Jeżeli zatem robisz beauty na przysłownie ok. 8-10 i bd z gridem w sporym studiu to 1200ws będzie ok. Jak ma to być portet na 2.8 przy sofboxie to zapomnij. Dalej pkt. 7.
    2) Regulacja mocy jest bardzo ważna bo dzięki niej mocna lampa staje się bardziej uniwersalna.
    3) Odbiornik to niekoniecznie duży plus. Ja np. używam Yongnuo 622 C II i nigdy mnie nie zawiodły. Podłączam je nawet do mojej Jinbei MSN V mimo, że ta ma wbudowany odbiornik. Robię tak, gdyż ten system nigdy nie zawodzi.
    4) HSS się przydaję.
    5)Światło modelujące zazwyczaj jest proporcjonalne do regulacji mocy, ale! są lampy umożliwiające niezależne sterowanie tym światłem i to jest fajne.
    6) Zamiast kupować lampy studyjne przeznaczone w plener moim zdaniem lepiej kupić normalną pełnoprawną lampę np. Jinbei MSN V. W plenerze możesz użyć lampy błyskowej np. yongnuo 600ex, która po podłączeniu ze wspomnianymi yongnuo 622 będzie działać bezprzewodowo. Do tego flasha dokup sobie mocowanie oraz softbox czy bd i będzie bardzo ok na plener. Plusem będzie MOBILNOŚĆ i przy dobrym doborze modyfikatora super efekt. Minusem brak stałego światła modelującego, ale czy ono się przydaje w plenerze - jakoś nie mogę sobie wyobrazić.
    7) Z mocą nie możesz przesadzić!!! Nie słuchaj znawców teoretyków jakich pełno na forach, którzy nigdy lampy nie mieli. Jak przesadzisz z mocą to może się zdarzyć, że nie zrobisz zdjęcia na przysłonie np. 2.8. Wtedy się przydaje duża regulacja. Nawet jak ktoś Ci powie, że możesz skrócić czas naświetlania w body to i tak będzie bez znaczenia, bo będziesz oślepiać ludzi.


    Mój typ lampy studyjnej, którą sam po bojach wybrałem: Jinbei MSN V 800Ws a z dodatków to np okta szybki montaż (przyda się w plener) 110-150, beauty dish 70-80, statyw do lampy np. st 420, a do speedlighta np. 806 air + jakieś blendy itp.
    Ostatnio edytowane przez Janeek ; 30-10-2016 o 00:44

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    29

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Witam ponownie "Janeek"

    Bardzo dziękuje Ci za podpowiedź co do światła modelującego w plenerze. Faktycznie nie jest chyba ono tak istotne.

    Wielkie dzięki również za wskazanie lampy Jinbei MSN V 800Ws - bardzo ciekawa opcja.
    Jenak muszę pogrążyć jeszcze temat Jinbei Discovery II 1200

    Tak więc głównie będę robić zdjęcia w plenerze - sesje z modelami, sesje ślubne, portrety itp.
    Oprócz tego od czasu do czasu sporadycznie zdjęcia wnętrz głownie pokoje hotelowe i apartamenty.

    W swojej odpowiedzi napisałeś cytując " Jak ma to być portet na 2.8 przy sofboxie to zapomnij" i dalej "Z mocą nie możesz przesadzić!!! Nie słuchaj znawców teoretyków jakich pełno na forach, którzy nigdy lampy nie mieli. Jak przesadzisz z mocą to może się zdarzyć, że nie zrobisz zdjęcia na przysłonie np. 2.8. Wtedy się przydaje duża regulacja. Nawet jak ktoś Ci powie, że możesz skrócić czas naświetlania w body to i tak będzie bez znaczenia, bo będziesz oślepiać ludzi"

    Czyli rozumiem że według Ciebie lampa Jinbei Discovery II 1200W może być zbyt mocna tak?
    Coraz częściej robię sesje w plenerze i bardzo to lubię - na tym chciałabym się skupić. Często pstrykam na przysłonie 2.8 i softboxie i właśnie obawiam się że moc 1200 to może być za dużo.

    Powiedz mi jednak proszę co sądzisz o opcji kiedy do akumulatora podpięte są dwie głowice gdzie w takiej sytuacji otrzymujemy jedną lampę A o mocy 800W a drugą B o mocy 400W. Czy według Ciebie nie jest to jakieś rozwiązanie? Wtedy nawet przy mocnym świetle zastanym mogę skorzystać z jednej lampy np. tej o mocy 400W zmniejszyć jej moc oraz skorzystać z bardzo krótkiego czasu naświetlania np 1/8000s.

    W internecie znalazłam takie oto filmiki na których używane jest Jinbei Discovery 1200 w plenerze i jakoś daje radę pomimo mocnego światła słonecznego:

    https://www.youtube.com/watch?v=8IVJGdOPC3w
    https://www.youtube.com/watch?v=PQblQAYNsRc
    https://www.youtube.com/watch?v=6ZFlz8STBaQ

    W fotografii wnętrz i pomieszczeń używa się zazwyczaj przysłon rzędu f/8 i wzwyż. Tak więc może przy zastosowaniu lampy o mocy 800W lub 400W lub i użyciu przysłony np f/11 chyba da się z powodzeniem robić zdjęcia wnętrz.

    Drogi forumowiczu "Janeek" czy możesz zerknąć dokładniej na specyfikacje Jinbei Discovery 1200 II do której podaje poniżej link i powiedzieć mi co myślisz o tym zestawie- o jego parametrach, możliwościach? Dodatkowo do tego zestawu chcę dokupić drugą głowicę tak aby moc został podzielona na 800 i 400.

    Jinbei Polska - Freepers Dystrybucja

    W przyszłości chciałabym zakupić dodatkowo jeszcze Jinbei HD 600 II

    Nie wspomniałam też że posiadam już lampę Canon Speedlight 580 EX II która w plenerze mogła by być doskonałą kontrą lub uzupełnieniem pozostałych.

    No i na koniec czy możesz mi wyjaśnić o co chodzi w opisie zestawu Jinbei Discovery II 1200. A mianowicie jest tam napisane:
    "Czas trwania błysku od 1/800 do 1/1200 sekundy". Co to oznacza? Że lampa nie obsługuje czasów poniżej 1/800 sekundy.

    Jeśli możesz to bardzo Cię proszę wytłumacz mi to.

    Twoja propozycja lampy Jinbei MSN V 800Ws to bardzo ciekawa opcja jednak chciałabym mieć coś przenośnego i zarazem mocniejszego czyli krótko mówiąc bardziej uniwersalnego.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 31-10-2016 o 00:31 Powód: zdublowany tekst

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Kiedyś się mówiło, że jak coś jest do wszystkiego, to nie nadaje się do niczego, ale to było przed erą lamp przenośnych
    Warto dobrać sprzęt do głównego zastosowania, tzn. jeżeli głównie ma pracować w studio, to najlepsza byłaby lampa zasilana z gniazdka, z mocną żarówą jako pilotem.
    Jeśli głównie plener, i to pod chmurką, to pilot jest właściwie nieistotny, zresztą sprawdź przy jakiejś okazji, na ile jest widoczne światło żarówki 100-150W w normalny, jasny dzień (nie mówię nawet o słońcu w południe, tylko o normalnym dniu). Pilot może się przydać w ciemnych miejscach, i to nie tylko do ustawiania światła, ale jako pomoc dla AF.
    Polska firma Quantuum (obecne Quadralite) to chińskie lampy Godox (i może jakieś inne), byli prawdziwi polscy producenci, ale dziś też już handlują chińszczyzną, nawet nie wiem, czy cokolwiek jeszcze produkują.
    Przy pracy mobilnej, w plenerze, warto pamiętać o wadze i poręczności sprzętu. Miałem możliwość korzystania z lamp studyjnych i akumulatorowego generatora Tronix Explorer, teoretycznie jest to bardzo dobre rozwiązanie, bo korzysta się z tego samego co w studio, tylko gniazdko nie jest na ścianie, ale na niewielkiej puszce. Wygoda takiego rozwiązania kończyła się, gdy trzeba było spakować całość do samochodu, potem na miejscu wypakować, i "przemieścić" na miejsce zdjęć. Gdy możesz podjechać na samo miejsce, to niewielki problem, gdy prowadzi do niego jakaś utwardzona droga też nie problem (sprzęt na wózek, i robi się za osła pociągowego), ale jak jest to ścieżka, piach, albo schody, robi się mniej przyjemnie.
    Druga sprawa, to stabilność zestawu. Lampa studyjna jest ciężka, lampa z wbudowanym akumulatorem także, stawiamy ciężką lampę na wysokości 2m, a do tego zakładamy całkiem spory "żagiel". Na otwartej przestrzeni ktoś musi tego pilnować, bo samo obciążenie statywu może nie wystarczyć.
    Generator plus oddzielna głowica "odchudza" to, co jest na czubku statywu, jednak 1/16 to na dziś bardzo mały zakres regulacji. W plenerze możesz tego nie odczuć, o ile Twoje pomysły obejmują np. robienie nocy z dnia w samo południe w środku lata, ale jeśli wejdziesz do studia, to nawet 1/16 z 400Ws może być za dużo, pomijając "drobiazg", czyli drugą głowicę, która też będzie świecić, i to dwa razy mocniej.
    Sugerowałbym przeglądnięcie strony FLASH HAVOC | Portable Lighting, News, Reviews, Guides Znajdziesz na niej przegląd przenośnego oświetlenia, różnego rodzaju. Co prawda marki są obco brzmiące, ale to, co "na zachód od Hiszpanii" nazywa się "Flashpoint Xplor", u producenta nazywa się "Godox Witstro", a u nas to "Quadralite Atlas". To taki "trend", Quantuum/Quadralite zamawia sprzęt z nadrukowaną własną marką, fizycznie to dalej jest Godox. Z tego trendu wyłamuje się Phottix, jest u nas sprzedawany jako Phottix, a Ciebie mógłby zainteresować Phottix Indra.
    Wracając do Godoxa mamy jeszcze coś całkiem małego w porównaniu do lamp studyjnych, ale o całkiem sporej mocy: GODOX Witstro Flash AD360IIC (u nas Quadralite Reporter 360 TTL). To już nie jest lampa uniwersalna, ale "reporterska", z własnym mocowaniem akcesoriów, jednak ze względu na wymiary i wagę może Ci się spodobać. Jest też zgodna (radiowo) z mniejszymi lampami reporterskimi Godoxa, więc można sobie poskładać komplet.

    Jednak przed wyborem lamp i czytaniem ich specyfikacji sugerowałbym poczytanie jakiejś książki o pracy w studio, bo już widzę, że mogą być problemy (np. czas błysku to nie to samo, co czas synchronizacji, lampy z HSS pracują na innej zasadzie, wyzwalanie "super sync" wymaga jak najgorszych lamp, to tak w skrócie).

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez black_natalia Zobacz posta
    Często pstrykam na przysłonie 2.8 i softboxie
    A co jest w softboxie, i z jaką mocą? Jeśli to 580exII i teraz Ci wystarcza, nie potrzebujesz tak ostro "dodawać do pieca" (na 1200Ws), Twoja lampa ma realnie ok. 60-70Ws (ale dzięki "reflektorowi na stałe" ma dużą LP).

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    29

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Dzięluje "r_m" za Twoją pomoc i wyrozumiałość w kwestiach których jeszcze nie ograniam. Bardzo mi pomogłeś i za to jeszcze raz Ci dziękuje. Wybrałam lampę Jinbei Hd 600.
    Czy możesz mi jeszcze wyjaśnić co to jest czas trwania błysku? Bede bardzo wdzieczna

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Cytat Zamieszczone przez black_natalia Zobacz posta
    co to jest czas trwania błysku?
    Wrzucam to hasło ("czas trwania błysku") w google, i na pierwszej stronie wyników mam np.
    Teoria błysku fakty i mity
    czas trwania błysku przy"T" = 0,5
    Lampa studyjna a czas błysku

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Pomóżcie wybrać dziewczynie sprzęt :)

    Cytat Zamieszczone przez black_natalia Zobacz posta

    Powiedz mi jednak proszę co sądzisz o opcji kiedy do akumulatora podpięte są dwie głowice gdzie w takiej sytuacji otrzymujemy jedną lampę A o mocy 800W a drugą B o mocy 400W. Czy według Ciebie nie jest to jakieś rozwiązanie? Wtedy nawet przy mocnym świetle zastanym mogę skorzystać z jednej lampy np. tej o mocy 400W zmniejszyć jej moc oraz skorzystać z bardzo krótkiego czasu naświetlania np 1/8000s.

    .
    Tak, w tym systemie właśnie tak możesz rozciągnąć zakres w stronę słabszych błysków. Mając lampę 1200 Ws podłączoną do wyjścia B 400 Ws zmniejszysz minimalną (i maksymalną oczywiście) siłę błysku trzykrotnie.

    Cytat Zamieszczone przez black_natalia Zobacz posta
    No i na koniec czy możesz mi wyjaśnić o co chodzi w opisie zestawu Jinbei Discovery II 1200. A mianowicie jest tam napisane:
    "Czas trwania błysku od 1/800 do 1/1200 sekundy". Co to oznacza? Że lampa nie obsługuje czasów poniżej 1/800 sekundy.

    Jeśli możesz to bardzo Cię proszę wytłumacz mi to.

    .
    Po prostu, w tym przypadku, czas błysku (podany zapewne jako t.5) wynosi 1/1200 s przy pełnej mocy i 1/800 s przy minimalnej mocy. Faktyczny czas błysku jest pewnie ze 2x dłuższy.

    To zależy od zasady działania danej lampy. Np. lampa Quantuum, o której pisałaś poprzednio, ta droższa, miała podane 1/10 000 s, ale to było przy najsłabszym błysku, bo przy pełnym było całe 1/220 s (!) bodaj. Ale to były czasy t.1, czyli praktycznie rzeczywiste. Akurat w tej lampie jest odwrotnie, im słabszy błysk tym krótszy czas. Jak we wszystkich praktycznie lampach systemowych typu flesz Canon, Nikon, czy inne Jongnuło.

    Co to znaczy dla Ciebie "czas poniżej 1/800 sekundy?" Dłuższy, jak np. 1/500, czy krótszy jak np. 1/1000?

    Najpierw powinnaś się zastanowić, czy faktycznie potrzebujesz jak najkrótszego błysku i w jakim celu.

    Ciekawostka techniczna: watosekundy to nie jednostki mocy tylko energii, inaczej zwane dżulami (J). Lampa wybłyskując energię 1200 Ws w ciągu 1/800 s pracuje z mocą średnią ok. jednego megawata(MW) a maksymalna moc na początku błysku to jeszcze ze dwa razy tyle.

    Jak widać, jest to wszystko bardzo proste....
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •