Tak, ale Panowie, nie zawsze jest takie światło potrzebne. Inaczej mówiąc ja mało kiedy robię tą Lką na 1.4, bo jak mam dwójkę dzieci w jednym kadrze, to oba chce mieć ostre, a nie tylko nos jednego dziecka. A pokażcie mi proszę szkło tej jakości u canonona co batis 25/2 albo batis 18/2.8, ktoś tu się podśmiewał z mojego 50 stm 2.8, no właśnie kupiłem takie coś bo co ma canon lekkiego małego w tej ogniskowej z gorszym światłem ale dobrej jakości do zaoferowania??? I nie mówcie mi że 50/1.4 bo to dziadostwo przy 55/1.8 zeissa. Jeżeli Wy zawsze robicie w 1.2 albo 1.4 to super, znaczy, że do Waszych potrzeb lepszy jest canonikon, ale ja odkąd posiadłem jedno, a potem drugie dziecko to cały majdan canonona leży w szafie i latam z gopro z różnych względów o których pisałem. Nie ma jednego idealnego systemu, i z tego co czytam to dla większości ludzi tutaj to nie jest system dla nich - za ciemne szkła, brak długich stałek w stylu 400mm albo 600mm, jak ktoś robi ptaki albo samoloty, albo głównie w 1.2, 1.4 to sony nie dla niego.
Druga sprawa, jeżeli chodzi o video to właśnie ta różnica 600g to jest być albo nie być dla tego gimballa
https://mitoya.pl/gimbale/2728-gimba...bluetooth.html
5dmk3 z 24/1.4 taki gimball nie udźwignie, a kilogramowy a9 z 25/2 jak najbardziej!
Tak jak napisał kolekcjoner, czasami te 500 gram to jest być albo nie być, zrobisz zdjęcie albo nie zrobisz w ogóle, zrobisz film na gimballu albo z ręki, różnica to będzie przepaść
https://www.youtube.com/watch?v=Vprt8dQ3dZs