Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: PS CS4 - soft proof nie działa

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    48
    Posty
    3 611

    Domyślnie PS CS4 - soft proof nie działa

    Ktoś ma jakiś pomysł czemu soft proof może nie działać ? Po włączeniu CTRL-Y nie zmienia się zupełnie nic, bez względu na docelowy profil (natomiast pokazuje się gamut warning przy ctrl-shift-y i profilu drukarki)... Działał i przestał, i nie jest to kwestia minimalnych zmian których nie widzę bo przy włączonym preserve RGB numbers też się nic nie zmienia...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    48
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Ok - soft proof działa jak się zrobi ctrl-shift-Y, nie działa samo ctrl-Y - ktoś ma jakiś pomysł dlaczego ? Podobnie przy convert to profile nie działa preview, zmiana pojawia się dopiero po wykonaniu konwersji...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeszcze jedna obserwacja - PS pokazuje jakiś od czapy sRGB - zapisałem jedno zdjęcie jako dwa jpgi - jeden w Adobe RGB, drugi w SRGB (takie gdzie widać różnicę w gamucie) - inne aplikacje (obsługujące CMS) pokazują poprawnie, PS sRGB pokazuje zwiększając jasność i nasycenie (zdjęcie wcześniej skonwertowane i ponownie otwarte w PS) - więc tu jakiekolwiek ustawienia (oczywiście kliknąłem w use embedded profile) CMS nie mają nic do rzeczy, prawda ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dobra, to dla potomnych :


    Use for Image Display w ustawieniach OpenGL było włączone i z jakiegoś powodu PS od czapy renderował w sRGB. Dlaczego - nie wiem...
    Ostatnio edytowane przez Krzychu ; 06-12-2009 o 14:17 Powód: Automerged Doublepost
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  3. #3
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    ....
    Use for Image Display w ustawieniach OpenGL było włączone i z jakiegoś powodu PS od czapy renderował w sRGB. Dlaczego - nie wiem...

    No bo OpenGL nie ma CMSa :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    48
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    No bo OpenGL nie ma CMSa :-)
    No kapuję, ale przydałoby się jakieś ostrzeżenie przed tym w aplikacji służącej do pracy z kolorem... Bug czy feature ? Bo jakoś mi się wierzyć nie chce że tak ma być...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    71
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    No kapuję, ale przydałoby się jakieś ostrzeżenie przed tym w aplikacji służącej do pracy z kolorem... Bug czy feature ? Bo jakoś mi się wierzyć nie chce że tak ma być...

    A jak ustawisz tak? :::




    To jest "defaultowe" ustawienie i u mnie softproof działa jak trzeba.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    48
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Działa, dzięki - miałem pomieszane ustawienia bo nierównej walce ze sterownikami Nvidii i próbie wyeliminowania BSOD'ów...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •