"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
pisalem raczej o np takim gdzie snajomi uderzaja w instrumenty w pokoju u "mamy" i prosza bys im zrobil "teledysk"
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
w innym wypadku nagrywa sie wszystkie instrumenty osobno bezposrednio w mono.. wyjatkiem sa gitary basowe itd
Ostatnio edytowane przez MichalP ; 18-11-2011 o 18:33 Powód: Automerged Doublepost
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Zamiast mikrofonu stereo lepiej zainwestować w rejestrator na poziomie Zoom H2. Można nim rejestrować nawet 4 kanały czterema wbudowanymi mikrofonami skąd już tylko malutki krok do Dolby Digital czy DTS. Poza tym może on służyć jako interface audio do komputera i przekazywać sygnał z mikrofonów wbudowanych lub z wejścia liniowego do którego można podpiąć np. gitarę.
mialbym pewne uwagi co do Zoom h2... H4n zdecydowanie ma lepsze preampy... i tez moze nagrywac 1,2 lub 4 sciezki.. do tego pelny zakres phantom power (co prawda szybko ubywa energii z paluszkow przy pelnej mocy).
Canon 5d II | Canon EF 85mm f/1.2L II USM | Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift | Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM | Follow Focus TrusMT NT4 | Gini's Shoulder Rig DSLR-17 | Zoom h4n + audiotechnika at875r | SmallHD DP6 | Glidecam 2000 PRO | Oswietlenie i duperele, baterie i bateryjki, kabliska i kabelki, plecaki i szkrzyneczki... ahh is statywy Libec'a.
Opinie są różne jeśli chodzi o H2 vs.H4n. Osobiście wybrałem H2 bo do tego co robię bardziej mi pasuje układ mikrofonów w nim. Gdybym musiał korzystać z XLR wybierałbym między H4n, Tascam-em DR-100 a Rolandem R-26. Z XLR korzystam podczas wywiadów bo mam taki mikrofon i kamerę z wejściami XLR. Jak będę nagrywał perkusję to i tak będę potrzebował 4-5 mikrofonów a wtedy to już wymienione rejestratory i tak wymiękną. Pozostanie zakup interfejsu audio z odpowiednią ilością wejść phantomowych i rejestracja dźwięku na komputerze. No ale to temat niekoniecznie tego wątku.
W sumie te rejestratory Zoom-a to do podręcznego nagrywania dźwięku (szczególnie wywiadów) się nadają natomiast do poważniejszych zadań trzeba czegoś o lepszym brzmieniu i mniej szumiącego. Co tu dużo mówić jak chce się mieć dobry dźwięk to trzeba nieraz sprzętu więcej i droższego niż do Video i do tego dźwiękowca który potrafi to wszystko ogarnąć.
Dla chodzących na skrótyto bardzo przyzwoite kompaktowe rejestratory robi Sony np. SONY PCM-D50 albo legendarny już MARANTZ PMD 661. Koszt ok. 2500zł. Oba cechuje wysoka jakość przetworników i bardzo przyzwoite wbudowane mikrofony (szczególnie w Sony).
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Pytanie ile osób usłyszy różnicę między rejestratorem za 2500 a za 700zł. A drugie pytanie to ile osób potrafi zaaranżować plan filmowy aby wydobyć przewagę rejestratora za 2500 od tego za 700złWłaśnie słucham koncertu zarejestrowanego dziś Zoom-em H2 na wbudowanych mikrofonach i po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że były to bardzo dobrze wydane pieniądze.
Tak to bardzo podobne zagadnienie jak czy wystarczy kit czy konieczne jest kupowanie eLek.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
poszukaj na vimeo porownania w warunkach naturalnych przy uzyciu zwyklego krotkiego mikrofonu typu shootgun na boomie. Juicedlink dt454 praktycznie byl idealny.. zaraz po nim h4n... a z tego co pamietam i z porownan h4n do h2 roznica byla spora.. a na wspomnianym nagraniu h4n wyraznie szumi.
Nie przesadzal bym z tym, ze filmowcy uzywaja super wyszukanego sprzetu. Nagrywalem pare epizodow dla BBC i ITV4 i na 3 rozne ekipy wszyscy jechali na 5d z pelnymi rigami.. 2x h4n i jeden z juicedlinkiem + zapasowy Beattech (chyba). Jedynie mikrofony byly dosc drogie (moj nie)
Canon 5d II | Canon EF 85mm f/1.2L II USM | Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift | Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM | Follow Focus TrusMT NT4 | Gini's Shoulder Rig DSLR-17 | Zoom h4n + audiotechnika at875r | SmallHD DP6 | Glidecam 2000 PRO | Oswietlenie i duperele, baterie i bateryjki, kabliska i kabelki, plecaki i szkrzyneczki... ahh is statywy Libec'a.