Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Czy nie zahaczy o lustro?

  1. #1

    Domyślnie Czy nie zahaczy o lustro?

    Witam!
    Mam w swym posiadaniu dwa obiektywy stałoogniskowe systemu m42: Pancolara 50/1,8 i Zenitara 50/2 (nowsza wersja plastikowa, standardowo wkręcony był w Zenita 412LS). Czy jeśli zaopatrzę się w przejściówkę m42/EOS, obiektywy te będą bezpiecznie współpracować z korpusami analogowymi tj.: EOS 5, EOS 50, EOS 100, EOS 620, EOS 300, EOS 300V, EOS 3000N? Kilkakrotnie czytałem w różnych miejscach o tym, że niektóre modele obiektywów m42, przy wkręceniu w korpus EOSowski zahaczają przy wyzwalaniu migawki o podnoszące się lustro. Nie wiem tylko, czy dotyczy to wyłącznie cyfrówek, czy również analogów, a jeśli tych ostatnich, to jakich modeli? Wdzięczny będę za odpowiedzi, za które z góry dziękuję.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Zenitara nie używałem nigdy, ale co do Pancolara to możesz być spokojny - używaj bez obawy.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    No to jesli mate00sh napisal ze Pancolara mozna uzywac, to teraz wystarczy porownac jak gleboko jest tyl obiektywu od gwintu w tym Zenitarze w stosunku do Pancolara Moze akurat jest tak samo wysuniety i bedzie po problemie ?

  4. #4
    Coś już napisał Awatar troll
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    65

    Domyślnie A czemu by? .....

    A dlaczego by miała zaczepić?? - przecież w przypadku przejściówki M42 / EOS - to ona właśnie determinuje głębokość osadzenia obiektywu. Niema obawy - nie zaczepi. Różne "wynalazki" zapinam przez tę przejściówkę ale nic mi nigdy nie zaczepiło.

    Pancolar to poza tym baaaardzo ciekawy obiektyw. Mój ma przyjemny bokeh - no i ta jasność.

    Pozdrawiam.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez troll Zobacz posta
    A dlaczego by miała zaczepić?? - przecież w przypadku przejściówki M42 / EOS - to ona właśnie determinuje głębokość osadzenia obiektywu. Niema obawy - nie zaczepi. Różne "wynalazki" zapinam przez tę przejściówkę ale nic mi nigdy nie zaczepiło.

    Pancolar to poza tym baaaardzo ciekawy obiektyw. Mój ma przyjemny bokeh - no i ta jasność.

    Pozdrawiam.
    No to kolego mógłbyś się zdziwić przypinając na przykład Flektogona 2.8/20 albo Tessara 2.8/50
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    No to kolego mógłbyś się zdziwić przypinając na przykład Flektogona 2.8/20 albo Tessara 2.8/50
    Mam takiego Tessara - nic z niego nie wystaje poza przejściówkę nawet na milimetr.

    Może są jakieś nędzne przejściówki, które źle osadzają obiektywy, ale z właściwie wykonaną nic się nie stanie.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Ale którego Tessara masz? Ja mam takiego z srebrno czarnymi pierścieniami ostrości i przysłon i musiałem spiłować tylny kołnierz, żeby nie blokował lustra w 50E.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  8. #8
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Zenitar 50/2 praktycznie nie wysuwa tylnej soczewki poza płaszczyznę "dupki" więc bez obaw można go wkręcić do analogowego EOS-a.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  9. #9
    Coś już napisał Awatar troll
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    65

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Ale którego Tessara masz? Ja mam takiego z srebrno czarnymi pierścieniami ostrości i przysłon i musiałem spiłować tylny kołnierz, żeby nie blokował lustra w 50E.
    - A jesteś pewien że był (jest) to obiektyw M42 ? - bo na przykład to samo do Exakty to tak - będzie wystawał. Inna odległość rysowania, ergo - inna odległość (mniejsza) do kliszy / matrycy.

    Pozdrawiam

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Jestem pewien. Choć mam też dwa egzemplarze Tessarów do Exacty, ale nie kombinowałem nigdy z podłączaniem ich pod EOS'a.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •