Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: kolorowy sufit - jakie wb - raw - mus uzycia lampy z palnikiem do góry..

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Tarnów/Warszawa
    Posty
    134

    Domyślnie kolorowy sufit - jakie wb - raw - mus uzycia lampy z palnikiem do góry..

    Jak sobie radzicie z balansem bieli - przy odbiciu lampy od sufitu gdy sufit jest mega kolorowy ??

    Nie interesuje mnie obróbka tylko ustawienia w aparacie..

    Dzięki..

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasnezetak Zobacz posta
    Jak sobie radzicie z balansem bieli - przy odbiciu lampy od sufitu gdy sufit jest mega kolorowy ??

    Nie interesuje mnie obróbka tylko ustawienia w aparacie..

    Dzięki..
    1. W aparacie - Custom na szara karte (lub inny wzorzec)
    2. Musisz zminimalizowac oswietlenie bezposrednio lampa (jesli od sufitu, to niech 100% swiatla lampy idzie od sufitu)
    3. Swiatlo zastane bedzie dawalo Ci brzydki zafarb (dopelniajacy do barwy sufitu) - zminimalizuj jego ilosc
    4. Moze troche Ci pomoc folia korekcyjna na lampe (w kolorze dopelniajacym do barwy sufitu?)
    5. ...Jednak RAW i warstwy moga byc jedynym sensownym rozwiazaniem, pomimo powyzszych spotrzezen
    Fotograf platoniczny

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasnezetak Zobacz posta
    Jak sobie radzicie z balansem bieli - przy odbiciu lampy od sufitu gdy sufit jest mega kolorowy ??

    Nie interesuje mnie obróbka tylko ustawienia w aparacie..

    Dzięki..
    Nie odbijam od sufitu... Da się coś tam w RAW zdziałać, sęk w tym że kolorowy sufit działa trochę jak filtr i w zasadzie trudno jest cokolwiek z tym zrobić...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    różowy sufit - zielony filtr. i odwrotnie. wtedy jest "białe" światło z lampy. ale generalnie fajnie by było żeby światło z palnika miało kolor tła, czyli przy świetlówkach żółte itd.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    1. W aparacie - Custom na szara karte (lub inny wzorzec)
    2. Musisz zminimalizowac oswietlenie bezposrednio lampa (jesli od sufitu, to niech 100% swiatla lampy idzie od sufitu)
    coś tu nie gra... przecież jeżeli kolega ustawi wzrorzec WB dla światła zastanego i spróbuje je przebić (jak sam radzisz), to otrzyma kolory nie mające wiele z rzeczywistością... pomyłka będzie wynosić jakieś 3000k
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    coś tu nie gra... przecież jeżeli kolega ustawi wzrorzec WB dla światła zastanego i spróbuje je przebić (jak sam radzisz), to otrzyma kolory nie mające wiele z rzeczywistością... pomyłka będzie wynosić jakieś 3000k
    widać niezrozumiale napisałem ;-)
    WB na szarą kartę z fleszem, a zastane minimalizować. Ale jeśli się dobrze dobierze filtr (jak radzi schabu), to może i można się pokusić o jego pozostawienie.

    Jeszcze 1 pomysł mam - dykta "sztuczny sufit"? chodziłoby mi o odbłyśnik większy niż LumiQuest.
    Fotograf platoniczny

  7. #7
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    Problem pojawia się wtedy, gdy sufit w różnych miejscach ma różny kolor, albo każda z 4 ścian ma inny kolor... Wtedy już tylko raw i krzywe..
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez myst Zobacz posta
    Problem pojawia się wtedy, gdy sufit w różnych miejscach ma różny kolor, albo każda z 4 ścian ma inny kolor... Wtedy już tylko raw i krzywe..
    I samymi krzywymi te cztery ściany o innym kolorze skorygujesz?

    Podałbyś jakić przebieg zdjęcia z poszczególna korektą na krzywych?

  9. #9
    Uzależniony Awatar myst
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    700

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    I samymi krzywymi te cztery ściany o innym kolorze skorygujesz?

    Podałbyś jakić przebieg zdjęcia z poszczególna korektą na krzywych?
    Nie - raczej się nigdy w coś takiego nie bawię, żeby wszystkie 4 ściany - nie o to chodziło
    Ja jestem generalnie w lekkiej opozycji do błyskających w sufit, lub prościej : ta technika mnie nie zadowala. Odbijam najczęściej od ścian i innych powierzchni (czasem nawet od ludzi stojących za mną, lub ścian katedry, będących 30 (albo i więcej) metrów za mną. Generalnie koryguję na 'temat zdjęcia' czyli w reportażu najczęściej na kolor skóry. Czasem mi się zdarza, że stosuję dwie warstwy korekcyjne w PSie - jedną do twarzy drugą do otoczenia (najczęściej odbite światło lampy oświetla głównie pierwszy plan i ma on najczęściej inną temperaturę niż otoczenie oświetlone głównie światłem zastanym). Ale to raczej rzadkość - najczęściej korekcja w rawerze na twarze wystarcza.
    5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.

    Maciek Toliński

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    widać niezrozumiale napisałem ;-)
    WB na szarą kartę z fleszem, a zastane minimalizować. Ale jeśli się dobrze dobierze filtr (jak radzi schabu), to może i można się pokusić o jego pozostawienie.
    teoretycznie tak, tylko że jeszcze dochodzi problem rozpraszania światła flasha, które będzie słabło z odległością (chyba 3 razy dla 2 wzrostu odległości), więc poprawny będzie tylko pomiar światła np. 4m od aparatu z karty wielkości żagla... trochę za dużo kombinowania ;]
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •