Witam wszystkich. Nowy na forum. Mam pytanko o sigmę 24-35 w kontekście ślubów, a przede wszystkim zabawy weselnej. Czy może się mierzyć z canonem 16-35 2.8 II. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
Witam wszystkich. Nowy na forum. Mam pytanko o sigmę 24-35 w kontekście ślubów, a przede wszystkim zabawy weselnej. Czy może się mierzyć z canonem 16-35 2.8 II. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
Optycznie jak najbardziej - ale czy AF da rade tak, jak Canon to juz tylko trzeba sprawdzic empirycznie.
Przymierzałem się*do niej kilka razy, tylko raz miałem w sklepie na body, więc ciężko ocenić działanie af, ale kupiłem 24L i zadowolony jestem w kontekście ślubów i reportażu. 24-35 to kawał szkła, co ostatecznie skłoniło mnie do zakupu stałki. Kolega Beatx chyba drugi sezon używa tej sigmy, jak rozmawiałem z nim po kilku reportażach był bardzo zadowolony.
Z testów DxO jakości zdjęć z tych obiektywów (ostrość, transmisja, zniekształcenia, winieta i aberracja chromatyczna) wynika że Sigma ma (dużo) lepsze własności optyczne.
https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...0_795_1572_795
Gdy chodzi ostrość w obszarze poza ścisłym centrum kadru to w żadnej kombinacji ogniskowa/przesłona (wspólne dla obu obiektywów) Canon 16-35/2.8 II "nie dorasta do pięt" Sigmie
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 09-02-2017 o 19:41
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli chodzi o zakres ogniskowych i jasność to jest w 100% to co potrzebuję. Jedynie co mnie martwi to, że AF nie da rady pod światło, a to byłby dramat bo to moje ulubione kadry.
W zakresie AF Sigmy nie mam doświadczenia.
Ale na zdrowy rozsądek, na skuteczność i szybkość ostrzenia AF ma wpływ zarówno część systemu w body oraz w obiektywie
Czy system działa decyduje część w body a część w obiektywie wpływa jedynie na szybkość zakończenie tej operacji.
A w omawianym przypadku Sigma jest jaśniejsza, AF powinien łatwiej znajdować/rozpoczynać ostrzenie w trudnych warunkach.
Różnica pomiędzy obiektywami (przy tym samym świetle)może polegać głównie/jedynie na szybkości ostrzenia.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 09-02-2017 o 22:51
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ja przesiadlem sie z 24L II I 35L na 24-35 bo mi sie nie chcialo ciagle szkielek zmieniac I nie wrocil bym do Lek. Na slubie mega wygoda. Na drogim body fish, 85 lub 135 I jest wypas. Na 35 f2 szkielko daje fajne rozmycie. AF jak najbardziej daje rade. Zrobilem tym szklem jakies 10-12 slubow I nie bylo problemow. Lki byly minimalnie lepsze w ciemnicy ale duze roznicy nie ma. Bral bym w ciemno.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Ta eLka to mydelniczka przy sigmie ale niestety po przebojach kolegi z AFem Sigmy na jego 5D byłbym ostrożny i dobrze sprawdził, bo okazuje się że rozkalibrowanie może nastąpić po pewnym czasie i nikt później sobie z tym nie radzi.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/