https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Witam, jakiś czas temu zakupiłam swoją pierwszą lampę - właśnie YN600EX i mam kilka pytań.
Lampa dość głośno się uruchamia - czy to normalne? Oryginalna Canonowska chodzi cicho. W YN wyłączyłam dźwięki, nie znalazłam już innej opcji na wyciszenie jej więc nasuwa mi się pytanie czy to normalne w tym modelu bądź ogólnie w lampach YN?
Druga sprawa po zapięciu lampy na stopkę, lampa się chwieje, niby wszystko trzyma i raczej nie ma możliwości żeby spadła ale jednak luz jest i to wyczuwalny, na lampie Canona i Nissinach tego nie ma. Więc znów pytanie czy YN tak ma czy mój egzemplarz jest nie do końca ok?
Ten typ tak ma.... wynagradza to cena
U mnie na mk2 się chwieje, a na mk4 sztywno jest.
Czy to chwianie powoduje jakiekolwiek problemy z łącznością?
Zadnych. Na ogol uzywam jednak systemowek na body, ale YN pomimo chwiania sie w ramach luzu na stopce funkcjonuje OK. Daje delikatnie mocniejszy blysk w ETTL ok + 1/3 EV w stosunku do oryginalu i chlodniejsze swiatlo - ok 6500K
W poniedziałek muszę zrobić sesję produktową a la blogi kulinarne, instafood itd. Kilka fot jedzenia oraz napojów.
Do dyspozycji będę miał tła drewniane, Canona 600D i jedną lampę YN600EX-RT oraz ew. srebrne blendy.
Pytanie, co na szybko dokupić by dało radę?
Pomysł jest taki, że robię fotki przy świetle zastanym (wpada z lewej strony), prawą kontruję błyskiem YN600EX wywołanym błyskiem z wbudowanego w aparacie flasha.
Myślałem by na szybko dokupić ten zestaw by dotarł do mnie jeszcze w piątek: https://fripers.pl/p/zestaw-reporter...lka-freepower/ by wpiąć tam YN600EX, ale nie wiem czy nei będzie problemu z wyzwalaniem błyskiem przez parasolkę. Będę wdzięczny za pomysły u sugestie. Dzięki!
Najlepiej jakiś szybki kurs fotografii kulinarnej, bo jeśli przyjąłeś zlecenie nie wiedząc jak je wykonać, to moim zdaniem najlepiej jest znaleźć kogoś kto Cię nauczy jak to zrobić, i gdy już będziesz wiedział jak, spokojnie sam dobierzesz odpowiedni sprzęt.
Wiele osób robiących zdjęcia kulinarne doskonale sobie daje radę przy świetle zastanym, inni używają kilku lamp i różnych dodatków kształtujących światło, doświetlenia i odbicia, trudno powiedzieć co Tobie (i klientowi) pasuje.
Na szybko weź produkt podobny do tego co zamierzasz robić, poproś kogoś o przytrzymanie lampy i sprawdź, czy Ci nie przeszkadza światło lampy wbudowanej na przedmiocie.
Ostatnio edytowane przez r_m ; 15-02-2017 o 16:40