Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: fotoaparaciki.pl - problem

  1. #1

    Domyślnie fotoaparaciki.pl - problem

    W sklepie fotoaparaciki.pl został zakupiony obiektyw 55-250 STM poprzez allegro gdzie znajduje się informacja iż zakupiony obiektyw jest nowy.

    Obiektyw, na pierścieniu ogniskowej ma dziwny defekt oraz wewnątrz spore pyłki wewnątrz optyki nie spotykane w nowych szkłach.


    Po wielu meilach obiektyw został wymieniony na inną sztukę (nie lepszą) :


    Zdjęcie to wykonałem osobiście zaraz po rozpakowaniu przesyłki (razem z właścicielem obiektywu) i zdjęciu dekielka. Nie wiem co to jest, może jest to rysa, może jakiś brud.

    Na stronie Canon Polska możemy sprawdzić, że fotoaparaciki.pl są oficjalnym partnerem, sądziłem, że można im zaufać...
    Nie wiem skąd biorą te obiektywy, brak jakiejkolwiek naklejki dystrybutora na opakowaniu (powinna być Canon Polska).

    Aktualnie sprawa stoi na zwrocie gotówki, sklep fotoaparaciki.pl zrzuca koszt odesłania towaru na kupującego. Kupujący chciał fabrycznie nowy obiektyw, dlaczego ma ponosić straty przez sklep, który wciska takie coś?

    Moje kilkuletnie obiektywy są w lepszym stanie niż te dwie "nowe" sztuki z tego sklepu.

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Mają sprzęt z różnego źródła, nie tylko z polskiej dystrybucji. Ściąganego sprzętu mają nie mało np. sigmy. Mają również sporo sprzętu komisowego. Takie coś jest niedopuszczalna w nowym obiektywie - niech oddają pieniądze. Męczyć do skutku.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 749

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    To nie jest nowy obiektyw i zachodzi sprawa niezgodności z umową kupna sprzedaży - proponuję zgłosić sprawę najpierw do allegro, może ich interwencja pomoże, po transakcji wystawić im opinię. Co do kosztów zwrotu towaru to o ile się nie mylę przysługuje zwrot kosztów dla najtańszej przesyłki.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 405

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Obawiam się, że na Allegro może trafiać sprzęt nowy ale zwrócony przez klienta w ramach prawa do zwrotu.
    W końcu coś z tym sprzętem trzeba zrobić - klient go zwraca jako "nowy bez śladów użytkowania"
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar GalaktycznyMuczaczo
    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    London
    Posty
    1 329

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    co prawda nigdy nie kupiłem tam zadnego szkła, ale z doswiadczenia powiem tak, pyłki w srodku nie znacza ze szklo bylo uzywane, obiektywy nie są składane w hermetycznych pomieszczeniach bez jakiegokolwiek kurzu czy pyłków w powietrzu, tak więc zdarza się że nawet jezeli obiektyw nie ma widocznych pyłow w tym momencie nie znaczy ze ich nie ma w srodku i nie pojawią się znienacka. Drugą rzeczą jest guma, moze byc poprostu źle spasowana i to też nie stwierdza jednoznacznie ze obiektyw był uzywany, nie widac zeby guma była zjechana, poprostu wygladana źle spasowaną. Inną rzeczą jest tutaj rysa która nie zachodzi od tak sobie, zdarzylo mi sie ze uderzylem kiedys gdzies szkłem któryms i takowego śladu nie było po tym wypadku, wiec aby zrobić takie zarysowanie tymbardziej na soczewce która jest delikatnie wgłąb obiektywu trzeba jednak trochę zadać sobie trudu.
    W przypadku sprzedaży towaru który jest okreslany jako nowy powołuj się na niezgodność towaru z umową, rękojmia, nie dawaj tego na gwarancje bo wysla do serwisu i okreslą to jako uszkodzony, a nie niezgodny z umową. W tym wypadku też sprawdź sobie przepisy dotyczące sprzedaży wysłkowej oraz tego kto w tym przypadku ma obowiązek zapłacić za wysyłkę.
    Masz pytania, nie chcesz zaśmiecać forum, pisz na priv chętnie ci pomogę.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    43
    Posty
    2 254

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Moze maja jakies powystawowe - gdzie lezaly gdzies w marketach w zaniedbanych, zakurzonych gablotach i lataly z rak do rak (ale nowe).
    Ja dwa razy mialem stycznosc z Fotoaparaciki.pl. Pierwszy raz kiedys kupujac 20D - na allegro kupilem, a wyslano mi inna sztuke mniej ladna. A ze cena byla ok i nie chcialem juz szukac innych, to zostawilem. Aha deklarowano mi okolo 9000 zdjec na migawce - a bylo prawie 60000... (wyszlo to po 2 latach jak liczylem swoje zdjecia i dalem sprawcic migawke na zytniej). Z detali tez zapomniano dodac akumulatora do paczki, jak doslano okazalo sie, ze ladowarka walnieta... Potem po okolo 2 latach zakupilem Sigme 10-20 nowa - to bylo jak kryzys wchodzil i kazdy sklep mial ja juz po 2499 czy jakosc tak - a oni za 1999 Ale tu wsio bylo ok.
    Ostatnio edytowane przez siudym ; 23-06-2015 o 19:43

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Cytat Zamieszczone przez Fotopstryczek Zobacz posta
    W sklepie fotoaparaciki.pl został zakupiony obiektyw 55-250 STM poprzez allegro gdzie znajduje się informacja iż zakupiony obiektyw jest nowy.

    Obiektyw, na pierścieniu ogniskowej ma dziwny defekt oraz wewnątrz spore pyłki wewnątrz optyki nie spotykane w nowych szkłach.

    Po wielu meilach obiektyw został wymieniony na inną sztukę (nie lepszą) :

    Zdjęcie to wykonałem osobiście zaraz po rozpakowaniu przesyłki (razem z właścicielem obiektywu) i zdjęciu dekielka. Nie wiem co to jest, może jest to rysa, może jakiś brud.

    Na stronie Canon Polska możemy sprawdzić, że fotoaparaciki.pl są oficjalnym partnerem, sądziłem, że można im zaufać...
    Nie wiem skąd biorą te obiektywy, brak jakiejkolwiek naklejki dystrybutora na opakowaniu (powinna być Canon Polska).

    Aktualnie sprawa stoi na zwrocie gotówki, sklep fotoaparaciki.pl zrzuca koszt odesłania towaru na kupującego. Kupujący chciał fabrycznie nowy obiektyw, dlaczego ma ponosić straty przez sklep, który wciska takie coś?

    Moje kilkuletnie obiektywy są w lepszym stanie niż te dwie "nowe" sztuki z tego sklepu.
    Myślę, że teraz będą długie dyskusje ze sklepem.
    Ciężko coś sensownego doradzić. Z jednej strony, przy problemach i podejrzeniach, że sprzęt z danego sklepu nie jest taki, jak sklep zapewnia, sensowne wydaje się "zapłacenie frycowego" (kosztu transportu w jedną stronę) i zwrot "konsumencki" (o ile to nie był "zakup firmowy"), gdybym stracił zaufanie do sprzedawcy wolałbym stracić 10-20zł niż ryzykować późniejsze niespodzianki.
    Jest też możliwość reklamacji, i chyba z tego skorzystaliście, a sprzedawca wysłał kolejny "podejrzany" produkt, i zdecydowanie nie byłbym zadowolony, dostając "nowy" obiektyw z rysą na środku (niezależnie jak intensywnie ktoś chciałby mnie przekonywać, że "to nie robi różnicy", nawet jak nie robi to kupuję fabrycznie nowe szkło które nie powinno mieć takich śladów).
    W tej chwili proponuję zebrać całą dokumentację sprawy, korespondencję (wydrukować), zdjęcia przedmiotów (wydrukować), i odwiedzić miejskiego rzecznika konsumentów, o ile to zakup konsumencki. Oni nie muszą się znać na fotografii, ale znają się na procedurach i mogą przedstawić wszystkie możliwe rozwiązania. Jeśli to zakup "firmowy", nasi prawodawcy uznali, że "firmę" stać na profesjonalną pomoc prawną, więc rzecznik konsumentów się nie przyda.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Nie ma sensu deliberować - trzeba odesłać w ramach przysługującego zwrotu towaru przy zakupie na odległość.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 872

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Cytat Zamieszczone przez Fotopstryczek Zobacz posta
    W sklepie fotoaparaciki.pl został zakupiony obiektyw 55-250 STM poprzez allegro gdzie znajduje się informacja iż zakupiony obiektyw jest nowy.

    Obiektyw, na pierścieniu ogniskowej ma dziwny defekt oraz wewnątrz spore pyłki wewnątrz optyki nie spotykane w nowych szkłach.

    http://s3.postimg.org/rhcq5fwub/12345.jpg

    Po wielu meilach obiektyw został wymieniony na inną sztukę (nie lepszą) :

    http://s21.postimg.org/91shhm6pz/1234567a.jpg

    Zdjęcie to wykonałem osobiście zaraz po rozpakowaniu przesyłki (razem z właścicielem obiektywu) i zdjęciu dekielka. Nie wiem co to jest, może jest to rysa, może jakiś brud.

    Na stronie Canon Polska możemy sprawdzić, że fotoaparaciki.pl są oficjalnym partnerem, sądziłem, że można im zaufać...
    Nie wiem skąd biorą te obiektywy, brak jakiejkolwiek naklejki dystrybutora na opakowaniu (powinna być Canon Polska).

    Aktualnie sprawa stoi na zwrocie gotówki, sklep fotoaparaciki.pl zrzuca koszt odesłania towaru na kupującego. Kupujący chciał fabrycznie nowy obiektyw, dlaczego ma ponosić straty przez sklep, który wciska takie coś?

    Moje kilkuletnie obiektywy są w lepszym stanie niż te dwie "nowe" sztuki z tego sklepu.
    Odsyłaj, zaczekaj na zwrot pieniędzy a potem domagaj się zwrotu za przesyłkę. Kupujesz nowy, płacisz za nowy i masz dostać nowy.

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: fotoaparaciki.pl - problem

    Ze zwrotem kosztów przesyłki jest tak, że zwrócą tyle ile zapłaciłeś przy zakupie, przesyłka zwrotna jest na Twój koszt.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •