Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2101112
Pokaż wyniki od 111 do 115 z 115

Wątek: Zamiana Canon 5d MKII na 6D

  1. #111
    Początki nałogu Awatar Macios
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    39
    Posty
    384

    Domyślnie Odp: Zamiana Canon 5d MKII na 6D

    Taką zielonkę mam też z Ricoha GR II - można się bawić suwakami balansu bieli ile wlezie - a i tak nie będzie idealnie.

  2. #112
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 663

    Domyślnie Odp: Zamiana Canon 5d MKII na 6D

    Cytat Zamieszczone przez Macios Zobacz posta
    Taką zielonkę mam też z Ricoha GR II - można się bawić suwakami balansu bieli ile wlezie - a i tak nie będzie idealnie.
    Albo to jest magenta albo zielonka, bo nie może być jedno i drugie na raz jako że magenta i zieleń to są raczej przeciwne bieguny. Zdaje się, że to zależy od monitora.....

    Faktem jest, że kolor nieba na powyższych zdjęciach jest taki, jaki często wychodzi z 6d. Ja taki kolor widzę jako neutralny i prawdziwy, tylko raczej chłodny i nieciekawy, bo taki jest w naturze. Przyzwyczaiłem się do korygowania koloru nieba z 6d ale wydaje mi się, źe po prostu często kolor nieba jest w rzeczywistości nieoptymalny i trzeba go trochę osłodzić. Zależnie od przypadku i pogody ale w innych warunkach atmosferycznych akurat wychodzi optymalnie dla oka i wtedy z innych matryc może wyglądać za ciepło albo za zielono. Te matryce, które mają poprawkę żeby niebo wyglądało "przyjemnie" zwykle można przyłapać czasem na niebie zbyt cukierkowym i sztucznym. Kolor nieba jest chyba trudno pokazać dokładnie tak jak widać okiem w każdych warunkach pory dnia i pogody.

    Suwaki bieli mogą nie pomóc - raczej trzeba dostroić nasycenie i odcień niebieskiego. A może 6d rzeczywiście ma problem z nadmierną czułością na odcienie niebieskich kolorów przy AWB, bo robiąc serię zdjęć w tym samym miejscu w ciągu kilku minut można dostać zadziwiająco różne kolory nieba.
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  3. #113
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    39
    Posty
    10 007

    Domyślnie Odp: Zamiana Canon 5d MKII na 6D

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Albo to jest magenta albo zielonka, bo nie może być jedno i drugie na raz jako że magenta i zieleń to są raczej przeciwne bieguny.
    tak i nie. moga ci cienie wpadac w magente a swiatla w zielen. albo pojedyncze skladowe barwne sa kopniete i np. czerwien skwaszona (zielona) a niebieski wpadajacy w fioletowy...

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Zdaje się, że to zależy od monitora.....
    to tez

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Faktem jest, że kolor nieba na powyższych zdjęciach jest taki, jaki często wychodzi z 6d.
    przez 3,5 roku nie zauwazylem

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Ja taki kolor widzę jako neutralny i prawdziwy, tylko raczej chłodny i nieciekawy, bo taki jest w naturze.
    taki jest, kiedy sie foci z dziennym balansem bieli (5000K) w srodku letniego slonecznego dnia, kiedy tak naprawde temperature barwna trzeba kopnac do 5600K, zeby rejestrowane kolory przypominaly to co oko widzi...

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Suwaki bieli mogą nie pomóc - raczej trzeba dostroić nasycenie i odcień niebieskiego. A może 6d rzeczywiście ma problem z nadmierną czułością na odcienie niebieskich kolorów przy AWB, bo robiąc serię zdjęć w tym samym miejscu w ciągu kilku minut można dostać zadziwiająco różne kolory nieba.
    nie ma czegos takiego jak czulosc skladowych barwnych przy ustawieniu balansu bieli. jest wrazliwosc skladowych RGB. potem jest balans bieli i cala reszta przetwarzania matrycy. i bez ustalenia o czym mowimy w tym drugim przypadku dyskusja o kolorach nie ma sensu.

    a nawet ustalajac warunki brzegowe (np. RAW, DPP, profil Camera Neutral, zdjecie przy kontrolowanym oswietleniu calej sceny) nadal pozostaja czynniki majace wplyw na docelowe kolory: transmisja kolorow przez obiektyw (a tu sa zauwazalne duze roznice!), ewentualne uzyte filtry (nawet neutralne) czy docelowy ekran, na ktorym zdjecie jest wyswietlane.
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 11-08-2017 o 12:05

  4. #114
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 663

    Domyślnie Odp: Zamiana Canon 5d MKII na 6D

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta


    przez 3,5 roku nie zauwazylem
    Nie zauważyłeś, ale jednak na wszeliki wypadek zrobiłeś sobie profil do landszaftów, który kompletnie zmienia kolor nieba.... Zresztą na trochę fioletowy w moim odbiorze.


    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    nie ma czegos takiego jak czulosc skladowych barwnych przy ustawieniu balansu bieli. jest wrazliwosc skladowych RGB. potem jest balans bieli i cala reszta przetwarzania matrycy. i bez ustalenia o czym mowimy w tym drugim przypadku dyskusja o kolorach nie ma sensu.
    Święte słowa z tym ustaleniem o czym mowa. Mówisz jakbyś rozumiał jak dziala AWB w Canonie czy w czymś innym. Podziel się tą wiedzą.

    Prawda jest taka, że są to dość skomplikowane algorytmy, zawierające elementy heurystyki, co zresztą widać po wynikach.... Niestety zwykły ajfon jest od wielu lat lepszy w AWB od Canona, bo po prostu nigdy kolory z ajfona nie są kompletnie skopane, zawsze "akceptowalne". Ale tak pwinno być, bo telefon nie jest dla miłośników fotoszopa.

    Są spore różnice w oddawaniu różnych składowych barwnych oraz świateł i cieni przez różne algorytmy ABW. Canon nie ma najwidoczniej żadnych zabezpieczeń czy ograniczeń wbudowanych i dlatego składowe niebieskie czyli kolor nieba padają ofiarą niezbyt wyrafinowanego prostego algorytmu ABW.
    Dziwi tylko trochę to, że są czasem problemy z ABW i nadmmierny rozrzut składowej niebieskiej nawet w słoneczny dzień. Ja to usprawiedliwiam skrajną prawdomównością Camona, podczas gdy telefony, kompakty i niektóre droższe aparaty mają algorytmy specjalne dostosowane do np. nieba, skóry i zieleni, które nie pozwalają na zbytni odlot, bo ta trójca zajmuje pewnie 90% powierzchni wszyskich zdjęć. Po prostu zgadują lepiej, jak ma być.

    Natomiast w samej matrycy 6d nie ma absolutnie nic, co fałszuje kolory. To jest sprawdzone i pomierzone. Wiadomo na pewno, że oddaje kolory na co najmniej tym samym poziomie wierności co większość korpusów tej klasy i z odpowiednim profilem można uzyskać co się chce bez żadnych zafarbów czy przekłamań.
    Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 11-08-2017 o 18:11
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  5. #115
    Początki nałogu Awatar cauchy
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    33
    Posty
    295

    Domyślnie Zamiana Canon 5d MKII na 6D

    Chcialbym zauważyć też że opisany efekt pojawia sie w okreslonych warunkach słonecznych. Na ekraniku aparatu tego nie widac w jasnym dziennym swietle, dopiero siadajac do kompa. Dla mnie to nie jest naturalny kolor nieba, naturalny jest np taki (też fota z puchy, troche rozjasniona)
    https://flic.kr/p/Woqm6z
    6D + S.12-24 + C40/2.8 + C85/1.8 + T.28-300 PZD
    https://www.flickr.com/photos/156454237@N06/albums

Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2101112

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47