Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: S.S.C, S.C czyli o co chodzi??

  1. #1
    stokrotka28
    Guest

    Domyślnie S.S.C, S.C czyli o co chodzi??

    witam, od niedawna poza fotografia cyfrowa interesuje sie fotografia analogowa. kupilam AE-1 z kitowym 50mm f1.8 i teraz szukam ciekawych obiektywow.

    Szukajac spotykam sie z dziwna rzecza. na obiektywach FD o takiej samej ogniskowej i swietle czesto spotykam oznaczenie S.S.C na innych S.C a wiele nie ma takich oznaczen wogole. o co chodzi? to jakies wczesniejsze wersje, powloki, czy cos innego? obiektywy z jakim oznaczeniem wybrac?? jaka jest roznica pomiedzy obiektywem bez oznaczenia, z S.S.C a z S.C??

    bylabym wdzieczna gdyby ktos jeszcze dal mi jakies linki z testami obiektywow staloogniskowych z mocowaniem FD bo nie moge znalesc

    Pozdrawiam

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Radom/Warszawa
    Posty
    107

    Domyślnie

    Jeśli dobrze pamiętam S.S.C. to Super-Spectra Coating - były to nowe powłoki przeciwodblaskowe które Canon wprowadził około '73 roku. W pewnym momencie Canon wycofał się jednak z oznaczenia SSC pomimo dalszego stosowania tych samych powłok.

    S.C. oznacza Spectra Coated - były to również powłoki antyodblaskowe, ale o innej jakości.

  3. #3
    stokrotka28
    Guest

    Domyślnie

    no wlasnie nie jestem pewna czy to tylko chodzi o powloki bo np na pierwszy rzut oka np FD 50mm f/1.4 S.S.C. rozni sie budowa od FD 50mm f/1.4

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    276
    Zwolennik ekumenizmu sprzętowego

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stokrotka28 Zobacz posta
    no wlasnie nie jestem pewna czy to tylko chodzi o powloki bo np na pierwszy rzut oka np FD 50mm f/1.4 S.S.C. rozni sie budowa od FD 50mm f/1.4
    są to inne obiektywy ,także jeśli chodzi o jakość optyczną,
    a swoją drogą to Fd 50/1,8 bym nigdy nie nazwał kitowym obiektywem :-D
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    popatrz na tej stronie,dowiesz się dużo

    http://www.mir.com.my/rb/photography...nses/index.htm
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 11-04-2010 o 13:33 Powód: Automerged Doublepost
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  6. #6
    stokrotka28
    Guest

    Domyślnie

    dziekuje za odpowiedzi. mam jeszcze jedno pytanie- odnosnie filmow.

    fotografowalam ostatnio krajobrazy Fuji Reala 100 i jestem bardzo zadowolona, ale szukam jakichs dobrych, dostepnych filmow do reportazu (BW, kolor) i architektury (BW, kolor- osobne filmy)

    myslalam o Fuji Pro 400H jako kolor do archit. ale reszty nie wiem, generalnie nie mam duzego doswiadczenia z analogami i ciezko samemu dobrze wybrac. tak czy inaczej zalezy mi na jakosci. filmy maja byc do AE-1

    co polacacie?

  7. #7

    Domyślnie

    Co do koloru to ci mocno nie pomogę bo sam jestem w fazie testów. Ale czarno białe moim zdaniem są tylko 2 godne uwagi

    Kodak T-max i Ilford Hp5

    zakres iso od 100 do 3200 i do tego 400 świetnie się forsuje na 3200

  8. #8
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    ilu Polaków tam, tyle opinii plus jeszcze dwie pewnie.
    kolor - kodak ektar
    cz-b - fuji acros. (i wiele, wiele innych).

    przy czym jeśli nie zamierzasz wołać samodzielnie filmów cz-b, to powiem Ci szczerze, że szkoda kaski. lepiej pykać cyferką.

    @Notch Johnson: brachu, hapek to kupa. z 4-setek najlepszy neopan.
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    44

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o BW to polecam kodak T-max , a do procesu C-41 kodak BW 400 CN

  10. #10
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    156

    Domyślnie

    Do reportażu polecam kodak'a trix-a, do architektury i wszędzie tam, gdzie obiekt nieruchomy i statyw a potrzebna szczegółowość i kontrastowość polecam ilford'a pns F plus.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •