Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Kontrastowy film bialo czarny

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    206

    Domyślnie Kontrastowy film bialo czarny

    Z uwagi na fakt, ze fotografia czarno biala ma na dzien dzisiejszy wlasnie to, czego szukam w analogu, poszukuje mocno kontrastowego filmu b&w. Filmu, ktory faktycznie bedzie czarno bialy, a nie szary. Z widocznym ziarnem. Czytaj - mocno oldschoolowy look, cos a'la lata '50. Sugestie? Z gory dzi?ki, pozdrawiam!

  2. #2

    Domyślnie

    Wszystkie mogą być kontrastowe, jeśli tego chcesz, kwestia wywołania.

    Z bardziej kontrastowych i zaziarnionych to:
    superpan 200
    foma 400
    neopan 1600
    tmax 3200/delta 3200

    Oprócz tego - wszystkie negatywy, które niedoświetlisz i przedłużysz wywoływanie, czyli np. trix 400 naświetlany na 1600 czy 3200.

    Duże ziarno uzyskasz zwykłym wywoływaczem (nie drobnoziarnistym), bez rozcieńczania (np. stock), z energicznym mieszaniem i w podwyższonej temperaturze.

    PS Nijak się to ma do zdjęć z lat 50, ale ok, staram się pomóc
    Grupa Fotograficzna Kolumba 5
    http://kolumba5.tv

  3. #3

    Domyślnie

    obstawiam przede wszystkim fomę 400
    http://photom.friko.pl/LBG/menuLBG.html
    Praktycznie wszystko co b&w na ww fomie. Oczywiście różnie naświetlana i wołana no i to skany z odbitek, jednak jakiś ogląd daje.
    canon, olympus

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    w latach piedziesiatych to powstało pewnie kilka miliardów zdjeć ,pokaz dokłanie o jaki efekt chodzi ,jak jest zdjecie czarno białe bez odcieni szarości to jest żle zrobione w którymś etapie. Filmy czarno białe zawsze jak mają mniejszą czułośc to większy kontrast ale i ziarno mniejsze , najmniejsza czułość dostepna dzisiaj to 25 ISO .Proponował bym kupić jakiś 200-400 iso aby uzyskać duze ziarno a potem wrzucić to na odpowiednią gradacje papieru . Jak naświetlisz mocno kontrastowy negatyw to potem nie ma juz specjalnie ruchu w ciemni , z rolleja 25 ISO ledwo na 5 ke wchodzi
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-01-2012 o 19:06
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  5. #5
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    w latach piedziesiatych to powstało pewnie kilka miliardów zdjeć
    Wiem, źle to ująłem.

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    pokaz dokłanie o jaki efekt chodzi
    Wrzucę kilka linków:

    Cornell Capa
    http://mediastore.magnumphotos.com/C...6/NYC19538.jpg

    Sergio Larrain
    http://mediastore.magnumphotos.com/C...e/PAR21381.jpg

    Dennis Stock
    http://mediastore.magnumphotos.com/C...a/PAR40222.jpg

    Philippe Halsman
    http://mediastore.magnumphotos.com/C...6/PAR38553.jpg

    George Rodger
    http://mediastore.magnumphotos.com/C...c/LON19306.jpg

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    Proponował bym kupić jakiś 200-400 iso aby uzyskać duze ziarno
    Myślałem wstępnie o Ilfordzie PAN 400.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    41
    Posty
    992

    Domyślnie

    Pan 400, surowe skany z filmu robionego zenitem "standardowo" i wywoływanego w labie:



    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    206

    Domyślnie

    Chyba znalazłem materiał o charakterystyce takiej, o którą mi się rozchodzi - Polypan F 50, forsowany na 200. Sample wyglądają właśnie tak, jak wyglądać mają. Co prawda oferowane jest to to w szpulach po 90m, ale myślę, że idzie coś z tym wykombinować. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym materiałem?

  8. #8
    Dopiero zaczyna Awatar fotoluk
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Legnica
    Wiek
    40
    Posty
    25

    Domyślnie

    Z kontrastowych negatywów polecam:
    Rollei Superpan 200
    Foma 400
    Moczone w Rodinalu
    moje ulubione zestawienie.

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    45

    Domyślnie

    Kontrast to oprócz specyfiki filmu kwestia wywołania. Do streetu używałem trixa 400 i po odpowiednim wymoczeniu w rodinalu uzyskiwałem spory kontrast i ziarno. Standardowo moczyłem go w D76. Także polecam zapełnić lodówkę kilkoma rodzajami filmów, wybrać wywoływacze i samemu dojść do satysfakcjonującej metody.
    celuloid warrior

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franek_ Zobacz posta
    Chyba znalazłem materiał o charakterystyce takiej, o którą mi się rozchodzi - Polypan F 50, forsowany na 200. Sample wyglądają właśnie tak, jak wyglądać mają. Co prawda oferowane jest to to w szpulach po 90m, ale myślę, że idzie coś z tym wykombinować. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym materiałem?
    nie rozumiem ludzi którzy forsują negatywy jak nie potrzeba, pewnie ze jak nie ma iso 6400 to sie to robi ,ale za 500zł kupi sie prostą lustrzanke cyfrową i efekt bedzie lepszy niestety nawet kolor mozna uciągnąć a nie tylko B&W , kup po prostu film iso 200 i rób, obojetnie jaki ,te zdjecie które podałeś jako przykłady nie są kontrastowe imo ,są normalne ,duza róznica to tez na jakim powiekszalniku bedziesz odbijał ,kondensorowy jest bardziej kontrastowy .
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •